دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «Baseball Mogul 2007 »

ضربه به سمت بینهایت

 

بازی های ورزشی را می توان به همه سنین تجویز کرد و مطمئن بود که تمامی افرادی که این بازیها را انجام می دهند لذت خواهند برد، حتا اگر این بازی را تا به حال انجام نداده اند. بازیهای ورزشی از آن جهت که بسیار سرگرم کننده است و هیچ گونه اضطراب و ترسی را برای فرد به وجود نمی آورد مخاطبان زیادی را دارد.

اما بعضی از بازی کردن با بعضی از بازیها کمی دشوار است، به هر حال برای انجام هر بازی داشتن اطلاعاتی در خصوص آن بازی نیاز است. مثلا برای انجام بازی بسکتبال یا راگبی باید بدانید که چه حرکاتی خطاست و چگونه باید حمله کرد. بازی Baseball Mogul 2007 نیز از این قاعده مستنثنا نیست، و شما باید بدانید که چه گونه توپ را پرتاب کنید و چه گونه به توپ ضربه بزنید تا بهترین امتیاز را برای خود و تیمتان بگیرید.

این بازی از نظر گرافیکی بسیار عالیست و حرکات بازیکنان در بازی همانند بازیکنان واقعی تیم است. در بازی شما با تیمهای معروف لیگ آمریکا سرو کار دارید و بازیکنان واقعی تیم در بازی حضور دارند. اما شما فقط اسامی آنها را در جدول بازیها خواهید دید و در زمان بازی دو شخص برای پرتاب توپ و ضربه زدن به توپ هستند که حرکات آنها فیلم برداری شده است و در بازی کار شده است. اما بازهم بعضی اوقات حرکاتی دیده می شود که بازیکنان اصلی تیم ها آن حرکات را انجام می دهند و در بازی اعمال شده است که تا حدی بازی را زیبا می کند.

بازیهای ورزشی از آن جهت طرفدار دارد که هیجان بازی در آنها بسیار زیاد است، اما در بازی Baseball Mogul 2007 چنین چیزی دیده نمی شود. شما به عنوان یک کلیک کننده در بازی، مکان توپها را هدایت خواهید کرد و از سایر لذات بازی محروم خواهید بود و چنان بازی به سرعت به پیش می رود که هیچ یک از حساسیت های بازی را درک نخواهید کرد.

شما در هر لیگ همچون سایر بازیهای ورزشی یک سری از بازیها را در خارج از خانه و یک سری را در زمین حریف انجام می دهید. از این رو، در بازیهای خانگی تصویر پس زمینه شما، بخشی از ورزشگاه خانگی شماست و تصویر پس زمینه در بازیهای خارج از خانه نیز تصویر ورزشگاه حریف شماست. تصاویری که در آن ورزشگاه ها مملو از جمعیت مشتاق برای دیدن بازی است. اما یک تصویر ثابت و بدون روح. فقط و فقط یک تصویر. بدون هیچ حرکتی. ضعفی که در ایجاد هیجان بازی به آن توجه نشده است.

اما صداهای موجود در بازی. صدا و افکت های صوتی بازی Baseball Mogul 2007 همانند گرافیک آن هم خوب است و هم بد. خوب از آن جهت که برای انواع ضربه ها چند صدای مختلف وجود دارد و همزمان با ضربه زدن به توپ نیز صدای بازیکن نیز شنیده می شود که بازگوی قدرت بازیکن در ضربه زدن به توپ است. اما صداهای پس زمینه بازی آنقدر تکرار می شود که بر ضعف و خستگی ناشی از بازی کردن افزده می شود.

در مورد کنترل بازی می توان گفت هیچ کنترلی وجود ندارد. فقط کافیست که شما بلد باشید موس را در دست خود بگیرید. فقط همین.

روند بازی در دمو Baseball Mogul 2007، مربوط به لیگ 2006 آمریکاست که در جدول بازی های شما، بازیهای خانگی و خارج از خانه مشخص شده است و شما می توانید هر یک از انها را انتخاب کنید و به بازی مشغول شوید. البته در نسخه کامل بازی شما می توانید بر ماشین زمان سوار شوید و بازیهای سالهای گذشته را تکرار کنید و نتایج بازیها را تغییر دهید.

شما با انتخاب تیم مورد علاقه ی خود و وارد کردن نامتان در لیست بازیکنان تیم قرار بگیرید که با انجام هر بازی امتیازمثبت و یا منفی را برای خود کسب کنید و یک بازیکن خوب باشید و یک بازیکن که حتی ضعیف ترین تیمها نیز حاضر به پذیرش شما نباشند.  شما با انجام بازی پول دریافت خواهید کرد و می توانید بازیکنان ضعیف تیم را بفروشد و در ازای آن بازیکنان بزرگ دیگر تیمها را برای تیمتان استخدام کنید تا برایتان بدوند. از بازیکنان 11 هزار دلاری تا بازیکنان 30 میلیون دلاری، همگی روزی برایتان توپ زده اند.

به هر حال از بازی کردن این بازی فقط برای یکبار لذت خواهید برد و بعد از مدتی کوتاه این بازی را از دستگاه خود پاک خواهید کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مرورگر.کام چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 03:20 ب.ظ http://www.moroorgar.com

آخرین اخبار ایران و جهان در بزرگترین آرشیو خبری در ایران. خبر+عکس. :: اخبار را در www.moroorgar.com حرفه ای بخوانید ::

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد