دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «Marine Heavy Gunner: Vietnam »

جنگی دارم و باید تمامش کنم

 

ویتنام سال 1967، یورش ارتش قدرتمند آمریکا به جنگلهای گرم و استوایی ویتنام. گروهانی دور افتاده از مرکز فرماندهی با هدف نجات تعدادی از سربازان ایالات متحده که در کمپ ویژه اسرا در دست سربازان ویتنامی اسیر شده اند. نبردی سخت در جنگلهای پوشیده از درختان بلند قامت و حرکت در رودخانه های کم آب جنگلی و محافظت از گروهان در تپه های ویتنام. همگام با دیگر افراد تیم شما به عنوان یک هوی گانر یا بهتر بگویم تیربارچی گروه باید به نبرد نیروهای ارتشی و مردمی ویتنام بروید.

مسیرهایی را باید طی کنید که در همه جای آن سربازان ویتنامی پنهان شده اند و از همه طرف به سمتتان تیر شلیک می شود. در دریا و رودخانه ها نیز آرامش ندارید و قایق های گشتی ویتنامی به شما حمله خواهند کرد.

«گرانت»، شخصی است که شما مسوولیت حفظ جان او را دارید و باید در زمانهای مناسب مسوولیت حفظ جان دیگر افراد تیم را نیز بر عهده بگیرید و با شلیک های مرگبار خود به سمت دشمن آنها را از پای در آورید. گرانت و همراهانش در این مبارزه آنقدر مهمات و کمکهای اولیه با خود دارند که می توانند سالهای سال در جنگلهای ویتنام مبارزه کنند. آنها علاوه بر نجات سربازان آمریکایی در بند ویتنامی ها باید سر دسته یکی از گردانهای ویتنامی را پیدا و با خود به مقر فرماندهی بیاورند.

بازی Marine Heavy Gunner: Vietnam که در سال 2004 توسط شرکتGroove Games  در سبک اول شخص – تیراندازی، برای سنین بالای 17 سال، به بازار بازی ها ارایه شده است، از نظر گرافیکی در حد متوسط است. گرافیک به کار رفته در بایزی در آن حد گرافیک بازی های ارایه شده در سالهای اخیر نیست. در پردازش برخی از قسمتهای بازی، همچون برگهای درختان به طرز زیبایی کار شده است و برگ درختان با وزش باد به حرکت در می آیند و یا اینکه مه موجود در جنگلها مانع از دید صحیح شما خواهد شد، اما همین برد گرافیکی دارای ضعف بسیار بزرگی است، تکرار صحنه های موجود  در بازی و نبود دید در عمق زیاد از ضعفهای بازی است.  یکی دیگر از ضعفهای بازی در گرافیک، زمانی است که شما به سربازان ویتنامی شلیک می کنید، بدین معنی که به علت خطای محاسبه در بازی با آنکه شما به طور مداوم به آنها شلیک می کنید، اما سرپا هستند و شما را هدف قرار می دهند و زمانیکه شما هدفگیری خود را کمی این طرف و آن طرف می کنید، این سربازان از پای در می آیند. از نظر دیدن افراد دشمن در برخی از مراحل دچار مشکل خواهید شد و در برخی از مراحل دشمن را از صد فرسنگی رویت خواهید کرد. به هر حال این بازی از نظر گرافیکی موقعیتی بین خوب و بد را به خود اختصاص می دهد.

صدار در Marine Heavy Gunner: Vietnam بسیار متفاوت از گرافیک بازی است. افکتهای صوتی به کار رفته در بازی بسیار عالی است. در واقع سعی شده است که در به وجود آوردن افکت های صوتی در بازی حالتی سینماتیک را تداعی کنند، مانند شلیکی هایی که از چند جهت به شما می شود. اما بازهم در برخی از مراحل بازی ضعف صوتی نیز وجود دارد. مانند زمانیکه شما بر نفر بر سوار هستید و پشت اسلحه سنگین 50 میلیمتری این خودرو هستید. صدای به وجود امده از شلیک آنچنان قوی نیست که شما قادر نباشید تا چیزی را بشنوید اما همین حالت زمانیکه شما با اسلحه M60 پیاده به جنگ دشمن می روید، صدای شلیک بسیار قوی است و همین حالت در برخی دیگر از اسلحه ها وجود دارد و سعی شده است تا صدایی طبیعی را برای اسلحه ها و انفجارها کار گذاشته شود.

در بازی سربازان آمریکایی به صورتی صحبت می کنند که شما را در یک گروه واقعی قرار میدهد. اما زمانیکه هر یک از افراد گروه شروع به صحبت کردن می کنند، دهان شخص باز نمی شود! ولی صدای فر به گوش می رسد. البته این نیز از ضعفهای گرافیکی بازی است. همچنین زمانیکه فرمانده ویتنامی شروع به صحبت می کند، در بیان لغات انگلیسی اشتباه دارد.

یکی از نکاتی که در بازی وجود دارد، البته بستگی به بازی شما دارد یا خوب است یا بد، تعداد زیادی جعبه مهمات و جعبه های امدادی در بازی وجود دارد که شما می توانید کمبودهای خود را از این جعبه ها رفع کنید. در واقع، تعداد زیاد این جعبه ها باعث می شود که بازی بسیار راحت و آسان شود و شما با مشکل جدی در بازی رو به رو نشوید.

کنترل بازی توسط موس و صفحه کلید است. کنترلی بسیار راحت و آسان. یادگیری نحوه کنترل و حرکت «گرانت» در کمتر از 15 دقیقه امکان پذیر است. در هر حال این بازی چنان ساده است که شما سختی یک بازی جنگی را درک نخواهید کرد. این بازی را برای رفع خستگی حتما تهیه نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
بازاریاب یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:38 ب.ظ http://www.adinehbook.com

دوست داری پولدار بشی؟ هر کلیک 80 ریال!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد