دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی پدر خوانده

به نام او که قدرت دارد

 

سه گانه پدرخوانده کاپولا بدون شک از بزرگترین فیلم های تاریخ سینماست. فیلمهایی که اشاره به وضه نا به سامان اقتصادی دهه 30 آمریکا دارد. دورانی که به رکود اقتصادی ایالات متحده مشهور است و در آن دوران مردم ایالات متحده برای اندکی درآمد حاضر به انجام هر کاری بودند. دورانی که بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها با بحران ورشکستگی روبه رو شدند و بسیاری از آنها تب طاقت را نداشتند و از چرخه اقتصادی به بیرون رانده شدند.

در همین روزها بود که تعداد زیادی از مهاجران اروپایی به امید به دست آوردن پول و ثروت و زندگی بهتر روانه این کشور شدند. اما در واقع چنین نبود. در همین بین فساد مانند مواد مخدر و مشروبات الکلی در جوامع فقیر که اکثریت آنها مهاجرین ایتابیایی و اسپانیایی که در شهرهایی همچون نیویورک ساکن بودند به فراوانی دیده می شد. در اثر همین فقر مالی بسیاری از این مهاجران برای کسب درآمد بیشتر به توزیع مواد مخدر و مشروبات الکی پرداختند که با تقویت انها به گروه های مافیایی بزرگ در شهرهای مختلف تبدیل شدند که برای کسب بازار بیشتر و از بین بردن رقیبان خود دست به هر کاری می زدند.

بازی پدر خوانده نیز در همین مسیر حرکت می کند. روایاتی را به بازی می کشد که در آن باید رقبای خانواده را از بین ببرید. در این میان شما که ابتدا به عنوان یک سرباز ساده در اثر یک اتفاق با لوکا براسی آشنا می شوید، لوکا در خانواده نفر سوم است و تعداد زیادی سرباز از جمله شما برای اوکار می کنند و با دستورات او که مستقیما از پدر دریافت می کند گروه خود را هدایت می کند، وارد خانواده کلئونه می شوید. لوکا به شما یاد خواهد داد که چگونه از قدرت خود برای ترساندن کسبه، از پول خود برای خرید ماموران پلیس و از فکر خود برای کشتن افراد استفاده کنید.

اما هرگز فراموش نکنید که یکی از راه های رسیدن به قدرت و پول دار شدن در خانواده استفاده از زور و کشتن دشمنان خانواده است که برای این کار می توانید از فروشگاه ها و یا قصابی های گروه «تاتگلیا» با پرچم گاو مانند خود که به عنوان یک خانواده متوسط مافیایی در شهر نیویورک شناخته شده اند، شروع کنید.

در شهر نیویورک شما با چهار گروه دیگر بر سر کسب پول و مقام باید مبارزه کنید که سه گروه دیگر ،«استراچی» که نیوجرسی قلمرو آنهاست. خانواده ای که با استفاده از زور و قدرت احترام دیگران را به خود جلب کرده است. «گاتئو» گروه بسیار خشنی هستند. گروهی که برای حفظ قلمرو خود دست به هر کاری می زنند. «بارزینی» گروهی دیگر از دارودسته خلافکار نیویورک است. افراد این گروه مرکز شهر را در کنترل خود دارند، جایی از شهر که منابع مالی فراوانی در آن وجود دارد و همین امر این گروه را بسیار پول دار، با نفوذ و قدرتمند کرده است، در زمان مبارزه با افراد این گروه مواظب خود باشید.

خانواده کلئونه که ویتو کلئونه پدر خوانده این گروه است، از قویترین و با نفوذترین و پولدار ترین گروه های مافیایی در آمریکاست که به علت ترور ویتو دچار مشکلات بزرگی شده است. از جمله خیانت تنی چند از اعضای گروه که باید توسط یک شخص کارکشته و قدرتمند و صد البته باهوش به قتل برسند. این شخص باهوش کسی نیست جز شما. فردی که با درایت ماموریتهایی محوله را انجام می دهد و در ازای آن پول می گیرد. شما با این پول می توانید خانه های جدید و امن بخربد و در هر جایی که هستید بتوانید به راحتی در یکی از این خانه ها پنهان شوید و یا اینکه بازی را ذخیره کنید. شما میتوانید سر و وضع ظاهری خود را نیز تغییر دهید و حالتی خشن تر و یا اینکه چهره یک مرد باهوش و سیاستمدار با کت و شلوار های مارک ار وکفش پوست مار به تن کنید.

بازی بر خلاف سه گانه پدرخوانده حرکت خواهد کرد. در ابتدای بازی به راحتی وارد خانواده می شوید و با چند ماموریت کوچک با اعضای خانواده نیز آشنا می شود. اما در اواسط بازی از جربان فیلم خارج شده و به یک داستان جدید از پدر خوانده خواهید رسید و اینجاست که شما جای لوکا براسی را در خانواده پر می کیند.

در حین انجام ماموریتها نگران حضور پلیس نباشید. فقدان حضور پلیس در درگیریهای خیابانی به دو دلیل است یکی آنکه شما به آنها رشوه داده اید تا کاری به محدوده ی کاری شما نداشته باشند و علت دیگر آن است تا با حضور پلیس شما از ماجرای اصلی بازی دور نیافتید و مسسیر پدر خوانده به یک بازی معمولی اکشن سوم شخص تبدیل نشود.

گرافیکی بازی در حد بسیار بالایی کار شده است. محیط اطراف شما بر اساس سالهای دهه 30 طراحی شده است. اتومبیل های دهه 30 و پوشش لباس در دهه 30 ، با این تفاوت که در طراحی آنها به جزییات توجه نشده است و کلیتی را به نمایش در آورده است و البته از این بدتر نماهای تکراری ساختمانها و افراد رهگذر نوعی کسالت در بازی و خستگی را به وجود خواهد آورد. اما زمانیکه شما در اتومبیل هستید و مشغول رانندگی با همه می توانید درگیر شوید وبا یک بوق ساده تمامی اتومبیل ها از مسیر حرکت شما دور می شوند اما در مورد عابر پیاده چنین چیزی نیست و گویا تمام شهر کر هستند و در مواردی به جز زیر کردن آنها راهی برایتان باقی نمی ماند. یکی دیگر از مشکلات بازی زمانی است که شما پیاده حرکت می کنید و در واقع تمام مدت را می دوید و قادر به حرکت آهسته نیستید. ولی با وجود این مشکلات بازی به راحتی و روانی اجرا می شود و در به کنترل در آوردن گانگستر نو پا به مشکلات بزرگ و دست و پا گیری بر نمی خورید. یکی از مشکلاتی که در کنترل بازی برایتان پیش خواهد امد حالت سینماتیک دوربین دید است که در کنج ها و در کنار دیوار ها شما دید درستی نخواهید داشت و از این رو در تشخیص مکان صحیح دچار مشکلاتی خواهید شد که در ازای سرعت بالای حرکات و دقت در بازی چندان به چشم نخواهد آمد.

صدا و افکتهای صوتی بازی بر اساس فیلم تنظیم شده و در بسیاری از موارد به کپی کردن صدا ها و افکت های صوتی از روی خود فیلم بسنده کرده اند. صدا ها تا حد امکان شیوا و رسا است و در تفکیک صداها و جهت آن هرگز دچار مشکل نخواهید شد.

روند بازی را شما تعیین می کنید. یعنی اینکه یا با خانوداه خواهید بود سر سپرده دستورات پدر و یا اینکه از مسیر کنار گذاشته می شوید. در حین بازی در برخی اوقات باید خودتان تصمیم بگیرید که چه کنید وچه نکنید، در واقع به شما دستوری داده نخواهد شد و خودتان خودسر به جایی حمله می کنید و سپس دستورات را دریافت خواهید کرد. از آنجایی که بازی روند واقعیت را دنبال می کند، گاهی اوقات انجام درست ماموریتها امکان پذیر نیست و شما برای جبران خسارات وارده باید پول خرج کنید و دوباره تلاش کنید تا موقعیت خود را تثبیت نمایید.

در بازی با توجه به نوع ماموریت شما سلاح متناسب با همان ماموریت را دریافت خواهید کرد، البته در زمان تیر اندازی ها شما می توانید اسلحه هاغی دیگران را برداشته و استفاده کنید. بیشترین نوع اسلحه ای که در بازی استفاده می شود اسلحه 6 تیر مگنوم، اسلحه 7 فشنگی وینچستر و مسلسل تمام اتوماتیک می باشند. البته به انضمام این اسلحه ها که شما فقط قادرید دو نوع آن را حمل کنید یک خنجر و سیم برای خفه کردن نیز همراه دارید. یادتان باشد زمانیکه در مکانی به غیر از محدوده ی خود هستید با بیرون آوردن هر یک از این سلاح ها به شما حمله خواهد شد.

از خانواده بزرگ کلئونه در بازی فقط پدر خوانده، مایکل کلئونه پسز پدر خوانده ، فردریک کورلئونه معاون و محافظ پدر خوانده، سانی کلئونه (سانتینو) برادر زاده و معاون ویتو کلئونه، تام هیگن شخصی که بر قتل و جنایت خانواده پوشش قانونی می گذارد، سالواتور تسیو(سالی) فردی که در اداره پلیس شهر نفوذ زیادی دارد و در مواقع حساس به داد خانواده می رسد، پیتر کلمنزا(کلمنزای چاق) فردی که با کسی تعارف ندارد و چیزی مانع راه او در رسیدن به اهدافش نیست و با خشونت همه چیز را نابود می کند. لوکا براسی آدمی که از ابهت زیادی در شهر برخوردار است و نگاه او به هر کسی یاد مرگ را برایش تداعی می کند. ویلی چی چی و ال ندی سربازان خانواده هستند که برای سالی و پیتر کار می کنند. روکو لمپون و پالی گاتو نیز سربازان خانواده هستند و فقط برای پیتر کار می کنند و تا کنون در انجام کارشان اشتباهی نداشته اند.

شما در آنیده باید با تمام این افراد کار کنید و یا اینک برخی از آنها را برای حفظ خانواده بکشید. البته بازی فقز خشونت و کشت و کشتار نیست. برخی اوقات نیز به تفریح و شادی نیاز دارید که در این بین شما به مهمانی هایی دعوت می شوید.

سیتستم مورد نیاز اجرای این بازی شامل پردازنده پنتیوم 4، 256مگا بایت رم و کارت گرافیکی 64 مگابایتی است. بازی در سبک اکشن و سوم شخص توسط شرکت EA در سال 2006 برای افراد بطرگ سال روانه بازار بازی ها شده است. از دیگر بازی هایی را که بتوان در همین ژار دانست بازی مافیا و GTA است.

نظرات 7 + ارسال نظر
اشکان دوشنبه 4 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:15 ق.ظ http://www.ashkan-terminator.blogfa.com

دمتون گرم. خیلی بازی های جالب دیدم . امیدوارم به زودی بازیهای جدید تری ارائه بدین

امیر جمعه 8 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:05 ب.ظ http://pc-game-khorha.blogfa.com

سلام.با عرض پوزش من یه بی ادبی کردم و این مطلب شما رو تو وبم استفاده کردم البته با ذکر منبع اگه ناراحت شدین بهم بگو

م.ش چهارشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:31 ق.ظ http://faqgame.mihanblog.com

تاریخ 10 /5/1386

عنوان : اولین لینک باکس تخصصی بازی ها


با سلام

دوست گرامی

به خاطر اینکه ما امکانات لازم برای ایجاد یک دیتا بیس یا به عنوان مثال موتور جستجوی تخصصی برای بازی ها را مانند انگلیسی زبان ها نداریم(از لحاظ مالی و اقتصادی و...) و از طرفی خلاء یک مرجع کامل به زبان فارسی برای بازی دوستان ایرانی احساس میشود ما اقدام به ایجاد اولین لینک باکس تخصصی بازی ها کردیم که شامل لینک هایی از تمام سایت های مرتبط با موضوع بازی است
پیشنهادهایی که معمولا برای گذاشتن لینک باکس به صاحبان وبلاگ ها و سایت ها میشود با وعده هایی مانند افزایش چند برابری آمار بازدید و چیز های از این قبیل همراه است ولی هدف ما از این کار نه افزایش آمار بازدید بلکه دسترسی به منابع بیشتر برای علاقه مندان به بازی ها است

همکار عزیز ما فکر می کنیم مطالب وب تحت مدیریت شما برای قرار گرفتن در این لینک باکس مناسب میباشد اگر شما هم مانند ما فکر می کنید خواهشمندیم این لینک باکس را در وبلاگ خود قرار دهید و لینک خود را هم ارسال کنید تا در لینک باکس قرار بگیرد

پیشاپیش از توجه شما متشکریم

آدرس لینک باکس: http://faqgame.mihanblog.com


کد های لینک باکس


<p align="center">
<iframe name="dk_linkbox" src="http://faqgame.mihanblog.com/" width="500" height="300" scrolling="yes" marginwidth="1" marginheight="1" border="1" frameborder="1" target="_parent"></iframe></table>




نئیسب چهارشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:09 ب.ظ

fadayemam@hotmail.com دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:01 ق.ظ

بنام خدا
ای برادران و خواهران، سی‌ سال انقلاب و از خود گذشتگی آخرش همین ؟ نمیتونم باور کنم که اینطور که با مردم رفتار میکنند با اصول اسلامی توافق داشته باشد . اینطور که به نظر میاید روز سالگرد انقلاب ما باید دوباره روی بام برویم تا ارزشهای این انقلاب را به خاطر خودمان و رهبرآنمان یاداوری کنیم که آیا انقلب اسلامی یعنی این ؟ تا وقتی‌ دیر نشده رهبران ما باید بیدار شوند که این طرز رفتار با ملت مسلمان واقعا غیر اسلامی هست خداوند از ظلم احدئ نخواهد گذشت . الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر

mojtabahojatoleslami@hotmail.com چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:43 ق.ظ

سلام، این پاسدارها اگر به فرزندهای خود پاسدارها رحم نمیکنند چطور میخواهند به مردم و فرزندهاشون رحم کنند. لطفا این کلیپ را تماشا کنید. هردو مجری حکم اعدام هستند و هر دو معتقدند حکم خدا را اجرا میکنند.


http://www.youtube.com/watch?v=3zvCBigONhg


ناشناس جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:22 ب.ظ

ایا در اخر بازی به مقام پدر خوانده می رسیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد