دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «وادی مردگان 3»

مراقب اطراف باش

 

برخی اوقات بازی هایی که به بازار ارایه می شوند، تکراری هستند. بدین معنی که محتوای داستان و روند بازی به مانند سایر بازیهایی است که در این سبک وجود دارند و صد البته معروفتر، زیباتر و هیجان انگیزتر.  

داستانهایی که همگی حکایت از موجودات عجیب و غریبی است که توسط یک دانشمند جهش ژنتیکی پیدا کرده و عاشق خورد خون هستند و در برابر گوشت تازه بی تاب.

بازی «وادی مردگان 3» نیز در همین داستان چرخ می خورد و شما به عنوان نفر اول بازی باید این شیاطین را از بین ببرید، همچنین باید سر منشا آن را پیدا و نابود سازید. البته همچون دیگر بازیهای ارایه شده در همین راستا، انجام این ماموریت آنچنان سهل و آسان نیست. موجودات عجیب و غریبی که در سر راه شما سبز ، مانع از انجام سریع این ماموریت خطیر می شوند. شما، لیزا روگان،یک اسلحه ساچمه ای بسیار پرقدرت در دست دارید و در کنار ماموز «جی» به نبرد هیولاهای پنهان در آسمان،زمین و دیوار می روید. در حین بازی علاوه بر از بین بردن این موجودات گاهی اوقات «جی» به دردسر میافتد و اینجاست که شما باید در زمان کوتاه به او کمک کنید که برای کسب امتیاز بیشتر برایتان مفید خواهد بود.

از مراحلی می گذرید که در هر بخش آن موجودات عجیب تری به هیولاهای عادی بازی اضافه خواهد شد. در این بازی شما با انواع موجودات زنده آشنا خواهید شد و به عبارتی نوعی گردش علمی خطرناک است، از انسانهای جهش یافته تا حیوانات و گیاهان خونخوار و با هوش. اما این موجودات از آنجایی که زنده هستند با کمی دقت در هدفگیری به راحتی از بین خواهند رفت. شما که در نقش لیزا هستید به همراه جی باید این موجودات را از سر راه بردارید .

در کل ماجرای داستان همان ماجرای قدیمی موجودات عجیب و غریب و قهرمان بازی شماست. شما و یک ارتش از موجودات عجیب و غریب که از دیدن لیزا و جی دست و پای خود را گم کرده اند. البته در بازی «وادی مردگان 3» موجودات عجیب کمی متفاوت شده اند. در واقع باهوش تر شده اند، آنها با کمک گرفتن از تجهیزات ساختمانی و آزمایشگاه خود را مسلح کرده اند و در جای جای این ساختمان در انتظار شما نشسته اند .

گرافیک بازی «وادی مردگان 3»، در حد خودش بسیار عالیست، اما با توجه به تبلیغات گسترده ای که در سایتهای بازی برای ورود آن شد، انتظار کیفیت بهتری در اذهان نقش یبسته بود. نکته مثبت در گرافیک بازی حالات اندام موجودات و انسانها در بازی است که بسیار عالی کار شده است، مانند صورتها و دستان و اجسامی که در دست آنها جای گرفته است، چنان عالی و همخوان هستند که راقب به ادامه بازی خواهید شد. البته نکته دیگری که می توان در ارزیابی مثبت این بازی ارزشمند دانست حالت طبیعی اندامهای لیزا و جی هستند که گویا شرکت سگا برای این دو نقش اصلی بازی وقت بسیاری را گذاشته است. اما شرکت سگا اینبار نیز نتوانست خواسته علاقه مندان بازیهای ترسناک را برآورده کند، زیراکه نبود تاثیر فشنگ های شلیک شده بر روی در و دیوار و یا ناپدید شدن اجساد، برای کاهش قدرت گرافیکی بازی از ضعفهای این بازی است.

همانطور که گرافیک بازی «وادی مردگان 3» در مجموع ضعیف است، صدا و افکت های صوتی بازی نیز در حد بسیار پایینی قراردارد، آنچنان پایین که برای یک بازی ارایه شده در سال 2005 شایسته نیست. صداهایی که از موجودات مختلف شنیده می شود همه به یک حالت است ویا صدای آسانسور مدام تکرار می شود.

صدا عنصری است که در بازیها به شما بسیار کمک خواهد کرد و در هدایت شما به سمت هدف، در مسیر صحیح بسیار موثر است. در بازیهای ترسناک صداهایی وجود دارد که هیچ موجودی در پشت این صدا وجود ندارد و تنها برای ایجاد و القای ترس و وحشت به وجود آمدهاست. البته گاهی اوقات در دموی بازی «وادی مردگان 3» صداهایی شنیده خواهد شد، ولی در جریان بازی به غیر از موسیقی بازی که تکرار این موسیقی خود خستگی بازی را دوچندان می کند و صدای موجودات روبه روی شما، چیزی شنیده نمی شود.

از گرافیک و صدای ضعیف این بازی بگذریم به کنترل بازی می رسیم. کنترل لیزا در بازی «وادی مردگان 3»، بسیار ساده است و این سادگی آنچنان زیاد است که هیچ لذتی در بازی به وجود نخواهد آمد. حتی در حالتی که بازی را در فرم سخت آن قرار می دهید کنترل لیزا چنان راحت است که به راحتی موجودات عجیب در بازی را از پای درخواهید آورد.

سادگی کنترل نقش اول بازی، لیزا در این بازی آنقدر راحت است که با کمی گذشت زمان، فراموش خواهید کرد که شما با یک کامپیوتر شخصی بازی می کنید.  یکی از دیگر مواردی که خیلی بازی را ساده کرده است نبودن مسیر های دیگر در بازی است، یعنی شما فقط و فقط یک مسیر را در پیش رو دارید و باید همین مسیر را تا انتها بروید و مطمئن باشید که به هدف خواهید رسید.

به دیگر ضعف این بازی می توان به نبود امکان ذخیره کردن در حین بازی اشاره داشت. بنابراین شما باید هر مرحله را تا پایان آن بروید و سپس می توانید این بازی را ذخیره نمایید و در غیر این صورت اگر در اواخر هر مرحله کشته شوید باید تمام مسیر های طی شده ان مرحله را از صفر شروع کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:02 ب.ظ

سلام وخسته نباشید

اقا جون مادرتون بگین من چه جوری کد تقلب بازیهای سگا رو وارد کنم

چند تا کد گرفتم اما اونجا که وارد میکنم جواب نمیده

بازیه چند شخصیتیcontra_hardcorps

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد