دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی«Call of duty 2»

فاشیست لعنتی!

 

تا کنون بازیهای زیادی در مورد جنگ جهانی دوم ساخته شده است، که معروف ترین آن مدال افتخار است که هنوز سری های جدیدی از این بازی ارایه می شود. اما موفقیت در این زمینه ارایه روش و داستان جدیدی در یک بازی است که Call of duty 2 توانست تیر را به هدف بزند و برنده بازهای جنگ جهانی دوم تا به امروز باشد.

در این بازی شما در نقش سه سرباز در سه منطقه جنگی مختلف ایفای نقش خواهید کرد. سه موقعیت منطقه ای متفاوت شما را از یکنواختی در خواهد آورد. سه سرباز با امکانات جنگی مختلف شما را در جریان یک جنگ واقعی قرار خواهد داد.

شما می توانید با انتخاب سرجوخه واسیلی ایوانویچ کوسلوو در ارتش شوروی باشید که باید نیروهای آلمان نازی را وادار به عقب نشینی از شهرهای مسکو و استالینگراد کنید. در این ماموریتها که در طی سالهای اولیه جنگ یعنی 1941 الی 1943 رخ می دهد، شما در هر یک از مراحل این بازی یک ماموریت جداگانه ای را در پیش روی دارید که باید انها را انجام دهید تا نیروهای شوروی امکان پیشروی داشته باشند.

در این بخش از بازی، بیشترین کاری را که بر عهده شما می گذارند انهدام تانکهای المانی است که گاها به دام انداختن انها بسیار دشوار خواهد بود و از آن دشوار تر یورش به سمت تانک و گذاشتن بمب بر روی تانک است که این کار را باید با دگمه F انجام دهید.

سرگورد ایوانوویچ از یک اسلحه ته پر تک فشنگی M1 به انضمام 4 نارنجک جنگی و دودزا که برای انهدام تانکها باید از آنها استفاده و یک کلت کمری استفاده می کند. از آنجایی که زمان در شلیک کردن با این اسلحه کمی طول می کشد و باعث هدر رفتن در وقت شما خواهد شد بهتر است در اولین فرصت به دست آمده اسلحه خود را با اسلحه نیروهای آلمانی که یک مسلسل 30 فشنگی به نام Grease عوض کنید تا بتوانید بهتر در مبارزات شرکت کنید. همچنین می توانید کلت خود را با یک مسلسل تمام اتوماتیک 35 فشنگی آلمانی به نام MP44 به کمک دگمه F تعویض کنید که در مبارزات دور بهتر از مسلسل های معمولی آلمانی کار می کند.

در هنگام تیراندازی با اسلحه دوربین دار نیز دگمه Shift را نگهدارید تا دقت شما در هدف گیری افزایش یابد و بتوانید با یک تیر در سر سربازان دشمن انها را از پای در آورید.

در بخش بعدی این بازی شما در نقش گروبان جان داویس از ارتش بریتانیای کبیر ظاهر خواهید شد. بیشترین نبردی را که این گروهبان انگلیسی با نازی ها خواهد داشت در شمال آفریقا رخ می دهد و باید در شمال مصر و لیبی، مرکز تونس و سرانجام در نورماندی فرانسه با نیروهای آلمانی و ایتالیایی مبارزه کند.

این سری از جنگها در طی سالهای 942 الی 1944 روی می دهد که گروهبان داویس باید به عنوان هدایت کننده تانک در صحراهای آفریقا به سمت تانکها و توپهای نیروهای فاشیست یورش ببرد و انها را منحدم کند. سپس در تونس باید با از بین بردن توپهای ساحلی نیروهای ایتالیایی راه را برای عبور کشتی ها و تانکهای نیروهای خود باز کند. مرحله ای بسیار شیرین و جذاب که تجربه ی این مرجله را بر عهده خودتان می گذارم.

گروهبان داویس ، یک اسلحه نیمه اتوماتیک پانزده فشنگی M1A1 و در برخی از مراحل نیز از ملسل Thompson و 4 نارنجک جنگی و دودزا به انضمام یک کلت کمری را با خود حمل می کند که برای تسریح در سرعت شلیک خود کلت کمری خود را با یک مسلسل MP44 آلمانی تعویض کنید. از اسلحه 5 فشنگی BAR خود نیز در شلیک راه دور استفاده کنید که بسیار کارآمد و دقیق عمل خواهد کرد و با یک گلوله می توانید دشمن را از پای درآورید.

و سرانجام شما در نقش سرجوخه بیل تیلور قهرمانی که به داخل خاک آلمان نفوذ کرده ظاهر خواهید شد. در این بخش از بازی شما بازی را از سواحل نورماندی فرانسه در سال 1944 در نقش یک تک تیرانداز آغاز خواهید کرد. در این بخش از بازی چنان وقایع آن دوران را به چشم شما می کشد که بدون شک به یاد اثر جاودانه نجات سرباز راین خواهید افتاد. شما باید تعدادی از سربازانی را که در بالای سخره در پشت تیربارها در درون سنگرها قرار گرفته اند را بکشید تا دیگر همقطارهای شما بتوانند از سخره ها بالا بروند.

صحنه های زیبایی را که در این بخش از بازی خواهید دید بی شک از قسمتهای استثنایی این بازی است، به عنوان نمونه سقوط دو تن از افراد شما از بالای سخره بسیار زیبا کار شده است. پس از سعود از سخره باید با کمک هم رزمان خود سخره نورماندی را با هدف گیری دقیق خود از سربازان آلمانی پاک کنید که در این بین هواپیماها نیز شما را یاری خواهند کرد.

سپس این لشکر نیروهای آمریکایی با شکست دادن نیروهای آلمانی در فرانسه به سمت آلمان حرکت می کنند تا در هورتگن با مقاومت نیروهای آلمانی رو به رو می شوند و اینجاست که سر جوخه تیلور باید خودی نشان دهد و گروه خود را از مخمصه ای که در ان افتاده اند نجات دهد.

سپس با پیشروی در خاک آلمان به شهر والندر می رسند که در آنجا نیروهای آلمانی را شکست داده و فاتح جنگ خواهند شد.

سرجوخه تیلور بر عکس دو سرباز دیگر از اسلحه های بسیار خوبی در این یه مرحله استفاده می کند اما از آنجایی که پیدا کردن مهمات برای این اسلحه ها کمی دشوار است سرانجام شما مجبور خواهید شد که باز اسلحه خود را عوض کنید. بیل تیلور از یک مسلس تمام اتوماتیک 35 فشنگی و یک اسلحه کمری و 4 نارنجک و 4 نارنک دودزا بهره می برد که در این نبردها ما از نارنجک های دودزا و جنگی بسیار استفاده خواهید کرد بنابراین با دیدن کیسه ی نارنجک سربازان آلمانی بر روی زمین حتما آنها را بردارید.

گرافیک بازی بسیار عالیست و می توان یک شاهکار دانست. صحنه های انفجار و مخروبه هایی که به تصویر کشیده شده است شما را در یک محیط کاملا طبیعی قرار می دهد. مخصوصا زمانیکه گروه در دردسر می افتد این شما هستید که باید انها را از جهنمی که نیروهای آلمانی برایشان ایجاد کرده است خارج کنید. دقت داشته باشید که هدف نیروهای المانی از پای درآوردن شماست و در صورتی که در مکان درستی پنهان نشده باشید و یا سنگر نگرفته باشید حتما تمامی نیروهای دشمن به سمت شما شلیک خواهند کرد.

در بازی Call of duty 2، گروه های خودی امکان حرکات آزادانه تری برای عملیات متنوع خود خواهند داشت. میدان جنگ نیز گسترش یافته و شما می توانید برای رسیدن به هر هدف راه های متفاوتی در برابر خود داشته باشید. این ویژگی در بازی این امکان را برای شما به وجود خواهد آورد که شما بتوانید تاکتیکهای جنگی را بر دشمن اعمال دارید به عنوان نمونه مجبور نباشید همیشه با دشمن از رو به رو بجنگید، می تواند آنها را دور بزنید و از پشت و یا کنار به انها حمله ور شوید. هوش مصنوعی به کار رفته در بازی نیز بسیار عالی کار خواهد کرد و در شما این حس را به وجود خواهد آورد که یک دشمن واقعی را در پیش روی خود دارید.

سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی نیز پردازشگر 1.4 گیگا هرتزی با 256 مگا بایت رم و 4 گیگا بایت فضای خالی بر روی هارد دسک و کارت گرافیک 64 مگابایتی نیاز است. ای بازی برای سنین بالای 12 سال تجویز شده است. DVD و CD این بازی را می توانید از سری بازیهای شرکت DC تهیه کنید که با «ندای وجدان 2» نامگذاری شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
سهدش پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:21 ب.ظ

عالی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد