دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «Constantine»

کونستانتین حامی زمین

 

فیلم کنستانتین در ژانر فیلمهایی است که در مورد ارواح ساخته شده است. یک فیلم بسیار هیجان انگیز و تماشایی. فیلمی که در مورد ورود شیطان به شهر لوس آنجلس است. و در این فیلم قرار است که شیطان به همراه پسرش کنترل زمین را به دست گیرد و همه انسانها را روانه جهنم کند.

داستان فیلم آنقدر جذاب و دیدنی بود که شرکت Bit Studio امتیاز ساخت بازی این فیلم را در سال 2005 از شرکت فیلمسازی برادران وارنر گرفت. بازی Constantine همانند فیلم از هیجان بالایی برخوردار است. ماجرای بازی در مرود ورود شیطان به زمین است که می خواهد زمین را تسخیر کند و جان کونستانتین باید به کمک دوستان و برخی از فرشتگان نیک مانع کار شیطان و پسرش شود. Constantine یک بازی تکنفره است که در ژانر اکشن و سوم شخص ارایه شده است و نبود امکان بازی گروهی یکی از ضعفهای بازی است.

در بازی شما در نقش جان کونستانتین، جن گیر معروف شهر لوس آنجلس ظاهر خواهید شد، که چهره بازیگر معروف هالیوود کیانو ریوز همانند بازی ماتریکس خود نمایی می کند. در ابتدای بازی همانند فیلم، جان جنی که از جهنم فرار کرده و وارد دنیای انسانهای خاکی شده را از بدن یک دختر بچه مکزیکی خارج کنید.

جان همیشه سیگاری بر لب دارد و می داند که عمر زیادیبرای زندگی در میان انسانها ندارد و از همین رو برایش هیچ چیز مهم نیست. اما جان اینبار در میان خوبی و بدی قرار گرفته است و از آنجایی که دوست دارد به بهشت رود تا شخص دیگری همانند وی به روح او غذاب را هدیه ندهد به کمک انسانها شتافته تا مانع از ورود شیاطین به زمین شود تا راهی باشد برای بخشش گناهان او.

یکی از مراحل بازی سفر به جهنم است.جان کنتسانتین با قدرتهای ماورای انسانی قادر است به دنیای پس از مرگ رفته و آنجا نیز به کارهای خیر می پردازد و درسی به یاد ماندنی به ارواح خبیث بدهد. در این مرحله از بازی جان در جهنم به دنبال نشانه هایی از زمان ورود شیطان به زمین می گردد. جهنم همانند فیلم مکتنی است در همان شهر با همان خیابانها، اما با این تفاوت که همه چیز در آتشی بسیار گرم می سوزد و ارواح خبیث بر آن حکمرانی می کنند و جان در این دنیای وحشتناک باید به دنبال نشانه ها برود و با هیولاهای جهنمی مبارزه کند.

پس از خارج کردن جنی که از جهنم فرار کرده شما مامور می شوید تا مانع ورود شیطان به زمین شوید که البته کار چندان راحتی نیست. جان به کم کلیدهای W،A،S و D به ترتیب به جلو، چپ، راست و عقب حرکت می کند. در کل برای حرکت جان شما دچار مشکلات اساسی نخواهید شد و با کمی تحمل این مشکلات از بازی لذت خواهید برد و با پیشرفت بازی و افزایش هیجان بازی این مشکل را به باد فراموشی خواهید سپرد.

در بازی شما به نیرویی احتیاج دارید تا ماهیت واقعی انسانها و موجوداتاطراف خود را ببینید و از همین رو با استفاده از کلید  Qمی توانید نیروهای اهریمنی را مشاهده کنید. این کار در مراحل بازی به شما بسیار کمک می کند تا بتوانید حتی مکانهایی که از دید انسانهای عادی پنهان است را ببینید و وارد این مکانها شده و جادو و کمک های لازم برای انجام هر یک از مراحل بازی را دریافت کنید. یادتان باشد که زمانیکه شما از این قدرت استفاده می کنید تقریبا وارد دنیای مردگان شده اید و از همین روح تمام مدتی که این دگمه فعال است صداهای عجیبی به گوش شما خواهد رسید و تصاویر نیز به گونه ی دیگری دیده خواهند شد و شما می توانید نشانه هایی که شیاطین بر روی در و دیوار گذاشته اند را مشاهده کنید.

در بازی شما از اسلحه ای را دارید که با تمامی اسلحه های انسانی متفاوت است و فقط برای از بین بردن ارواح باید استفاده شود و شما می توانید با این اسلحه جنهایی را که با چهره بسیار زشت خود به شما حمله می کنند، از بین ببرید. اینجاست که جان به آنها می گوید به همانجایی که تعلق دارید، بازگشتید.

جان دشمنان بی شماری دارد که در شهر آزادانه در حال گشت و گزار هستند و به همان اندازه نیز دوستان کم اما بسیار باهموش و قدرتمندی را دارد. جان با کمک این دوستان یاد می گیرد که چگونه بر دشمنان اهریمنی خود غلبه کند و بتواند از خود در برابر دشمنان حفظ کند. جان با کمک فشار کلید Alt میتواند از انواع جادوهایی که در حین بازی یاد می گیرد از خود دفاع می کند، البته نباید فراموش کرد که برای از بین بردن برخی از اجنه ها شما باید از کلید Ctrl استفاده کنید که گاهی باید آب مقدس باشد و گاهی نیز صدای وحشتناکی که مانع از جنب و جوش ارواح و جنها و هیولاهای جهنمی خواهد شد و شما باید فرصت را غنیمت بدانید و آنها را از بین برید.

البته زمانی به وجود می آید که چندین جن و هیولاهای جهنمی به شما حمله می کنند و با کمک از جادو می توانید رعدهایی را خبر کنید یا نوری را ساتع کنید که این ارواح خبیث را از بین خواهد برد، البته انجام هر یک از این روشها راههای مختلفی دارد که در حین بازی بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.  

سال 2005، سال استفاده از روش های جدید فیلمسازی در بین بازیها بود که در این بازی نیز رخنه کرده است. شما با کمک کلید Space می توانید به سرعت چرخشی 180 درجه کنید و با حالتی سینماتیک به طرف دشمن شلیک کنید و دشمن را با یک گلوله از پای درآورید.

گاهی اوقات برای هدف گیری دقیق تر شما نیاز دارد که کمی دوربین را به سمت جلو ببرید تا محیط دور را به راحتی ببینید. این امکان توسط دگمه «>» وجود دارد و با زدن همین دگمه به حالت طبیعی خود برمی گردد.

جان آدمی است که بسیار کنجکاو است و برای پیدا کردن هر رازی که در این دنیای انسانی پنهان شده است هر کاری می کند و حتی برای اینکار جان دوست صمیمی و کشیش خود را در خطر می اندازد و سرانجام شیطان روح او را از جانش جدا می کند و روانه دنیای پس از مرگ می کند. جان نیز برای گرفتن انتقام دوست خود مانع ورود پسر شیطان خواهد شد که این کار اورا تا مرز مرگ می برد و اینجاست که شیطان مانع از ورود روح او به بهشت خواهد شد و ریه های چرکین و بیمار را از او می گیرد و در ازای آن یک ریه سالم به او می دهد تا در این دنیای انسانی در فقدان مرگ دوستان خود زندگی کند.

بازی Constantine از نظر گرافیکی در حد قابل قبولی است و از بازی کردن این بازی خسته نخواهید شد. اما در همه سایتهای بازی امتیازی که به گرافیک بازی داده اند کمی بی انصافی است، بازی از نظر گرافیکی هیچ گونه مشکل اجرایی ندارد و به راحتی بر روی تمامی کارتهای گرافیکی با رم بالای 64 مگا بایت قابل اجراست. گرافیک محیط اطراف بازی بسیار طبیعی طراحی شده است که حتی قدرت گرافیکی بالای بازی را می توان در دموهای بازی مشاهده کرد. البته هیچ چیزی کامل نیست و در بازی نواقص گرافیکی نیز وجود دارد به عنوان مثال زمانیکه شما در کنار حصار بیاستید تقریبا نیمی از دوربین از حصار عبور خواهد کرد.

هرچند کنترل دوربین بازی کمی مشکل است اما با کمی بازی کردن می توان کنترل بازی را به دست گرفت اما این کنترل تا حدودی عذاب اور است و در مواقعی باعث آسیب دیدن جان خواهد شد.

صدا و افکت های صوتی بازی بسیار عالیست و نمی توان هیچ ایرادی را بر کلیت آن وارد کرد. موزیک هیجان انگیزی که زمان رویارویی با جنها را به شما یادآوری می کند و صدای جنهای فراری که به شما حمله ور شده اند و ناله جان از آسیبی که به وی وارد شده است همگی حاکی از قدرت بالای صوتی بازی است. اما بازهم ضعفهایی را در صوت بازی می توان پیدا کرد، به عنوان مثال صدایی برای حرکت بروی سطوح مختلف وجود ندارد و یا اینکه در رختشور خانه با وجود کارکردن ماشن های لباس شویی هیچ صدایی به گوش نمی رسد.

امتیازی که می توان به این بازی داد از 10 نمره 7.5 است. یعنی  گرافیک 8/10، صوت 7/10، ماجرای بازی 8/10 و حرکت 7/10.

کدهای تقلب بازی را می توان از سایت  gholizadeh.irذخیره کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد