دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «Hitman; Blood Money»

روح باز هم آدم کشت!

 

مردی که با پول حرف می زند. مردی که کارش حرف نداره، اغلب این طوریه، هر چیزی که بین او و هدفش قرار بگیره از بین خواهد رف. زمانی برای اتلاف وجود ندارد. امروز، روز مباداست. شماره 47، خون بر دستانت چکیده.

همه این جملات درباره یک مرد بلند قامت و هیکلی با ظاهری آراسته که نشانه گیری او رد خور ندارد و تیرش به هدف می خورد. درسته شماره 47 . حرفه ای ترین قاتلی که در عمرت دیدی و می شناسی. مردی که در سال 2006 با تغییرات گسترده ای به بازار آمد تا با حالتی طبیعی تر و دقت بیشتر به کار خود ادامه بدهد. امسال شرکت Eidos در طراحی سری جدید بازی Hitman که با نام قاتل حرفه ای مشهور شده است غوغا کرده است.

در سری جدید Hitman برعکس سری های قبلی بازی شما بخشی از دستوراتی که به شما داده خواهد شد تا فرد مورد نظر را به قتل برسانید برایتان توضیح داده می شود و شما فقط برای آدم کشی مامور نخواهید شد و تا حدی نیز با کارفرمای خود همدردی خواهید کرد. بیشتر ماموریت های شما در آمریکا است ایالتهایی همچون لاس واگاس، می سی سی پی، کالیفرنیا شمالی، نیو اورانو و غیره.

کارفرما شما که یک مرد آسیب دیده از هر جهتی است و به سمت تنهایی روی آورده به شما پول می دهد تا کسانی که باعث و بانی این آسیب ها بوده اند را از بین ببرید. برای مثال در ماموریت اول بازی شما باید صاحب یک شهر بازی را بکشید که در چند سال قبل به علت عدم توجه صاحب شهربازی به فرسودگی دستگاه های خود، باعث مرگ فرزند کارفرمای شما شد. امروز جک با آن صورت نیمه سوخته خود که همیشه یک یگار برگ نیز بر لب دارد، تصمیم می گیرد که بهترین قاتل شهر را انتخاب کند تا به مقاصد خود برسد. البته تمامی این حوادث به سال 2004 باز میگردد.

امروز جک به دردسر افتاده و ویک اندرن به کمک او آمده تا او را از این بن بست نجات دهد، لذا ویک باید از کارهای جک باخبر شو و از زیر وبم کارهای او سر درآورد. جک نیز به او اعتماد کرده و تمامی کارهای خود را که به صورت یک پرونده درآورده است در اختیار ویک می گذارد تا ویک با مطالعه ی آنها از جک حمایت کند.

مامور 47 برای آگاهی یافتن از روند کا خود باید یک حافظه جانبی را که از قبل در مکانهای خاصی پنهان شده است را پیدا کند . سپس در صورت نیاز با مدرن کردن اسلحه های خود تعدادی از آنها را برداشته و به سمت هدف می رود.

مامور 47 برای انکه بتواند در کار خود دقیق باشد نیاز به پول بیشتر برای خرید تجهیزات جدید داد، بنابراین به اتمام رساندن درست و کامل و سریع ماموریتها شما را به پول بیشتری می رساند. مامور 47 هر چه آدمهای بیشتری را بکشد ترفیع خواهد گرفت و هر چه سریعتر ماموریتها را انجام دهد نامش در روزنامه ها بیشتر قید خواهد شد. « روح آدم کشت» جمله ای که اگر ماموریت دوم خود را در کمتر از 2 دقیقه به اتمام برسانید روزنامه ها این تیتر را برایتان می زنند.

البته اگر در ماموریتی مامور 47 زخمی شود و جان سالم به در ببرد نیز پول دریافت خواهد کرد، در واقع اینجا شما برای هر کاری پول دریافت خواهید کرد. برای زخمی شدن، برای انجام سریع ماموریت ها، هر چه بیشتر مامورین و محافظ ها را بکشید و در کل برای هر چیزی. البته فراموش نکنید بسیاری از محافظین همچون مردم عادی لباس پوشیده اند پس فقط نباید به پلیس های حاضر در اطرافتان اکتفا کنید.

مامور 47 بیشتر کارها را با اسلحه دوربین دار خود انجام می دهد. برای استفاده کردن از دوربین اسلحه کافیست که دگمه X را بزنید و پس با اسکرول موس خود زوم دوربین را تغییر دهید.

مامور 47 در انبار اسلحه خود چند نوع سلاح بیشتر ندارد. سلاح هایی همچون چند قبضه کلت های نیمه اتوماتیک، اسلح رایفل دوربین دار، سلاح ساچمه ای وینچستر و چند نوع مسلسل اتوماتیک سبک و سنگین، که در هر ماموریت باد یک یا چند نوع از این اسلحه ها را استفاده کنید. خوشبختانه دشمنان شما نیز از همین نوع سلاح ها استفاده می کنند و در اکثر وقتها سلاح شما از آنها قویتر است. همیشه نیازی به شلیک کردن ندارید، برخی اوقات با نزدیک شدن به دشمنان می توانید با استفاده از سیم و یا دارو آنها را بکشید و یا اینکه بی هوش کنید و یا اینکه گردن آنها را بشکنید. برای استفاده از اسلحه ها می توانید دگمه راست موس را نگه داشته تا لیست اسلحه و امکانات شما در بازی مشخص شود و یا اینکه از دگمه های 1 الی 7 برای فعال سازی هر اسلحه یا امکان استفاده کنید.

مامور 47 برای تسریع در انجام ماموریتهای خود از یک دستگاه GPS استفاده می کند که در ان مکان خود و دشمنان و همچنین مردم عادی و سوژه و راه های خروج مشخص شده است که شما با اکتفا به این نقشه دقیق می توانید به راحتی ماموریت خود را انجام دهید. در سری های قبلی بازی Hitman ،زمانیکه شما توجه نیروهای امنیتی را در مکانی به خود جلب می کردید در تمام مکانها شما را شناسایی می کردند ولی در سری جدید بازی در صورتیکه از دوباره خطایی از شما سر نزند نیروهای امنیتی متوجه شما نخواهند شد مگر آنکه شما را دیده باشند و یا در برخی از مراحل ماموران پیش از مرگ مشخصات شما را برای سایر افراد گزارش کرده باشند، که در این صورت در یک دردسر بزرگ افتاده اید. مامور 47 برای حرکت کردن از دگمه های W،D،S و A به ترتیب حرکت به سمت جلو، حرکت به سمت راست، حرکت به عقب و حرکت به سمت چپ ، استفاده می کند. البته چون شما بیشتر مواقع آهسته حرکت می کنید برای دویدن و سرعت بخشیدن در اجرای عملیات از دگمه Shift استفاده کنید.

گاهی اوقات نیز برای در امان بودن از شلیک های پی درپی دشمنان بهتر است بنشینید و به آنها شلیک کنید و برای این امکان از دگمه Ctrl استفاده کنید. شما می توانید برای استفاده کردن از سلاح های افتاده بر روی زمین به سمت سلاح رفته و زمانیکه بر روی سلاح قرار گرفتید، در سمت چپ و بالای صفحه نمایش در روبه روی

بازی از گرافیک الایی برخوردار است و از همین رو در برخی از قسمت های بازی بازی کند خواهد شد، برای رفع این مشکل شما با تغییر در رندر کردن بازی می توانید این کندی را رفع نمایید. برخی اوقات نیز بازی دچار مشکل رندر کردن گرافکی خواهد شد و تصاویر درهم و ناقص دیده می شوند. اما این مشکل در برابر حالت طبیعی اجسام و محیط اطراف که به صورتی زیبا کار شده است به چشم نمی آید.

هوش مصنوعی بازی نیز همچون نسخه های قبلی بازی بدون تغییر باقی مانده است و در بسیاری از مواقع چنان ضعیف عمل می کنند که شما را به خنده وا می دارد اما این مشکل بازی نیز در نبردهای رودرویی که شما باید انجام دهید محو خواهد شد. در اینگونه از نبردها از دست دادن یک ثانیه یعنی از دست دادن جان خود.

با به کار بردن کدهای تقلب در بازی گاهی اوقات در اجرای بازی دچار مشکلات ریزی خواهید شد. اما می توانید بازی را در یک روز به اتمام برسانید.

برای اجرای کدهای تقلب بازی همچون نسخه های قبلی بازی فایل «hitmanbloodmoney.ini» را باز کرده و در انتهای آن بنویسید «enablecheats» سپس فایل را ذخیره کنید. اما پیش از انجام هر تغییری در آن یک کپی از این فایل را داشته باشید. چنانچه اجرای اندازه تصویری 768*1024 بر روی دسگاه شما امکان پذیر نیست در قسمت Resolution اندازه داده شده را به 600*800 تغییر دهید.

سپس وارد بازی شوید و در هنگام بازی دگمه C را بزنید و منوی تقلب بازی فعال خواهد شد که با بالا و پایین کردن مکان نما می توانید کدها را انتخاب و با مکان نما های چپ و راست می توانید مقدار کدها را تغییر دهید. 0 به معنی بی تاثیر و 1 به معنی تاثیر گذاری کد تقلب است.

همچنین شما می توانید مراحل باز شده بازی را از اینجا [1-2] ذخیره کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد