دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «NBA 06»

فقط پنج ثانیه

 

اینبار نیز مانند هر سال، شرکت EA در خلق بازیهای رایانه ای در سبک ورزشی برتری خود را بر دیگر شرکتهای تولید کننده بازی اثبات کرد. این شرکت با ارایه بازی جدید NBA 06 به بازار توانسا باز هم بار دیگر در صدر بازیهای رایانه ای کنسول PC قرار بگیرد. سال 2006 فقط سال پیشرفت شرکتهای ارایه دهنده بازی های رایانه ای است. تمامی این شرکت ها بازیهای خود را با کیفیت عالی گرافیکی و صوتی به بازار ارایه داده اند و در اخبار نیز می خوانیم و می بینیم که شرکتی برای جذب مخاطب در بهبود هرچه بهتر کیفیت بازیها تلاش می کنن و گاهی در دموهای ارایه شده در نمایشگاه ها بر باور کردن آنها مشکل پیدا خواهیم کرد.

شرکت EA نیز در بازی NBA 06، کاری متفاوت را به بازار بازیها ارایه کرده است. در این بازی همچون نسخه های قبلی این بازی شاهد حضور بزرگان بسکتبال حرفه ای آمریکا هستیم. بازی NBA 06 مربوط به لیگ حرفهای 2004 – 2005 است. بازی از چنان کیفیت گرافیکی بالایی برخوردار است که شما خود را در یک بازی واقعی حس خواهید کرد و فشار یک بازی واقعی را بر خود احساس خواهید کرد. در گرافیک بازی به تمامی جزییاتی که در بازی قابل رویت نیست، دقت شده است و بر روی همه آنها با ظرافت فراوان کار شده است، مانند چهرهی بازیکنان که در بازی، از فاصله ی دور دیده نمی شود. اما برتری دیگر این بازی که باعث شده تا EA با در صدر بازیها باشد در نحوه نمایش بازی است. بدین صورت که، همانند یک بازی واقعی دوربین نیز تغییر می کند و شما برای هر لحظه می توانید از یک دوربین بازی استفاده کنید، البته شما اگر با این روش مشکل دارید و بازی کردن برایتان سخت خواهد بود می توانید یکی از ایندوربینها را انخاب کنید و تمام بازی را از این دوربین دنبال کنید.

همانطور که ذکر شده است گرافیک بازی در حد بالایی است، مانند زمانیکه بازیکنی توپی را از زیر سبد به داخل حلقه پرتاب می کند، حلقه و مربع سبد به لرزش در می آیند و این مورد یکی از زیبایی های بازی است که به نحو زیبایی کار شده است.

البته، اگر شما دوست دارید که بازیکنی را در اختیار داشته باید که نامتان بر روی او و شکل ظاهری این بازیکن تا حدی شبیه شما باشد، امکان پذیر خواهد بود. البته جزییاتی که برای صورت در نظر گرفته شده است کمی محدود است و نمی توان انتظار داشت، تمام جزییاتی را که شما نیاز دارید در آنجا یافت شود.

در حین بازی شما می توانید تمامی حرکاتی را که بازیکنان در حالت واقعی آنرا انجام می دهند را در بازی ببینید. دفاع کردن، حمله ، شارژ و خطاهایی که بازیکنان بر روی یکدیگر انجام می دهند کاملا واقعی به نظر می رسد. و یا اینکه نحوه پرتاب توپ به طرف سبد نیز یک محیط واقعی را برایتان تداعی خواهد کرد.

صداها و افکتهای صوتی بازی نیز همچون گرافیک این بازی فوق العاده است. می توان صداهایی را که در یک سالن بسکتبال شنید، در بازی وجود دارد. زمانیکه بازی با صوت داور شروع می شود صدایی به گوش می رسد که من خیلی دوست دارم، صدای کشیده شدن کف کفش بر روی زمین بازی، صدایی که در تمام سالنهای بسکتبال شنیده می شود. از دیگر افکتهایی که می توان به آن اشاره داشت صدای بازیکنان است، به عنوان نمونه وقتی بازیکنی توپی را پرتاب می کند ، صدایی که ناشی از فشار و قدرت زیاد باریکن برای پرتاب توپ است، شنیده می شود. و یا اینکه هنگامی خطایی بر روی یکی از بازیکنان صورت می کیرد صدای داد و اعتراض بازکین به گوش می رسد که بر زیبایی فوق العاده این بازی افزوده است و شما را در یک محیط واقعی با گرافیک و صداهای طبیعی قرار می دهد.

باز مثل همیشه در این سبک از بازیها از آهنگهای رپ با صدای خونندگان بزرگ آمریکایی این سبک به گوش می رسد. اما برخی از این آهنگها به سفارش سرکت EA مخصوص این بازی خوانده شده اند و بسیار زیبا هستند و در حین بازی هیجان خاصی را برایتان به وجود خواهند آورد.

کنترل بازی نیز بسیار راحت و آسان است، ولی از آنجایی که جایی را برای تعریف کردن دکمه های بازی در خود تنظیمات وجود ندارد، کشف کردن این دکمه ها کمی مشکل است. اما هنگامی که متوجه شدیدهر دکمه چه عملی را انجام می دهد به راحتی تمام بازی ها را خواهید برد. برای سهولت در این امر نیز می توانید از فایل Default.ini موجود در پوشه اصلی بازی برای پیدا کردن دکمه های بازی استفاده کنید.

در بازیNBA Live 06 ،  بر عکس بسیاری از بازی ها، برای انجام حرکات نمایشی  نیازی به فشردن چند دکمه به صورت همزمان نیست و با زدن یک دگمه می توانید این حرکات زیبا را، که بازیکنان بزرگ NBA انجام می دهند، به راحتی به تصویر بکشید. اما، برای برخی از حرکات نیاز است که چند دکمه را باهم فشار دهید که گاهی اوقات باعث دردسر خواهدشد، اما انجام این حرکات بسیار زیبا و ارزشمند است و در کسب امتیاز بیشتر برای تیمتان مفید خواهد بود.

در بازی شما می توانید Time Out داشته باشید، تا مربی با تیم صحبت های لازم را بکند و یا اینکه افراد را تعویض کنید.پیش از شروع بازی نیز می توانید با دریافت قدرت و بازیکنان تیم مقابل، تیم را به نحوی به میدان بفرستید که اعضای تیم همگی فوق ستارگان تیم باشند و یا تیم جوان خود را به میدان بفرستید تا تجربه لازم را کسب کنند.

البته اگر شما با CPU (هوش مصنوعی) بازی می کنید می توانید تنظیماتی را در بازی اعمال،  که حریف شما بسیار ضعیف و شما بسیار قوی شوید، که نوعی تقلب در بازی محسوب خواهد شد. مثلا درصد گل بازیکنان تیم حریف را کاهش دهید ویا اینکه درصد گرفتن توپهای برگشتی را نیز کاهش دهید و در ازای آن خصوصیات تیمی خود را افزایش دهید که در این صورت شما می توانید همه بازیها را با نتایج عجیب و غریبی به پایان برسانید.
در این بازی شما می توانید به انواع لیگ بسکتبال در آمریکا بروید و مدال های مختلف را کسب کنید و با هر برد امتیازی را برای خود و تیمتان ثبت کنید که بر همین اساس می توانید برای اعضای تیم لباس و کفش های با کیفیت بهتر و لباس های زیبا تر خریداری نمایید. و یا اینکه با در اختیار داشتن سرمایه کافی به  خرید و فروش بازیکنان از دیگر تیم ها بروید.

این بازی نیز همچون سایر بازیهای این شرکت، قابلیت اجرا بر روی اینترنت را دارد و می توانید به راحتی با ثبت نام رایگان در سایت، وارد بازیهای گروهی این بازی شده و یک بازی زیبا و دلچسب واقعی را در محیط مجازی تجربه کنید. در کل پیشنهاد من به شما این است که این بازی را همین الان تهیه کنید و بازی کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
حامد سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 03:54 ب.ظ http://joojetighi.blogsky.com

سلام
عالی بود
یسر به من بزن
نظر بده

م پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:02 ق.ظ http://amnsroo.blogfa.com

خوب یه کد تقلب برای ما می ذاشتی . مسخره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد