دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «CSI: 3 dimensions of murder»

ابر هیچ وقت پشت خورشید نمی ماند

 

بازی جدیدی که به بازار بازیهای ایران وارد شده است، بازی CSI است که بر اساس فیلمی بر همین نام است. ماجرای بازی مربوط به قتل هایی که در شهر میامی انجام می گیرد و گروهی زیر نظر پلیس برای انجام تحقیقات در مورد قتل مامور می شوند.

بازی CSI یک بازی معمایی و فکری است که شما باید به تمامی نکات ریز اطراف خود اشراف داشته باشید و از همه چیز نمونه برداری کنید و در آزمایشگاه های مخصوص بر روی آنها آزمایشاتی را انجام دهید تا بتوانید اطلاعات مفیدی را پیدا کنید. بازی هایی که در این سبک ارایه شده باشد بسیار کم است و این بازی از نظر گرافیکی و صدا بسیار عالی است. در هنگام بازی باید دقت داشته باشید که به همه جزییات برسید و کوچکترین جزییات را جا نگذارید. شما باید همچون یک مامور تشخیص هویت رفتار کنید و به تمامی نکات و جرییات محیط ازاف خود اشراف داشته باشید و با کشف هر مورد جدیدی از آن عکس می گیرید و یا اثر آن را در نزد خود حفظ خواهید کرد تا در ازمایشگاه های پیشرفته آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا بتواند با مدارک به دست آورده مضنونین را شناسایی کنید و به مضنون اصلی برسید. در هر بخشی از بازی شما می توانید زنجیره ای از اطلاعات را نگاه کنید تا ارتباط مضنونین با مقتول را بررسی کنید، همچون یک پرونده بسیار کامل.

کنترل بازی از آنجایی که نیاز به حرکت ندارد و فقط با موس باید گزینه ها را انتخاب کنید، بسیار آسان است.

گرافیک بازی در حد بسیار عالی است. محیط بازی بسیار بسیار زیبا کار شده است و سعی شده است که به کوچکترین جزییات نقش اساسی را داشته باشند.

محیط سه بعدی با چهره های شناخته شده در فیلم CSI و پوشش ظاهری آنها لذت خاصی را به بازی داده است. اما با تمام این قدرتها بازی در اجرای دمو ها دچار نقص است و گاهی اوقات برنامه از اجرای دمو عاجز خواهد شد و کاربر را از این لذت محروم خواهد کرد.

به هر حال نحوه تنظیم دوربین به گونه ای طراخی شده است که یادآور فیلم باشد، کشف یک نکته جدید و اتفاقاتی که در نور محیط خواهد افتاد نیز از قدرتهای گرافیکی این بازی است.

از آنجایی که این بازی به گونه ای است که کشف تمامی رازهای بازی بر گفت و گو ها استوار است لذا شنیدن در این بازی نقش مهمی را دارد و شرکت UBISOFT برای همین منظور صداها و افکت های صوتی بازی را در حد بالایی تنظیم کرده است.

برای کار کردن آنهم به مدت طولانی شما احتیاج به یک محرک بسیار مناسب دارید و موسیقی ملایم بازی نقش این محرک را می تواند بازی کند.

زمانیکه حرف قتل به میان می آید، شما حتما به یک آزمایشگاه پیشرفته علمی نیاز دارید تا آزمایشات مربوزه را در آنجا انجام دهید و آزمایشگاه Crim مکان مناسبی برای آزمایشات شماست. دستگاه تشخیص DNA و خون شناس، دستگاه تفکیک کننده اصوات، دستگاه تفکیک کننده اثر انگشت و سایر دستگاه ها و تکنولوژیی که شما برای انجام آزمایشات خود بر روی کشفیات نیاز دارید در این ازمایشگاه در دسترس است.

البته نباید فراموش کرد که دکتر بولینز در کالبد شکافی Morguo می تواند اطلاعات مهمی در مورد جنازه به شما دهد. اطلاعاتی از قبیل زمان مرگ، نحوه مرگ و سایر اطلاعاتی که شما نیاز دارید.

اما همه این اطلاعات بدون حضور کاپیتان جیم براس دچار نقص خواهند بود. کاپیتانی که در اداره پلیس به اطلاعات این اداره دسترسی دارد و می تواند اطلاعات مفیدی را در مورد مصنونین و سابقه کیفیری آنها به شما ارایه دهد تا شما بهتر بتوایند مجرم اصلی را شناسایی کنید و به پلیس معرفی نمایید.

بازی CSI یک بازی بسیار مهیج است که برای سنین بالای 16 سال توصیه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد