دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «Tomb Rider : Legend»

لورا، قویترین زن دنیا

 

پرش های بلند و ماهرانه ، حرکات ظریف بر روی لبه ی سخره ها، تاریکی ترسناک داخل غارها و سرعت عمل از خصوصیات بازی جدید Tomb Rider است که شرکت Eidos امسال آن را روانه بازار کرده است.

در سری جدید بازی، سازندگان بازی در لورا کرافت بر عکس نسخه های قبلی تغییراتی اساسی به وجود آوردند. تنوع پوشش لارا، قدرت کنترل در بازی، هدف گیری و حتی شکل ظاهری او. بازی همچون فیلم ماموریت غیر ممکن 2 شروع می شود که لارا کرافت در حال بالا رفتن از سخره است و حتی لحظه ای که لورا از سخره سقوط می کند شما را به یاد سعود کردن تام کروز از سخره می اندازد.

بازی جدید Tomb Rider که این شرکت ارایه کرده است بر خلاف سری های قبلی همین بازی از گرافیک و صوت بسیار عالی برخوردار است و علی رغم بالا بودن گرافیک بازی اما اجرای روان بازی مختل نشده است که یکی از بردهای بازی است. . برای دیدن و لذت بردن از چنین شاهکاری که بتوان بر روی کارتهای گرافیکی معمولی نیز از آن لذت برد فقط با فعال کردن گزینه Next Gen Content امکان پذیر است. گرافیکی که در ان به تمامی جزیات توجه شده است و طراحان بازی از هیچ چیزی بی توجه نگذشته اند. بازی «تومب رایدر: افسانه» هر چند از گرافیک بالایی برخوردار است اما خالقان گرافیک بازی در برخی از قسمتها دچار مشکل شده اند و اجسام به درون هم می روند. اما این مشکل بازی در برابر اجرای روان بازی و گرافیک بسیار بالا که محیط اطراف را به صورتی کاملا طبیعی شرح می دهد گم می شود و می توان نادیده گرفت.

کاراکترهای سه بعدی شخصیتها و اجسام بسیار عالی کار شده و حتی در سنگین ترین حالات با حجم زیاد حرکت تصاویر و گرافیک بازی ضعیف نخواهند شد و این قدرت بازی در آخرین لحظه که نبرد بین لارا و موجود ناشناخته در یک محیط پر از تغییرات گرافیکی و رنگ است به اوج خود می رسد. طراحان این بازی در به کار گیری جزییات بسیار دقت داشته اند و نممونه ی این دقت آنها را زمان شنا کردن لارا کرافت در مقبره پرو می توان مشاهده کرد که انعکاس نور و شکست اشیا در آب بسیار زیبا کار شده است.

به همین نسبت که گرافیک بازی در حد بسیار عالی کار شده است، صدای بازی نیز جذاب و هیجان انگیز است. از مزیت های این بازی می توان به تنوع صدا ها در بازی اشاره داشت بدین صورت که برای هر یک از مراحل بازی یک صدای پس زمینه متفاوت در نظر گرفته شده است که به جریان عادی بازی لذت خاصی را می بخشد و از آن زیبا تر موسیقی حماسه بر انگیز بازی در هنگام نبردهاست، که باعث می شود کاربر از بازی کردن با صدای عالی در کنار گرافیک زیبا لذت دو چندان ببرد.

از همه مهمتر حرکت روان لارا کرافت بر عکس نسخه های قبلی این بازی است که شما باید ساعتها وقت خود را برای یک پرش کوچک صرف می کردید. در بازی لارا کرافت همچون سایر بازیها با دگمه های W،S،D و A به ترتیب به جلو، عقب، راست و چپ حرکت می کند و همیشه در حال دویدن است که برای کاهش سرعت خانم کرافت می توانید از دگمه Shift استفاده کنید. همچنین برای شنا در عمق آب ها و نشستن و یا رها کردن جایی همچون لبه سخره ها از دگمه F کمک بگیرید. برای استفاده از چنگک از دگمه Q استفاده کنید.

جوینده ی مقبره ها فقط می تواند دو نوع اسلحه را حمل کند که دو کلت کمری به عنوان پیش فرض با تیر بی نهایت و بقیه اسلحه ها که یک نوع رایفل، نارنجک انداز، اسلحه ساچمه ای و اسلحه SMG که می تواند برای شلیک کردن از دگمه H و یا دگمه راست موس استفاده کنید، برای برداشتن اسلحه جدید از دگمه E استفاده کنید. به همراه این اسلحه ها لارا کرافت فقط 4 نارنجک که با دگمه K به اطراف پرت می شوند و یک دوربین که با دگمه Page Down می توانید به دوردستها نگاه و زیر نظر داشته باشید، با خود حمل می کند. لارا کرافت سه بسته سلامتی نیز با خود حمل می کند که در مواقعی که خونش کم شود با زدن دگمه Home می توانید بخشی از این کمبود را جبران کنید البته با رفتن بر روی این بسته های قرمز رنگ آنها به بسته های دیگر اضافه می شوند.

اما در این بازی چیزی را که نمی توان نادیده گرفت کپی برداری این بازی از سایر بازی ها است. در واقع بسیاری از ماجراهای بازی و حتی امکانات لارا از سایر بازی ها گرفته شده است. در واقع از آنجایی که سازندگان و خالقان بازی در سری های قبل به مشکلات بازی پی برده بودنند برای نگه داشتن طرفداران بازی و جذب بیشتر افراد از امکانات سایر قهرمانان بازیها استفاده کرده اند و به لارا هدیه کردند، حتی چند مرحله از بازی نیز از سایر بازیهای دیگر الگو برداری شده است که بیننده را به یاد آن بازیها همچون ایندیاناجونز و شاهزاده ایرانی می اندازد. به هر اتمام مراحل بسیار ساده است و فقط به کمی دقت نیاز دارد. مثلا عبور از موانع در مقبره ی کشور پرو که توسط علایم به شما مسیر می دهند و انتخاب دگمه های غلط باعث سقوط لارا خواهد شد از بخش های جدید این سری از بازی لارا کرافت است که شما باید در مدت زمان بسیار کوتاه مسیر را به باستان شناس داستان نشان بدهید و یا اینکه به موقع از امکاناتی همچون چنگک استفاده کنید.

داستان پردازی در بازی جدید جوینده ی مقبره بسیار عالی شده است و فلش بک به دوران گذشته ی قهران نیز شما را در نقش واقعی این قهرمان القا می کند. البته نباید این نکته را از دید گذراند که گاهی تکرار برخی از موانع در بازی به جز خستگی در اجرای آن چیزی به بار نمی آورد که به پرش از روی سیمهای برق در قزاقستان یکی نمونه ی کوچک آن است. البته خالقان این بازی در این سری یک شاهکار بسیار بزرگ را نسبت به بازیهای قبلی خود ارایه کرده اند. همانطور که اشاره شده ایت بازی از کشور بولیوی اغاز می شود، در این مکان باستان شناس داستان ما در اثر یک حادثه به یک جریان پی می برد که گروهی برای از بین بردن اثار باستانی و رسیدن به بعضی از قدرتهای افسانه ای دست به هر کاری می زنند.

لارا سپس راهی پرو می شود آنجا با دوست دوران دانشگاه خود آنیا را می بیند و توضیحاتی در این خصوص به لارا می دهد.لارا اینجا با ماموران روتلند درگیر می شود و به اولین بخش زیبای بازی می رسید، موتور سواری لارا که در نوع خود بسیار روان اجرا شده است. برای از بین بردن سایر موتور سوارن به انها نزدیک شده و شلیک کنید و یا می توانید با مهارت با موتور خود به آنها ضربه بزنید و واژگونشان سازید. در این مرحله لورا بخشی از یک شمشیر جادویی را پیدا می کند که برای پیدا کردن بقیه این شمیر به سمت ژاپن پرواز می کند. ...

لارا کرافت در این بازی با دشمنان زیادی باید مبارزه کند که یشترین آنها سربازان روتلند هستند که در همه جا دیده می شوند، موجود ناشناخته که بزرگ ترین دشمن لارا است و در غارهای تاریک بولیوی پنهان شده است و در این میان حیواتان وحشی را اضافه کنید که هر از گاهی یکی ، دو تا دیده می شوند.

شخصیت شناسی

لارا کرافت

لارا کرافت یک ماجراجو، جهانگرد و باستانشناس است و تحصیلات خود در دانشگاه در رشته باستانشناسی به اتمام رسانده. وی در رسیدن به هدف خود بسیار مصمم است و چیزی نمی تواند جلوی او را در رسیدن به هدفش بگیرد.

جیمز ویلیامز روتلند جی.آر

نام روتلند در فهرست تبهکاران حرفه ای پلیس فدرال ایالات متحده و CEO و پلیس بین المللی ثبت شده است. وی که ارتشی کوچک از سربازان حرفه ای و مسلح با تسلیحات نظامی را در اختیار دارد قصد دارد از این طریق به وارد شده به مکان های تاریخی و باستانی افسانه های رایج در مورد این مقبره ها را به نام خود ثبت کند و به قدرت برسد.

آماندا اِورت

آماندا یکی از دوستان صمیمی دوران دانشگاه لارا است. او نیز همانند لارا باستان شناس است. وی به کشف اسرار مرموز علاقه شدید دارد و برای رسیدن به آن هر کاری می کند. در تصور لارا وی در یک حادثه باستان شناسی در دوران دانشگاه در پرو غرق شد، اما در واقع این چنین نیست.

زیپ

زیپ دست راست لارا است و در بیشتر مواقع با لارا از طریق هدست وی با او در تماس است. زیپ لارا را با کمک تجهیزات الکترونیکی و ماهواره ای هدایت می کند.

موجود ناشناخته

موجودی سیاه و سریع و پر قدرت با چشمانی قرمز که می تواند هر چیزی را نابود سازد. این موجود محافظ سنگ اژدها است تا به اسانی به دست کسی نیافتد. لارا کرافت یک بار زمانیکه در حال باستان شناسی در غارهای پرو بود با این موجود اشنا شد و این آشنایی باعث شد تا تعدادی از دوستان خود را از دست بدهد.

کدهای تقلب:

در این بازی نیازی به اضافه کردن خطی برای اجرای کد تقلب و یا دادن کد تقلب نیست. خالقان بازی به راحتی این کد ها را در اختیار همگان گذاشته اند .

برای آنکه لارا در برابر حملات دشمنان روئین تن شود دگمه Backspace را نگه داشته و دگمه 1 را بزنید. البته لارا فقط در برابر حملا مصون خواهد ماند و در صورتی که شما از ارتفاع سقوط کنید بخشی از خونتان کم خواهد شد و یا اینکه می میرید. برای آنکه اسلحه رایقل را به دست آورید با بینهایت تیر کافیست که دگمه Backspace و 3 را بزنید.نارنجک انداز Backspace و 4، اسلحه ساچمه ای را با Backspace و 5 به دست آورید، اسلحه SMG، Backspace و 6. برای به دست آوردن شمشیرهای اسکالیبور و روح ریاور به ترتیب دگمه Backspace و 0،9 را فشار دهید. برای آنکه دشمن شما با یک تیر کشته شود کافیست که دگمه Backspace و 8 را فشار دهید. مراحل باز شده این بازی را نیز می توانید از اینجا بردارید.

نگاهی به بازی «Hitman; Blood Money»

روح باز هم آدم کشت!

 

مردی که با پول حرف می زند. مردی که کارش حرف نداره، اغلب این طوریه، هر چیزی که بین او و هدفش قرار بگیره از بین خواهد رف. زمانی برای اتلاف وجود ندارد. امروز، روز مباداست. شماره 47، خون بر دستانت چکیده.

همه این جملات درباره یک مرد بلند قامت و هیکلی با ظاهری آراسته که نشانه گیری او رد خور ندارد و تیرش به هدف می خورد. درسته شماره 47 . حرفه ای ترین قاتلی که در عمرت دیدی و می شناسی. مردی که در سال 2006 با تغییرات گسترده ای به بازار آمد تا با حالتی طبیعی تر و دقت بیشتر به کار خود ادامه بدهد. امسال شرکت Eidos در طراحی سری جدید بازی Hitman که با نام قاتل حرفه ای مشهور شده است غوغا کرده است.

در سری جدید Hitman برعکس سری های قبلی بازی شما بخشی از دستوراتی که به شما داده خواهد شد تا فرد مورد نظر را به قتل برسانید برایتان توضیح داده می شود و شما فقط برای آدم کشی مامور نخواهید شد و تا حدی نیز با کارفرمای خود همدردی خواهید کرد. بیشتر ماموریت های شما در آمریکا است ایالتهایی همچون لاس واگاس، می سی سی پی، کالیفرنیا شمالی، نیو اورانو و غیره.

کارفرما شما که یک مرد آسیب دیده از هر جهتی است و به سمت تنهایی روی آورده به شما پول می دهد تا کسانی که باعث و بانی این آسیب ها بوده اند را از بین ببرید. برای مثال در ماموریت اول بازی شما باید صاحب یک شهر بازی را بکشید که در چند سال قبل به علت عدم توجه صاحب شهربازی به فرسودگی دستگاه های خود، باعث مرگ فرزند کارفرمای شما شد. امروز جک با آن صورت نیمه سوخته خود که همیشه یک یگار برگ نیز بر لب دارد، تصمیم می گیرد که بهترین قاتل شهر را انتخاب کند تا به مقاصد خود برسد. البته تمامی این حوادث به سال 2004 باز میگردد.

امروز جک به دردسر افتاده و ویک اندرن به کمک او آمده تا او را از این بن بست نجات دهد، لذا ویک باید از کارهای جک باخبر شو و از زیر وبم کارهای او سر درآورد. جک نیز به او اعتماد کرده و تمامی کارهای خود را که به صورت یک پرونده درآورده است در اختیار ویک می گذارد تا ویک با مطالعه ی آنها از جک حمایت کند.

مامور 47 برای آگاهی یافتن از روند کا خود باید یک حافظه جانبی را که از قبل در مکانهای خاصی پنهان شده است را پیدا کند . سپس در صورت نیاز با مدرن کردن اسلحه های خود تعدادی از آنها را برداشته و به سمت هدف می رود.

مامور 47 برای انکه بتواند در کار خود دقیق باشد نیاز به پول بیشتر برای خرید تجهیزات جدید داد، بنابراین به اتمام رساندن درست و کامل و سریع ماموریتها شما را به پول بیشتری می رساند. مامور 47 هر چه آدمهای بیشتری را بکشد ترفیع خواهد گرفت و هر چه سریعتر ماموریتها را انجام دهد نامش در روزنامه ها بیشتر قید خواهد شد. « روح آدم کشت» جمله ای که اگر ماموریت دوم خود را در کمتر از 2 دقیقه به اتمام برسانید روزنامه ها این تیتر را برایتان می زنند.

البته اگر در ماموریتی مامور 47 زخمی شود و جان سالم به در ببرد نیز پول دریافت خواهد کرد، در واقع اینجا شما برای هر کاری پول دریافت خواهید کرد. برای زخمی شدن، برای انجام سریع ماموریت ها، هر چه بیشتر مامورین و محافظ ها را بکشید و در کل برای هر چیزی. البته فراموش نکنید بسیاری از محافظین همچون مردم عادی لباس پوشیده اند پس فقط نباید به پلیس های حاضر در اطرافتان اکتفا کنید.

مامور 47 بیشتر کارها را با اسلحه دوربین دار خود انجام می دهد. برای استفاده کردن از دوربین اسلحه کافیست که دگمه X را بزنید و پس با اسکرول موس خود زوم دوربین را تغییر دهید.

مامور 47 در انبار اسلحه خود چند نوع سلاح بیشتر ندارد. سلاح هایی همچون چند قبضه کلت های نیمه اتوماتیک، اسلح رایفل دوربین دار، سلاح ساچمه ای وینچستر و چند نوع مسلسل اتوماتیک سبک و سنگین، که در هر ماموریت باد یک یا چند نوع از این اسلحه ها را استفاده کنید. خوشبختانه دشمنان شما نیز از همین نوع سلاح ها استفاده می کنند و در اکثر وقتها سلاح شما از آنها قویتر است. همیشه نیازی به شلیک کردن ندارید، برخی اوقات با نزدیک شدن به دشمنان می توانید با استفاده از سیم و یا دارو آنها را بکشید و یا اینکه بی هوش کنید و یا اینکه گردن آنها را بشکنید. برای استفاده از اسلحه ها می توانید دگمه راست موس را نگه داشته تا لیست اسلحه و امکانات شما در بازی مشخص شود و یا اینکه از دگمه های 1 الی 7 برای فعال سازی هر اسلحه یا امکان استفاده کنید.

مامور 47 برای تسریع در انجام ماموریتهای خود از یک دستگاه GPS استفاده می کند که در ان مکان خود و دشمنان و همچنین مردم عادی و سوژه و راه های خروج مشخص شده است که شما با اکتفا به این نقشه دقیق می توانید به راحتی ماموریت خود را انجام دهید. در سری های قبلی بازی Hitman ،زمانیکه شما توجه نیروهای امنیتی را در مکانی به خود جلب می کردید در تمام مکانها شما را شناسایی می کردند ولی در سری جدید بازی در صورتیکه از دوباره خطایی از شما سر نزند نیروهای امنیتی متوجه شما نخواهند شد مگر آنکه شما را دیده باشند و یا در برخی از مراحل ماموران پیش از مرگ مشخصات شما را برای سایر افراد گزارش کرده باشند، که در این صورت در یک دردسر بزرگ افتاده اید. مامور 47 برای حرکت کردن از دگمه های W،D،S و A به ترتیب حرکت به سمت جلو، حرکت به سمت راست، حرکت به عقب و حرکت به سمت چپ ، استفاده می کند. البته چون شما بیشتر مواقع آهسته حرکت می کنید برای دویدن و سرعت بخشیدن در اجرای عملیات از دگمه Shift استفاده کنید.

گاهی اوقات نیز برای در امان بودن از شلیک های پی درپی دشمنان بهتر است بنشینید و به آنها شلیک کنید و برای این امکان از دگمه Ctrl استفاده کنید. شما می توانید برای استفاده کردن از سلاح های افتاده بر روی زمین به سمت سلاح رفته و زمانیکه بر روی سلاح قرار گرفتید، در سمت چپ و بالای صفحه نمایش در روبه روی

بازی از گرافیک الایی برخوردار است و از همین رو در برخی از قسمت های بازی بازی کند خواهد شد، برای رفع این مشکل شما با تغییر در رندر کردن بازی می توانید این کندی را رفع نمایید. برخی اوقات نیز بازی دچار مشکل رندر کردن گرافکی خواهد شد و تصاویر درهم و ناقص دیده می شوند. اما این مشکل در برابر حالت طبیعی اجسام و محیط اطراف که به صورتی زیبا کار شده است به چشم نمی آید.

هوش مصنوعی بازی نیز همچون نسخه های قبلی بازی بدون تغییر باقی مانده است و در بسیاری از مواقع چنان ضعیف عمل می کنند که شما را به خنده وا می دارد اما این مشکل بازی نیز در نبردهای رودرویی که شما باید انجام دهید محو خواهد شد. در اینگونه از نبردها از دست دادن یک ثانیه یعنی از دست دادن جان خود.

با به کار بردن کدهای تقلب در بازی گاهی اوقات در اجرای بازی دچار مشکلات ریزی خواهید شد. اما می توانید بازی را در یک روز به اتمام برسانید.

برای اجرای کدهای تقلب بازی همچون نسخه های قبلی بازی فایل «hitmanbloodmoney.ini» را باز کرده و در انتهای آن بنویسید «enablecheats» سپس فایل را ذخیره کنید. اما پیش از انجام هر تغییری در آن یک کپی از این فایل را داشته باشید. چنانچه اجرای اندازه تصویری 768*1024 بر روی دسگاه شما امکان پذیر نیست در قسمت Resolution اندازه داده شده را به 600*800 تغییر دهید.

سپس وارد بازی شوید و در هنگام بازی دگمه C را بزنید و منوی تقلب بازی فعال خواهد شد که با بالا و پایین کردن مکان نما می توانید کدها را انتخاب و با مکان نما های چپ و راست می توانید مقدار کدها را تغییر دهید. 0 به معنی بی تاثیر و 1 به معنی تاثیر گذاری کد تقلب است.

همچنین شما می توانید مراحل باز شده بازی را از اینجا [1-2] ذخیره کنید.

نگاهی به بازی«Call of duty 2»

فاشیست لعنتی!

 

تا کنون بازیهای زیادی در مورد جنگ جهانی دوم ساخته شده است، که معروف ترین آن مدال افتخار است که هنوز سری های جدیدی از این بازی ارایه می شود. اما موفقیت در این زمینه ارایه روش و داستان جدیدی در یک بازی است که Call of duty 2 توانست تیر را به هدف بزند و برنده بازهای جنگ جهانی دوم تا به امروز باشد.

در این بازی شما در نقش سه سرباز در سه منطقه جنگی مختلف ایفای نقش خواهید کرد. سه موقعیت منطقه ای متفاوت شما را از یکنواختی در خواهد آورد. سه سرباز با امکانات جنگی مختلف شما را در جریان یک جنگ واقعی قرار خواهد داد.

شما می توانید با انتخاب سرجوخه واسیلی ایوانویچ کوسلوو در ارتش شوروی باشید که باید نیروهای آلمان نازی را وادار به عقب نشینی از شهرهای مسکو و استالینگراد کنید. در این ماموریتها که در طی سالهای اولیه جنگ یعنی 1941 الی 1943 رخ می دهد، شما در هر یک از مراحل این بازی یک ماموریت جداگانه ای را در پیش روی دارید که باید انها را انجام دهید تا نیروهای شوروی امکان پیشروی داشته باشند.

در این بخش از بازی، بیشترین کاری را که بر عهده شما می گذارند انهدام تانکهای المانی است که گاها به دام انداختن انها بسیار دشوار خواهد بود و از آن دشوار تر یورش به سمت تانک و گذاشتن بمب بر روی تانک است که این کار را باید با دگمه F انجام دهید.

سرگورد ایوانوویچ از یک اسلحه ته پر تک فشنگی M1 به انضمام 4 نارنجک جنگی و دودزا که برای انهدام تانکها باید از آنها استفاده و یک کلت کمری استفاده می کند. از آنجایی که زمان در شلیک کردن با این اسلحه کمی طول می کشد و باعث هدر رفتن در وقت شما خواهد شد بهتر است در اولین فرصت به دست آمده اسلحه خود را با اسلحه نیروهای آلمانی که یک مسلسل 30 فشنگی به نام Grease عوض کنید تا بتوانید بهتر در مبارزات شرکت کنید. همچنین می توانید کلت خود را با یک مسلسل تمام اتوماتیک 35 فشنگی آلمانی به نام MP44 به کمک دگمه F تعویض کنید که در مبارزات دور بهتر از مسلسل های معمولی آلمانی کار می کند.

در هنگام تیراندازی با اسلحه دوربین دار نیز دگمه Shift را نگهدارید تا دقت شما در هدف گیری افزایش یابد و بتوانید با یک تیر در سر سربازان دشمن انها را از پای در آورید.

در بخش بعدی این بازی شما در نقش گروبان جان داویس از ارتش بریتانیای کبیر ظاهر خواهید شد. بیشترین نبردی را که این گروهبان انگلیسی با نازی ها خواهد داشت در شمال آفریقا رخ می دهد و باید در شمال مصر و لیبی، مرکز تونس و سرانجام در نورماندی فرانسه با نیروهای آلمانی و ایتالیایی مبارزه کند.

این سری از جنگها در طی سالهای 942 الی 1944 روی می دهد که گروهبان داویس باید به عنوان هدایت کننده تانک در صحراهای آفریقا به سمت تانکها و توپهای نیروهای فاشیست یورش ببرد و انها را منحدم کند. سپس در تونس باید با از بین بردن توپهای ساحلی نیروهای ایتالیایی راه را برای عبور کشتی ها و تانکهای نیروهای خود باز کند. مرحله ای بسیار شیرین و جذاب که تجربه ی این مرجله را بر عهده خودتان می گذارم.

گروهبان داویس ، یک اسلحه نیمه اتوماتیک پانزده فشنگی M1A1 و در برخی از مراحل نیز از ملسل Thompson و 4 نارنجک جنگی و دودزا به انضمام یک کلت کمری را با خود حمل می کند که برای تسریح در سرعت شلیک خود کلت کمری خود را با یک مسلسل MP44 آلمانی تعویض کنید. از اسلحه 5 فشنگی BAR خود نیز در شلیک راه دور استفاده کنید که بسیار کارآمد و دقیق عمل خواهد کرد و با یک گلوله می توانید دشمن را از پای درآورید.

و سرانجام شما در نقش سرجوخه بیل تیلور قهرمانی که به داخل خاک آلمان نفوذ کرده ظاهر خواهید شد. در این بخش از بازی شما بازی را از سواحل نورماندی فرانسه در سال 1944 در نقش یک تک تیرانداز آغاز خواهید کرد. در این بخش از بازی چنان وقایع آن دوران را به چشم شما می کشد که بدون شک به یاد اثر جاودانه نجات سرباز راین خواهید افتاد. شما باید تعدادی از سربازانی را که در بالای سخره در پشت تیربارها در درون سنگرها قرار گرفته اند را بکشید تا دیگر همقطارهای شما بتوانند از سخره ها بالا بروند.

صحنه های زیبایی را که در این بخش از بازی خواهید دید بی شک از قسمتهای استثنایی این بازی است، به عنوان نمونه سقوط دو تن از افراد شما از بالای سخره بسیار زیبا کار شده است. پس از سعود از سخره باید با کمک هم رزمان خود سخره نورماندی را با هدف گیری دقیق خود از سربازان آلمانی پاک کنید که در این بین هواپیماها نیز شما را یاری خواهند کرد.

سپس این لشکر نیروهای آمریکایی با شکست دادن نیروهای آلمانی در فرانسه به سمت آلمان حرکت می کنند تا در هورتگن با مقاومت نیروهای آلمانی رو به رو می شوند و اینجاست که سر جوخه تیلور باید خودی نشان دهد و گروه خود را از مخمصه ای که در ان افتاده اند نجات دهد.

سپس با پیشروی در خاک آلمان به شهر والندر می رسند که در آنجا نیروهای آلمانی را شکست داده و فاتح جنگ خواهند شد.

سرجوخه تیلور بر عکس دو سرباز دیگر از اسلحه های بسیار خوبی در این یه مرحله استفاده می کند اما از آنجایی که پیدا کردن مهمات برای این اسلحه ها کمی دشوار است سرانجام شما مجبور خواهید شد که باز اسلحه خود را عوض کنید. بیل تیلور از یک مسلس تمام اتوماتیک 35 فشنگی و یک اسلحه کمری و 4 نارنجک و 4 نارنک دودزا بهره می برد که در این نبردها ما از نارنجک های دودزا و جنگی بسیار استفاده خواهید کرد بنابراین با دیدن کیسه ی نارنجک سربازان آلمانی بر روی زمین حتما آنها را بردارید.

گرافیک بازی بسیار عالیست و می توان یک شاهکار دانست. صحنه های انفجار و مخروبه هایی که به تصویر کشیده شده است شما را در یک محیط کاملا طبیعی قرار می دهد. مخصوصا زمانیکه گروه در دردسر می افتد این شما هستید که باید انها را از جهنمی که نیروهای آلمانی برایشان ایجاد کرده است خارج کنید. دقت داشته باشید که هدف نیروهای المانی از پای درآوردن شماست و در صورتی که در مکان درستی پنهان نشده باشید و یا سنگر نگرفته باشید حتما تمامی نیروهای دشمن به سمت شما شلیک خواهند کرد.

در بازی Call of duty 2، گروه های خودی امکان حرکات آزادانه تری برای عملیات متنوع خود خواهند داشت. میدان جنگ نیز گسترش یافته و شما می توانید برای رسیدن به هر هدف راه های متفاوتی در برابر خود داشته باشید. این ویژگی در بازی این امکان را برای شما به وجود خواهد آورد که شما بتوانید تاکتیکهای جنگی را بر دشمن اعمال دارید به عنوان نمونه مجبور نباشید همیشه با دشمن از رو به رو بجنگید، می تواند آنها را دور بزنید و از پشت و یا کنار به انها حمله ور شوید. هوش مصنوعی به کار رفته در بازی نیز بسیار عالی کار خواهد کرد و در شما این حس را به وجود خواهد آورد که یک دشمن واقعی را در پیش روی خود دارید.

سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی نیز پردازشگر 1.4 گیگا هرتزی با 256 مگا بایت رم و 4 گیگا بایت فضای خالی بر روی هارد دسک و کارت گرافیک 64 مگابایتی نیاز است. ای بازی برای سنین بالای 12 سال تجویز شده است. DVD و CD این بازی را می توانید از سری بازیهای شرکت DC تهیه کنید که با «ندای وجدان 2» نامگذاری شده است.

نگاهی به بازی «Ghost Recon Advanced war fighter»

Missions Failed

 

بازیهای متفاوتی در سبک اکشن و اول شخص در ژانر ضد تروریستی ارایه شده است. اما در این بین شرکت ubisoft در ارایه اینگونه بازیها همیشه حرف اول را زده است. بازی سریالی و هیجان انگیز Rainbow Six  از این دست است. بعد از آن بازی ضد تروریستی سربازان مخفی است که در سال 2001 اولین سری آن به بازار ارایه شد که از نظر گرافیکی در حد بالایی بود، هر چند سری جدید بازی ghost recon با کمی تاخیر به بازار ارایه شد، اما با استقبال خوبی روبه رو  شد. یک بازی با تمام جزییات عالی.

ماجرای داستان به شورشی در آمریکای مرکزی اشاره دارد که شورشیان با دستیابی به تجهیزات مدرن نظامی و الکترونیکی قصد دارند تا استقلال خود و کشور جدیدشان را اعلام دارند در پی این شورش چهار سرباز آمرکایی ازنیروهای ویژه ضد شورش ارتش آمریکا برای مقابله با این شورش ، از بین بردن تسلیحات و نجات افراد مهم با پیشرفته ترین امکانات نظامی و الکترونیکی راهی این ماموریت خطیر می شوند. فرماندهی این گروه ارتشی را شما ، که در واقع کاپیتان اسکات میچل می باشید، بر عهده دارید که باید با درایت در طرح ریزی مکان قرار گرفتن افراد تیم و دقت در تیر اندازی و پشتیبانی از افراد گروه این ماموریتها را به اتمام رسانید.

شما که در ابتدای بازی با چتر از هواپیما به بیرون می پرید باید افراد تیم را که به ترتیب سرباز Brown که یک مسلسل سنگین را حمل می کند و یا به عبارتی او heavy Gunner است، Kirkland که تخصص او در انهدام و از بین بردن تنظیمات الکترونیک است به شما در انجام ماموریتها کمک شایانی خواهد کرد و نفر آخر که در اغلب ماموریتها به عنوان  بهترین تیر انداز معرفی می شود Allen تک تیر انداز است که با حمایت وی هیچ نگران سربازان دشمن نباشید.

در بازی جدید Ghost Recon شما از اسلحه های جدید و پیشرفته ای برخوردار هستید. اسلحه های پیشرفته ای همچون نوعی اسلحه دوربین دار که با آن قادرید دشمن را از پشت دیوارها شناسایی و نابود کنید، اسلحه های نارنجک انداز و ضد تانک جدید با قدرت فراوان و صد البته بسیار سنگین. هر فرد از گروه شما می تواند دو نوع اسلحه سبک و سنگین ، کلت کمری و یک نوع نارنجک دستی با خود حمل کند که انتخاب هرکدام از این  اسلحه ها باعث افزایش وزن کوله پشتی شما خواهد بود که در هنگام مقابله سریع سنگینی بار شما را به دردسر خواهد انداخت.

به همان اندازه که شما از امکانات پیشرفته نظامی برخوردار هستید، دشمنان شما نیز از اسلحه های مدرن و تکنولوژی پیشرفته الکترونیکی نیز برخوردار هستند. انها از انواع تانکها، نفر بر و خودروهای نظامی و حتی نیروهای هوایی نیز استفاده می کنند که همچون شما در مبارزه تا اخرین قطره خون خود مانع از پیشرفت شما خواهند شد. هوش مصنوعی این بازی در حد متوسط است و می توان با نفوذ به خط مقدم دشمن، آنها را غافلگیر کنید و از پای درآورید. اما همیشه به همین راحتی نبوده، در یکی از مراحل بازی  زمانیکه شما به سمت دشمن حمله ور می شوید و بر این تصور هستید که دشمن فقط در روبه روی شما است، از پشت شما نیروهای دشمن با زره پوش به شما یورش می آورند. البته برای رهایی از این مشکلات می توانید از دکمه Tab استفاده کنید تا جای دقیق دشمن و جهت دید انها را بدانید تا از مکان مناسب و زمان بهتری به آنها حمله ور شوید و راه های خروج از حملات ناگهانی را نیز در روی نقشه مشخص کنید تا بتوانید از این حملات جان سالم به در ببرید.

کنترل افراد گروه نیز به ترتیب با دگمه های 1،2 و 3 امکان پذیر است که با فشار دادن دگمه سمت راست موس منوی دستورات افراد و یا گروه نمایان خواهد شد و شما می توانید گروه و یا فرد خاصی از تیم را هدایت کنید.

نگران کمبود مهمات نیز نباشید، با رفتن بر روی اجساد سربازان مرده می توانید مهمات اسلحه اصلی خود را تامین کنید. برای هدف گیری بهتر از دوربین اسلحه خود با کمک دگمه Shift استفاده کنید اما برای شلیک کردن از ان استفاده نکنید زیراکه تکان های شدید این دوربین باعث می شود که نتوانید دقیق هدف گیری کنید و در اکثر مواقع هدف گیری شما غلط از آب در می آید.

گرافیک در بازی Ghost Recon، بسیار عالی طراحی شده است. چهره های کاملا طبیعی، ساختمانهای ویران شده و خودروهایی که حالتی از یک شهر جنگ زده را برایتان تداعی می کند. اما گاهی اوقات با وجود بار سنگین گرافیکی در بازی باعث کند شدن بازی خواهد شد که البته در برابر زیبایی های کار شده و دقت در طراحی جزییات به چشم نمی آید.  از همین رو برای طراحان بازی برای کاهش این مشکل در صحنه های عادی بازی از تصاویر یکسان در مناقط مختلف استفاده کرده اند، که این تکرار نیز در صدا ها و افکتهای صوتی نیز وجود دارد. اما با این وجود افکتهای صوتی در بازی چنان طبیعی است که شما را در یک جنگ واقعی قرار می دهد.

یکی از امکانات ویژه ای که در بازی به چشم می خورد و کمک شایانی را به شما خواهد کرد وجود مانیتور کوچکی در کنار عینک شماست. از این مانیتور شما قادرید که مرکز فرماندهی را رودررو ببینید و یا اینکه اخبار جدیدی که شورشیان اعلام کرده اند را ببینید و با اهداف آنها بیشتر آشنا شوید. اما کار اصلی این مانیتور هدایت شما در انجام ماموریت است که توسط هلی کوپتری که بالای شهر است صورت می گیرد و مکان دقیقی از دشمن و تسلیخات انها به شما ارایه می دهد.

برای اجرای این بازی شما شما به پردازنده .۲.۴ مگاهرتز و رم 512 مگا بایتی با 4 گیگا بایت فضای خالی هارد دیسک و کارت گرافیکی 128 مگابایتی نیاز دارید. امتیازی که می توان به این بازی داد 75/7 از 10 است. گرافیک 9، صدا 8، هوش مصنوعی 7 و داستان پردازی 7. یادگیری این بازی در زمانی کمتر از 30 دقیقه امکان پذیر بوده و در دسته بندی بازیها در دسته بازی های سخت و بالای 12 سال قرار گرفته است.

نگاهی به بازی پدر خوانده

به نام او که قدرت دارد

 

سه گانه پدرخوانده کاپولا بدون شک از بزرگترین فیلم های تاریخ سینماست. فیلمهایی که اشاره به وضه نا به سامان اقتصادی دهه 30 آمریکا دارد. دورانی که به رکود اقتصادی ایالات متحده مشهور است و در آن دوران مردم ایالات متحده برای اندکی درآمد حاضر به انجام هر کاری بودند. دورانی که بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها با بحران ورشکستگی روبه رو شدند و بسیاری از آنها تب طاقت را نداشتند و از چرخه اقتصادی به بیرون رانده شدند.

در همین روزها بود که تعداد زیادی از مهاجران اروپایی به امید به دست آوردن پول و ثروت و زندگی بهتر روانه این کشور شدند. اما در واقع چنین نبود. در همین بین فساد مانند مواد مخدر و مشروبات الکلی در جوامع فقیر که اکثریت آنها مهاجرین ایتابیایی و اسپانیایی که در شهرهایی همچون نیویورک ساکن بودند به فراوانی دیده می شد. در اثر همین فقر مالی بسیاری از این مهاجران برای کسب درآمد بیشتر به توزیع مواد مخدر و مشروبات الکی پرداختند که با تقویت انها به گروه های مافیایی بزرگ در شهرهای مختلف تبدیل شدند که برای کسب بازار بیشتر و از بین بردن رقیبان خود دست به هر کاری می زدند.

بازی پدر خوانده نیز در همین مسیر حرکت می کند. روایاتی را به بازی می کشد که در آن باید رقبای خانواده را از بین ببرید. در این میان شما که ابتدا به عنوان یک سرباز ساده در اثر یک اتفاق با لوکا براسی آشنا می شوید، لوکا در خانواده نفر سوم است و تعداد زیادی سرباز از جمله شما برای اوکار می کنند و با دستورات او که مستقیما از پدر دریافت می کند گروه خود را هدایت می کند، وارد خانواده کلئونه می شوید. لوکا به شما یاد خواهد داد که چگونه از قدرت خود برای ترساندن کسبه، از پول خود برای خرید ماموران پلیس و از فکر خود برای کشتن افراد استفاده کنید.

اما هرگز فراموش نکنید که یکی از راه های رسیدن به قدرت و پول دار شدن در خانواده استفاده از زور و کشتن دشمنان خانواده است که برای این کار می توانید از فروشگاه ها و یا قصابی های گروه «تاتگلیا» با پرچم گاو مانند خود که به عنوان یک خانواده متوسط مافیایی در شهر نیویورک شناخته شده اند، شروع کنید.

در شهر نیویورک شما با چهار گروه دیگر بر سر کسب پول و مقام باید مبارزه کنید که سه گروه دیگر ،«استراچی» که نیوجرسی قلمرو آنهاست. خانواده ای که با استفاده از زور و قدرت احترام دیگران را به خود جلب کرده است. «گاتئو» گروه بسیار خشنی هستند. گروهی که برای حفظ قلمرو خود دست به هر کاری می زنند. «بارزینی» گروهی دیگر از دارودسته خلافکار نیویورک است. افراد این گروه مرکز شهر را در کنترل خود دارند، جایی از شهر که منابع مالی فراوانی در آن وجود دارد و همین امر این گروه را بسیار پول دار، با نفوذ و قدرتمند کرده است، در زمان مبارزه با افراد این گروه مواظب خود باشید.

خانواده کلئونه که ویتو کلئونه پدر خوانده این گروه است، از قویترین و با نفوذترین و پولدار ترین گروه های مافیایی در آمریکاست که به علت ترور ویتو دچار مشکلات بزرگی شده است. از جمله خیانت تنی چند از اعضای گروه که باید توسط یک شخص کارکشته و قدرتمند و صد البته باهوش به قتل برسند. این شخص باهوش کسی نیست جز شما. فردی که با درایت ماموریتهایی محوله را انجام می دهد و در ازای آن پول می گیرد. شما با این پول می توانید خانه های جدید و امن بخربد و در هر جایی که هستید بتوانید به راحتی در یکی از این خانه ها پنهان شوید و یا اینکه بازی را ذخیره کنید. شما میتوانید سر و وضع ظاهری خود را نیز تغییر دهید و حالتی خشن تر و یا اینکه چهره یک مرد باهوش و سیاستمدار با کت و شلوار های مارک ار وکفش پوست مار به تن کنید.

بازی بر خلاف سه گانه پدرخوانده حرکت خواهد کرد. در ابتدای بازی به راحتی وارد خانواده می شوید و با چند ماموریت کوچک با اعضای خانواده نیز آشنا می شود. اما در اواسط بازی از جربان فیلم خارج شده و به یک داستان جدید از پدر خوانده خواهید رسید و اینجاست که شما جای لوکا براسی را در خانواده پر می کیند.

در حین انجام ماموریتها نگران حضور پلیس نباشید. فقدان حضور پلیس در درگیریهای خیابانی به دو دلیل است یکی آنکه شما به آنها رشوه داده اید تا کاری به محدوده ی کاری شما نداشته باشند و علت دیگر آن است تا با حضور پلیس شما از ماجرای اصلی بازی دور نیافتید و مسسیر پدر خوانده به یک بازی معمولی اکشن سوم شخص تبدیل نشود.

گرافیکی بازی در حد بسیار بالایی کار شده است. محیط اطراف شما بر اساس سالهای دهه 30 طراحی شده است. اتومبیل های دهه 30 و پوشش لباس در دهه 30 ، با این تفاوت که در طراحی آنها به جزییات توجه نشده است و کلیتی را به نمایش در آورده است و البته از این بدتر نماهای تکراری ساختمانها و افراد رهگذر نوعی کسالت در بازی و خستگی را به وجود خواهد آورد. اما زمانیکه شما در اتومبیل هستید و مشغول رانندگی با همه می توانید درگیر شوید وبا یک بوق ساده تمامی اتومبیل ها از مسیر حرکت شما دور می شوند اما در مورد عابر پیاده چنین چیزی نیست و گویا تمام شهر کر هستند و در مواردی به جز زیر کردن آنها راهی برایتان باقی نمی ماند. یکی دیگر از مشکلات بازی زمانی است که شما پیاده حرکت می کنید و در واقع تمام مدت را می دوید و قادر به حرکت آهسته نیستید. ولی با وجود این مشکلات بازی به راحتی و روانی اجرا می شود و در به کنترل در آوردن گانگستر نو پا به مشکلات بزرگ و دست و پا گیری بر نمی خورید. یکی از مشکلاتی که در کنترل بازی برایتان پیش خواهد امد حالت سینماتیک دوربین دید است که در کنج ها و در کنار دیوار ها شما دید درستی نخواهید داشت و از این رو در تشخیص مکان صحیح دچار مشکلاتی خواهید شد که در ازای سرعت بالای حرکات و دقت در بازی چندان به چشم نخواهد آمد.

صدا و افکتهای صوتی بازی بر اساس فیلم تنظیم شده و در بسیاری از موارد به کپی کردن صدا ها و افکت های صوتی از روی خود فیلم بسنده کرده اند. صدا ها تا حد امکان شیوا و رسا است و در تفکیک صداها و جهت آن هرگز دچار مشکل نخواهید شد.

روند بازی را شما تعیین می کنید. یعنی اینکه یا با خانوداه خواهید بود سر سپرده دستورات پدر و یا اینکه از مسیر کنار گذاشته می شوید. در حین بازی در برخی اوقات باید خودتان تصمیم بگیرید که چه کنید وچه نکنید، در واقع به شما دستوری داده نخواهد شد و خودتان خودسر به جایی حمله می کنید و سپس دستورات را دریافت خواهید کرد. از آنجایی که بازی روند واقعیت را دنبال می کند، گاهی اوقات انجام درست ماموریتها امکان پذیر نیست و شما برای جبران خسارات وارده باید پول خرج کنید و دوباره تلاش کنید تا موقعیت خود را تثبیت نمایید.

در بازی با توجه به نوع ماموریت شما سلاح متناسب با همان ماموریت را دریافت خواهید کرد، البته در زمان تیر اندازی ها شما می توانید اسلحه هاغی دیگران را برداشته و استفاده کنید. بیشترین نوع اسلحه ای که در بازی استفاده می شود اسلحه 6 تیر مگنوم، اسلحه 7 فشنگی وینچستر و مسلسل تمام اتوماتیک می باشند. البته به انضمام این اسلحه ها که شما فقط قادرید دو نوع آن را حمل کنید یک خنجر و سیم برای خفه کردن نیز همراه دارید. یادتان باشد زمانیکه در مکانی به غیر از محدوده ی خود هستید با بیرون آوردن هر یک از این سلاح ها به شما حمله خواهد شد.

از خانواده بزرگ کلئونه در بازی فقط پدر خوانده، مایکل کلئونه پسز پدر خوانده ، فردریک کورلئونه معاون و محافظ پدر خوانده، سانی کلئونه (سانتینو) برادر زاده و معاون ویتو کلئونه، تام هیگن شخصی که بر قتل و جنایت خانواده پوشش قانونی می گذارد، سالواتور تسیو(سالی) فردی که در اداره پلیس شهر نفوذ زیادی دارد و در مواقع حساس به داد خانواده می رسد، پیتر کلمنزا(کلمنزای چاق) فردی که با کسی تعارف ندارد و چیزی مانع راه او در رسیدن به اهدافش نیست و با خشونت همه چیز را نابود می کند. لوکا براسی آدمی که از ابهت زیادی در شهر برخوردار است و نگاه او به هر کسی یاد مرگ را برایش تداعی می کند. ویلی چی چی و ال ندی سربازان خانواده هستند که برای سالی و پیتر کار می کنند. روکو لمپون و پالی گاتو نیز سربازان خانواده هستند و فقط برای پیتر کار می کنند و تا کنون در انجام کارشان اشتباهی نداشته اند.

شما در آنیده باید با تمام این افراد کار کنید و یا اینک برخی از آنها را برای حفظ خانواده بکشید. البته بازی فقز خشونت و کشت و کشتار نیست. برخی اوقات نیز به تفریح و شادی نیاز دارید که در این بین شما به مهمانی هایی دعوت می شوید.

سیتستم مورد نیاز اجرای این بازی شامل پردازنده پنتیوم 4، 256مگا بایت رم و کارت گرافیکی 64 مگابایتی است. بازی در سبک اکشن و سوم شخص توسط شرکت EA در سال 2006 برای افراد بطرگ سال روانه بازار بازی ها شده است. از دیگر بازی هایی را که بتوان در همین ژار دانست بازی مافیا و GTA است.