دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی بولینگ

هدف گیریت عالیه

 

بازیهای ورزشی همیشه طرفدار داره و همه سنین علاقه به بازی کردن این دست از بازیها دارند و جز بازیهایی هستند که ساعتها می توان پشت دستگاه نشست و از بازی لذت برد. تا کنون در سبک بازهای ورزشی بازهای ورزشی، اکثر بازها به بازار بازی رایه شده است و همیشه مخاطب زیادی را در کنار خود به وجود آورده  است.

اما بازی بولینگ نیز جزو بازیهایی  است که نتوانست طرفداران زیادی را جذب کند، شاید یکی از عللی که باعث این شکست باشد گرافیک ضعیف بازی باشد. گرافیک بازی بر عکس سایر بازیهایی که در سال 2005 به بازار ارایه شده، بسیار پایین  است. به جرات می توان گفت که گرافیک بازی بسیار عقب تر از سال 2005 است. ضعف های گرافیکی در بازی چنان چشمگیر است که علاقه ای در ادامه بازی در کاربر به وجود نخواهد آورد. البته این ضعف بیشتر در اجسام متحرک بازی دیده می شود و بخش هایی از بازی که به صورت ثابت هستند در حد قابل قبولی کار شده است.

به عنوان نمونه از ضعف گرافیکی بازی می توان به انسانهای بازی اشاره داشت که در قسمتهایی از بدن کار گرافیکی سنگینی صورت نگرفته است . یعنی برخی از قسمتهای بدن با سایر قسمتها تداخل پیدا خواهد کرد، و به اصطلاح عامه در شکم هم فرو می روند.

اما در طراحی برخی از قسمتها و اعمال به خوبی دقت شده و سعی شده است تا حالتی طبیعی را به وجود آورد. مثلا زمانیکه توپ را به سمت هدف پرتاب می کنید، شخص حالتی طبیعی را برای پرتاب توپ و بعد از پرتاب را به خود خواهد گرفت. البته نباید این نکته را نادیده گرفت که گرافیک کار شده این بازی سه بعدی، در نحوه راه رفتن افراد بسیار عالی کار کرده است و همانند یک انسان واقعی حرکت را نشان می دهد.

هر چند محیط اطراف بازی زیباست و عالی کار شده است، اما یادآور بازیهایی است که در آنها عکس به کار رفته و حالتی طبیعی دارند. اما ضعف دیگری که در بازی به چشم می خورد سایر افراد در این بازی هستند که در پس زمینه بازی قرار گرفته اند. سازندگان بازی دقت زیادی را در طراحی پس زمینه به خرج نداده اند و بازی را برای رفع تکلیف ساخته اند، تمامی حرکات یکسان و همیشه تکراری است و این تکرار باعث خستگی در دید خواهد شد.

از همین سو برای اجرای بازی نیازی به کارت های تصویری با رم زیاد نیاز نیست و می توان این بازی را با کارتهای نصب شده بر روی Mother Board اجرا کرد و رم و سی.پی.یو بالایی نیز برای بازی کردن نیازی نیست. اما این بازی بر روی ویندوز های 98 و ME اجرا نمی شود.

به هر حال، اگر ضعف گرافیکی بازی بگذریم، افکت های صوتی بازی نسبت به گرافیک بازی بسیار عالی کار شده است. صدای برخورد توپ با زمین، صدای برخورد شیشه ها بایکدیگر و یا کشیده شدن صندلی بر روی زمین بسیار عالی است. اما با این وجود بازهم تکرر در این صداها نوعی خستگی را به وجود خواهد آورد. ولی وجود آهنگهای ملایم در بازی تا حدی این خستگی را برطرف خواهد کرد.

اما نکته ای که در بازی می توان آنرا جذاب ارزیابی کرد، صحبتهایی است که بازیکنان می گویند و در اینجا دیگر تکرار وجود ندارد و چندین حالت برای برد و باخت بازی در نظر گرفته شده است تا بازیکنان این حرفها را بگویند.

کنترل بازی بسیار راحت است و می توان به راحتی در کمتر از 15 دقیقه بازی را یاد گرفت و چگونگی کنترل و پرتاب توب را آموخت تا بتوان با همان پرتاب اول تمامی استوانه ها را حذف کرد. هوش مصنوعی به کار رفته در بازی نیز بسیار عالیست و چنان طراحی نشده است که همیشه برنده میدان باشد. هوش مصنوعی گاهی همه استوانه ها و گاهی اوقات سه، چهار عدد از استوانه ها را حذف خواهد کرد.

روند بازی به صورت مسابقه است، و شما با صعود از گروه خود به فینال این بازی خواهید رسید و در هر مرحله از بازی، هوش مصنوعی نیز قویتر خواهد شد و شکست دادن او مشکلتر. در بازی چند نوع مسابقه وجود دارد، و شما با پیروزی در هریک از این مسابقه ها مدال و جوایز گوناگونی را خواهید گرفت. بازی بولینگ یک بازی بسیار جذاب است، هر چند از نظر گرافیکی بسیار ساده است اما یک بازی خوب برای پر کردن اوقات فراغت است. چنانچه تمایل به دریافت این بازی دارید ما را مطلع سازید تا این بازی را به صورت پستی برایتان ارسال کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد