دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «Tomb Rider : Legend»

لورا، قویترین زن دنیا

 

پرش های بلند و ماهرانه ، حرکات ظریف بر روی لبه ی سخره ها، تاریکی ترسناک داخل غارها و سرعت عمل از خصوصیات بازی جدید Tomb Rider است که شرکت Eidos امسال آن را روانه بازار کرده است.

در سری جدید بازی، سازندگان بازی در لورا کرافت بر عکس نسخه های قبلی تغییراتی اساسی به وجود آوردند. تنوع پوشش لارا، قدرت کنترل در بازی، هدف گیری و حتی شکل ظاهری او. بازی همچون فیلم ماموریت غیر ممکن 2 شروع می شود که لارا کرافت در حال بالا رفتن از سخره است و حتی لحظه ای که لورا از سخره سقوط می کند شما را به یاد سعود کردن تام کروز از سخره می اندازد.

بازی جدید Tomb Rider که این شرکت ارایه کرده است بر خلاف سری های قبلی همین بازی از گرافیک و صوت بسیار عالی برخوردار است و علی رغم بالا بودن گرافیک بازی اما اجرای روان بازی مختل نشده است که یکی از بردهای بازی است. . برای دیدن و لذت بردن از چنین شاهکاری که بتوان بر روی کارتهای گرافیکی معمولی نیز از آن لذت برد فقط با فعال کردن گزینه Next Gen Content امکان پذیر است. گرافیکی که در ان به تمامی جزیات توجه شده است و طراحان بازی از هیچ چیزی بی توجه نگذشته اند. بازی «تومب رایدر: افسانه» هر چند از گرافیک بالایی برخوردار است اما خالقان گرافیک بازی در برخی از قسمتها دچار مشکل شده اند و اجسام به درون هم می روند. اما این مشکل بازی در برابر اجرای روان بازی و گرافیک بسیار بالا که محیط اطراف را به صورتی کاملا طبیعی شرح می دهد گم می شود و می توان نادیده گرفت.

کاراکترهای سه بعدی شخصیتها و اجسام بسیار عالی کار شده و حتی در سنگین ترین حالات با حجم زیاد حرکت تصاویر و گرافیک بازی ضعیف نخواهند شد و این قدرت بازی در آخرین لحظه که نبرد بین لارا و موجود ناشناخته در یک محیط پر از تغییرات گرافیکی و رنگ است به اوج خود می رسد. طراحان این بازی در به کار گیری جزییات بسیار دقت داشته اند و نممونه ی این دقت آنها را زمان شنا کردن لارا کرافت در مقبره پرو می توان مشاهده کرد که انعکاس نور و شکست اشیا در آب بسیار زیبا کار شده است.

به همین نسبت که گرافیک بازی در حد بسیار عالی کار شده است، صدای بازی نیز جذاب و هیجان انگیز است. از مزیت های این بازی می توان به تنوع صدا ها در بازی اشاره داشت بدین صورت که برای هر یک از مراحل بازی یک صدای پس زمینه متفاوت در نظر گرفته شده است که به جریان عادی بازی لذت خاصی را می بخشد و از آن زیبا تر موسیقی حماسه بر انگیز بازی در هنگام نبردهاست، که باعث می شود کاربر از بازی کردن با صدای عالی در کنار گرافیک زیبا لذت دو چندان ببرد.

از همه مهمتر حرکت روان لارا کرافت بر عکس نسخه های قبلی این بازی است که شما باید ساعتها وقت خود را برای یک پرش کوچک صرف می کردید. در بازی لارا کرافت همچون سایر بازیها با دگمه های W،S،D و A به ترتیب به جلو، عقب، راست و چپ حرکت می کند و همیشه در حال دویدن است که برای کاهش سرعت خانم کرافت می توانید از دگمه Shift استفاده کنید. همچنین برای شنا در عمق آب ها و نشستن و یا رها کردن جایی همچون لبه سخره ها از دگمه F کمک بگیرید. برای استفاده از چنگک از دگمه Q استفاده کنید.

جوینده ی مقبره ها فقط می تواند دو نوع اسلحه را حمل کند که دو کلت کمری به عنوان پیش فرض با تیر بی نهایت و بقیه اسلحه ها که یک نوع رایفل، نارنجک انداز، اسلحه ساچمه ای و اسلحه SMG که می تواند برای شلیک کردن از دگمه H و یا دگمه راست موس استفاده کنید، برای برداشتن اسلحه جدید از دگمه E استفاده کنید. به همراه این اسلحه ها لارا کرافت فقط 4 نارنجک که با دگمه K به اطراف پرت می شوند و یک دوربین که با دگمه Page Down می توانید به دوردستها نگاه و زیر نظر داشته باشید، با خود حمل می کند. لارا کرافت سه بسته سلامتی نیز با خود حمل می کند که در مواقعی که خونش کم شود با زدن دگمه Home می توانید بخشی از این کمبود را جبران کنید البته با رفتن بر روی این بسته های قرمز رنگ آنها به بسته های دیگر اضافه می شوند.

اما در این بازی چیزی را که نمی توان نادیده گرفت کپی برداری این بازی از سایر بازی ها است. در واقع بسیاری از ماجراهای بازی و حتی امکانات لارا از سایر بازی ها گرفته شده است. در واقع از آنجایی که سازندگان و خالقان بازی در سری های قبل به مشکلات بازی پی برده بودنند برای نگه داشتن طرفداران بازی و جذب بیشتر افراد از امکانات سایر قهرمانان بازیها استفاده کرده اند و به لارا هدیه کردند، حتی چند مرحله از بازی نیز از سایر بازیهای دیگر الگو برداری شده است که بیننده را به یاد آن بازیها همچون ایندیاناجونز و شاهزاده ایرانی می اندازد. به هر اتمام مراحل بسیار ساده است و فقط به کمی دقت نیاز دارد. مثلا عبور از موانع در مقبره ی کشور پرو که توسط علایم به شما مسیر می دهند و انتخاب دگمه های غلط باعث سقوط لارا خواهد شد از بخش های جدید این سری از بازی لارا کرافت است که شما باید در مدت زمان بسیار کوتاه مسیر را به باستان شناس داستان نشان بدهید و یا اینکه به موقع از امکاناتی همچون چنگک استفاده کنید.

داستان پردازی در بازی جدید جوینده ی مقبره بسیار عالی شده است و فلش بک به دوران گذشته ی قهران نیز شما را در نقش واقعی این قهرمان القا می کند. البته نباید این نکته را از دید گذراند که گاهی تکرار برخی از موانع در بازی به جز خستگی در اجرای آن چیزی به بار نمی آورد که به پرش از روی سیمهای برق در قزاقستان یکی نمونه ی کوچک آن است. البته خالقان این بازی در این سری یک شاهکار بسیار بزرگ را نسبت به بازیهای قبلی خود ارایه کرده اند. همانطور که اشاره شده ایت بازی از کشور بولیوی اغاز می شود، در این مکان باستان شناس داستان ما در اثر یک حادثه به یک جریان پی می برد که گروهی برای از بین بردن اثار باستانی و رسیدن به بعضی از قدرتهای افسانه ای دست به هر کاری می زنند.

لارا سپس راهی پرو می شود آنجا با دوست دوران دانشگاه خود آنیا را می بیند و توضیحاتی در این خصوص به لارا می دهد.لارا اینجا با ماموران روتلند درگیر می شود و به اولین بخش زیبای بازی می رسید، موتور سواری لارا که در نوع خود بسیار روان اجرا شده است. برای از بین بردن سایر موتور سوارن به انها نزدیک شده و شلیک کنید و یا می توانید با مهارت با موتور خود به آنها ضربه بزنید و واژگونشان سازید. در این مرحله لورا بخشی از یک شمشیر جادویی را پیدا می کند که برای پیدا کردن بقیه این شمیر به سمت ژاپن پرواز می کند. ...

لارا کرافت در این بازی با دشمنان زیادی باید مبارزه کند که یشترین آنها سربازان روتلند هستند که در همه جا دیده می شوند، موجود ناشناخته که بزرگ ترین دشمن لارا است و در غارهای تاریک بولیوی پنهان شده است و در این میان حیواتان وحشی را اضافه کنید که هر از گاهی یکی ، دو تا دیده می شوند.

شخصیت شناسی

لارا کرافت

لارا کرافت یک ماجراجو، جهانگرد و باستانشناس است و تحصیلات خود در دانشگاه در رشته باستانشناسی به اتمام رسانده. وی در رسیدن به هدف خود بسیار مصمم است و چیزی نمی تواند جلوی او را در رسیدن به هدفش بگیرد.

جیمز ویلیامز روتلند جی.آر

نام روتلند در فهرست تبهکاران حرفه ای پلیس فدرال ایالات متحده و CEO و پلیس بین المللی ثبت شده است. وی که ارتشی کوچک از سربازان حرفه ای و مسلح با تسلیحات نظامی را در اختیار دارد قصد دارد از این طریق به وارد شده به مکان های تاریخی و باستانی افسانه های رایج در مورد این مقبره ها را به نام خود ثبت کند و به قدرت برسد.

آماندا اِورت

آماندا یکی از دوستان صمیمی دوران دانشگاه لارا است. او نیز همانند لارا باستان شناس است. وی به کشف اسرار مرموز علاقه شدید دارد و برای رسیدن به آن هر کاری می کند. در تصور لارا وی در یک حادثه باستان شناسی در دوران دانشگاه در پرو غرق شد، اما در واقع این چنین نیست.

زیپ

زیپ دست راست لارا است و در بیشتر مواقع با لارا از طریق هدست وی با او در تماس است. زیپ لارا را با کمک تجهیزات الکترونیکی و ماهواره ای هدایت می کند.

موجود ناشناخته

موجودی سیاه و سریع و پر قدرت با چشمانی قرمز که می تواند هر چیزی را نابود سازد. این موجود محافظ سنگ اژدها است تا به اسانی به دست کسی نیافتد. لارا کرافت یک بار زمانیکه در حال باستان شناسی در غارهای پرو بود با این موجود اشنا شد و این آشنایی باعث شد تا تعدادی از دوستان خود را از دست بدهد.

کدهای تقلب:

در این بازی نیازی به اضافه کردن خطی برای اجرای کد تقلب و یا دادن کد تقلب نیست. خالقان بازی به راحتی این کد ها را در اختیار همگان گذاشته اند .

برای آنکه لارا در برابر حملات دشمنان روئین تن شود دگمه Backspace را نگه داشته و دگمه 1 را بزنید. البته لارا فقط در برابر حملا مصون خواهد ماند و در صورتی که شما از ارتفاع سقوط کنید بخشی از خونتان کم خواهد شد و یا اینکه می میرید. برای آنکه اسلحه رایقل را به دست آورید با بینهایت تیر کافیست که دگمه Backspace و 3 را بزنید.نارنجک انداز Backspace و 4، اسلحه ساچمه ای را با Backspace و 5 به دست آورید، اسلحه SMG، Backspace و 6. برای به دست آوردن شمشیرهای اسکالیبور و روح ریاور به ترتیب دگمه Backspace و 0،9 را فشار دهید. برای آنکه دشمن شما با یک تیر کشته شود کافیست که دگمه Backspace و 8 را فشار دهید. مراحل باز شده این بازی را نیز می توانید از اینجا بردارید.

نظرات 1 + ارسال نظر
م سه‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:11 ق.ظ http://faqgame.mihanblog.com


عنوان : اولین لینک باکس تخصصی بازی ها

با سلام

دوست گرامی

ما اقدام به ایجاد اولین لینک باکس تخصصی بازی ها کردیم که شامل لینک هایی از تمام سایت های مرتبط با موضوع بازی است
خواهشمندیم این لینک باکس را در وبلاگ خود قرار دهید و لینک خود را هم ارسال کنید تا در لینک باکس قرار بگیرد
از توجه شما متشکریم

آدرس لینک باکس: http://faqgame.mihanblog.com


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد