دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «Ghost Recon Advanced war fighter»

Missions Failed

 

بازیهای متفاوتی در سبک اکشن و اول شخص در ژانر ضد تروریستی ارایه شده است. اما در این بین شرکت ubisoft در ارایه اینگونه بازیها همیشه حرف اول را زده است. بازی سریالی و هیجان انگیز Rainbow Six  از این دست است. بعد از آن بازی ضد تروریستی سربازان مخفی است که در سال 2001 اولین سری آن به بازار ارایه شد که از نظر گرافیکی در حد بالایی بود، هر چند سری جدید بازی ghost recon با کمی تاخیر به بازار ارایه شد، اما با استقبال خوبی روبه رو  شد. یک بازی با تمام جزییات عالی.

ماجرای داستان به شورشی در آمریکای مرکزی اشاره دارد که شورشیان با دستیابی به تجهیزات مدرن نظامی و الکترونیکی قصد دارند تا استقلال خود و کشور جدیدشان را اعلام دارند در پی این شورش چهار سرباز آمرکایی ازنیروهای ویژه ضد شورش ارتش آمریکا برای مقابله با این شورش ، از بین بردن تسلیحات و نجات افراد مهم با پیشرفته ترین امکانات نظامی و الکترونیکی راهی این ماموریت خطیر می شوند. فرماندهی این گروه ارتشی را شما ، که در واقع کاپیتان اسکات میچل می باشید، بر عهده دارید که باید با درایت در طرح ریزی مکان قرار گرفتن افراد تیم و دقت در تیر اندازی و پشتیبانی از افراد گروه این ماموریتها را به اتمام رسانید.

شما که در ابتدای بازی با چتر از هواپیما به بیرون می پرید باید افراد تیم را که به ترتیب سرباز Brown که یک مسلسل سنگین را حمل می کند و یا به عبارتی او heavy Gunner است، Kirkland که تخصص او در انهدام و از بین بردن تنظیمات الکترونیک است به شما در انجام ماموریتها کمک شایانی خواهد کرد و نفر آخر که در اغلب ماموریتها به عنوان  بهترین تیر انداز معرفی می شود Allen تک تیر انداز است که با حمایت وی هیچ نگران سربازان دشمن نباشید.

در بازی جدید Ghost Recon شما از اسلحه های جدید و پیشرفته ای برخوردار هستید. اسلحه های پیشرفته ای همچون نوعی اسلحه دوربین دار که با آن قادرید دشمن را از پشت دیوارها شناسایی و نابود کنید، اسلحه های نارنجک انداز و ضد تانک جدید با قدرت فراوان و صد البته بسیار سنگین. هر فرد از گروه شما می تواند دو نوع اسلحه سبک و سنگین ، کلت کمری و یک نوع نارنجک دستی با خود حمل کند که انتخاب هرکدام از این  اسلحه ها باعث افزایش وزن کوله پشتی شما خواهد بود که در هنگام مقابله سریع سنگینی بار شما را به دردسر خواهد انداخت.

به همان اندازه که شما از امکانات پیشرفته نظامی برخوردار هستید، دشمنان شما نیز از اسلحه های مدرن و تکنولوژی پیشرفته الکترونیکی نیز برخوردار هستند. انها از انواع تانکها، نفر بر و خودروهای نظامی و حتی نیروهای هوایی نیز استفاده می کنند که همچون شما در مبارزه تا اخرین قطره خون خود مانع از پیشرفت شما خواهند شد. هوش مصنوعی این بازی در حد متوسط است و می توان با نفوذ به خط مقدم دشمن، آنها را غافلگیر کنید و از پای درآورید. اما همیشه به همین راحتی نبوده، در یکی از مراحل بازی  زمانیکه شما به سمت دشمن حمله ور می شوید و بر این تصور هستید که دشمن فقط در روبه روی شما است، از پشت شما نیروهای دشمن با زره پوش به شما یورش می آورند. البته برای رهایی از این مشکلات می توانید از دکمه Tab استفاده کنید تا جای دقیق دشمن و جهت دید انها را بدانید تا از مکان مناسب و زمان بهتری به آنها حمله ور شوید و راه های خروج از حملات ناگهانی را نیز در روی نقشه مشخص کنید تا بتوانید از این حملات جان سالم به در ببرید.

کنترل افراد گروه نیز به ترتیب با دگمه های 1،2 و 3 امکان پذیر است که با فشار دادن دگمه سمت راست موس منوی دستورات افراد و یا گروه نمایان خواهد شد و شما می توانید گروه و یا فرد خاصی از تیم را هدایت کنید.

نگران کمبود مهمات نیز نباشید، با رفتن بر روی اجساد سربازان مرده می توانید مهمات اسلحه اصلی خود را تامین کنید. برای هدف گیری بهتر از دوربین اسلحه خود با کمک دگمه Shift استفاده کنید اما برای شلیک کردن از ان استفاده نکنید زیراکه تکان های شدید این دوربین باعث می شود که نتوانید دقیق هدف گیری کنید و در اکثر مواقع هدف گیری شما غلط از آب در می آید.

گرافیک در بازی Ghost Recon، بسیار عالی طراحی شده است. چهره های کاملا طبیعی، ساختمانهای ویران شده و خودروهایی که حالتی از یک شهر جنگ زده را برایتان تداعی می کند. اما گاهی اوقات با وجود بار سنگین گرافیکی در بازی باعث کند شدن بازی خواهد شد که البته در برابر زیبایی های کار شده و دقت در طراحی جزییات به چشم نمی آید.  از همین رو برای طراحان بازی برای کاهش این مشکل در صحنه های عادی بازی از تصاویر یکسان در مناقط مختلف استفاده کرده اند، که این تکرار نیز در صدا ها و افکتهای صوتی نیز وجود دارد. اما با این وجود افکتهای صوتی در بازی چنان طبیعی است که شما را در یک جنگ واقعی قرار می دهد.

یکی از امکانات ویژه ای که در بازی به چشم می خورد و کمک شایانی را به شما خواهد کرد وجود مانیتور کوچکی در کنار عینک شماست. از این مانیتور شما قادرید که مرکز فرماندهی را رودررو ببینید و یا اینکه اخبار جدیدی که شورشیان اعلام کرده اند را ببینید و با اهداف آنها بیشتر آشنا شوید. اما کار اصلی این مانیتور هدایت شما در انجام ماموریت است که توسط هلی کوپتری که بالای شهر است صورت می گیرد و مکان دقیقی از دشمن و تسلیخات انها به شما ارایه می دهد.

برای اجرای این بازی شما شما به پردازنده .۲.۴ مگاهرتز و رم 512 مگا بایتی با 4 گیگا بایت فضای خالی هارد دیسک و کارت گرافیکی 128 مگابایتی نیاز دارید. امتیازی که می توان به این بازی داد 75/7 از 10 است. گرافیک 9، صدا 8، هوش مصنوعی 7 و داستان پردازی 7. یادگیری این بازی در زمانی کمتر از 30 دقیقه امکان پذیر بوده و در دسته بندی بازیها در دسته بازی های سخت و بالای 12 سال قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد