دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «NBA 06»

فقط پنج ثانیه

 

اینبار نیز مانند هر سال، شرکت EA در خلق بازیهای رایانه ای در سبک ورزشی برتری خود را بر دیگر شرکتهای تولید کننده بازی اثبات کرد. این شرکت با ارایه بازی جدید NBA 06 به بازار توانسا باز هم بار دیگر در صدر بازیهای رایانه ای کنسول PC قرار بگیرد. سال 2006 فقط سال پیشرفت شرکتهای ارایه دهنده بازی های رایانه ای است. تمامی این شرکت ها بازیهای خود را با کیفیت عالی گرافیکی و صوتی به بازار ارایه داده اند و در اخبار نیز می خوانیم و می بینیم که شرکتی برای جذب مخاطب در بهبود هرچه بهتر کیفیت بازیها تلاش می کنن و گاهی در دموهای ارایه شده در نمایشگاه ها بر باور کردن آنها مشکل پیدا خواهیم کرد.

شرکت EA نیز در بازی NBA 06، کاری متفاوت را به بازار بازیها ارایه کرده است. در این بازی همچون نسخه های قبلی این بازی شاهد حضور بزرگان بسکتبال حرفه ای آمریکا هستیم. بازی NBA 06 مربوط به لیگ حرفهای 2004 – 2005 است. بازی از چنان کیفیت گرافیکی بالایی برخوردار است که شما خود را در یک بازی واقعی حس خواهید کرد و فشار یک بازی واقعی را بر خود احساس خواهید کرد. در گرافیک بازی به تمامی جزییاتی که در بازی قابل رویت نیست، دقت شده است و بر روی همه آنها با ظرافت فراوان کار شده است، مانند چهرهی بازیکنان که در بازی، از فاصله ی دور دیده نمی شود. اما برتری دیگر این بازی که باعث شده تا EA با در صدر بازیها باشد در نحوه نمایش بازی است. بدین صورت که، همانند یک بازی واقعی دوربین نیز تغییر می کند و شما برای هر لحظه می توانید از یک دوربین بازی استفاده کنید، البته شما اگر با این روش مشکل دارید و بازی کردن برایتان سخت خواهد بود می توانید یکی از ایندوربینها را انخاب کنید و تمام بازی را از این دوربین دنبال کنید.

همانطور که ذکر شده است گرافیک بازی در حد بالایی است، مانند زمانیکه بازیکنی توپی را از زیر سبد به داخل حلقه پرتاب می کند، حلقه و مربع سبد به لرزش در می آیند و این مورد یکی از زیبایی های بازی است که به نحو زیبایی کار شده است.

البته، اگر شما دوست دارید که بازیکنی را در اختیار داشته باید که نامتان بر روی او و شکل ظاهری این بازیکن تا حدی شبیه شما باشد، امکان پذیر خواهد بود. البته جزییاتی که برای صورت در نظر گرفته شده است کمی محدود است و نمی توان انتظار داشت، تمام جزییاتی را که شما نیاز دارید در آنجا یافت شود.

در حین بازی شما می توانید تمامی حرکاتی را که بازیکنان در حالت واقعی آنرا انجام می دهند را در بازی ببینید. دفاع کردن، حمله ، شارژ و خطاهایی که بازیکنان بر روی یکدیگر انجام می دهند کاملا واقعی به نظر می رسد. و یا اینکه نحوه پرتاب توپ به طرف سبد نیز یک محیط واقعی را برایتان تداعی خواهد کرد.

صداها و افکتهای صوتی بازی نیز همچون گرافیک این بازی فوق العاده است. می توان صداهایی را که در یک سالن بسکتبال شنید، در بازی وجود دارد. زمانیکه بازی با صوت داور شروع می شود صدایی به گوش می رسد که من خیلی دوست دارم، صدای کشیده شدن کف کفش بر روی زمین بازی، صدایی که در تمام سالنهای بسکتبال شنیده می شود. از دیگر افکتهایی که می توان به آن اشاره داشت صدای بازیکنان است، به عنوان نمونه وقتی بازیکنی توپی را پرتاب می کند ، صدایی که ناشی از فشار و قدرت زیاد باریکن برای پرتاب توپ است، شنیده می شود. و یا اینکه هنگامی خطایی بر روی یکی از بازیکنان صورت می کیرد صدای داد و اعتراض بازکین به گوش می رسد که بر زیبایی فوق العاده این بازی افزوده است و شما را در یک محیط واقعی با گرافیک و صداهای طبیعی قرار می دهد.

باز مثل همیشه در این سبک از بازیها از آهنگهای رپ با صدای خونندگان بزرگ آمریکایی این سبک به گوش می رسد. اما برخی از این آهنگها به سفارش سرکت EA مخصوص این بازی خوانده شده اند و بسیار زیبا هستند و در حین بازی هیجان خاصی را برایتان به وجود خواهند آورد.

کنترل بازی نیز بسیار راحت و آسان است، ولی از آنجایی که جایی را برای تعریف کردن دکمه های بازی در خود تنظیمات وجود ندارد، کشف کردن این دکمه ها کمی مشکل است. اما هنگامی که متوجه شدیدهر دکمه چه عملی را انجام می دهد به راحتی تمام بازی ها را خواهید برد. برای سهولت در این امر نیز می توانید از فایل Default.ini موجود در پوشه اصلی بازی برای پیدا کردن دکمه های بازی استفاده کنید.

در بازیNBA Live 06 ،  بر عکس بسیاری از بازی ها، برای انجام حرکات نمایشی  نیازی به فشردن چند دکمه به صورت همزمان نیست و با زدن یک دگمه می توانید این حرکات زیبا را، که بازیکنان بزرگ NBA انجام می دهند، به راحتی به تصویر بکشید. اما، برای برخی از حرکات نیاز است که چند دکمه را باهم فشار دهید که گاهی اوقات باعث دردسر خواهدشد، اما انجام این حرکات بسیار زیبا و ارزشمند است و در کسب امتیاز بیشتر برای تیمتان مفید خواهد بود.

در بازی شما می توانید Time Out داشته باشید، تا مربی با تیم صحبت های لازم را بکند و یا اینکه افراد را تعویض کنید.پیش از شروع بازی نیز می توانید با دریافت قدرت و بازیکنان تیم مقابل، تیم را به نحوی به میدان بفرستید که اعضای تیم همگی فوق ستارگان تیم باشند و یا تیم جوان خود را به میدان بفرستید تا تجربه لازم را کسب کنند.

البته اگر شما با CPU (هوش مصنوعی) بازی می کنید می توانید تنظیماتی را در بازی اعمال،  که حریف شما بسیار ضعیف و شما بسیار قوی شوید، که نوعی تقلب در بازی محسوب خواهد شد. مثلا درصد گل بازیکنان تیم حریف را کاهش دهید ویا اینکه درصد گرفتن توپهای برگشتی را نیز کاهش دهید و در ازای آن خصوصیات تیمی خود را افزایش دهید که در این صورت شما می توانید همه بازیها را با نتایج عجیب و غریبی به پایان برسانید.
در این بازی شما می توانید به انواع لیگ بسکتبال در آمریکا بروید و مدال های مختلف را کسب کنید و با هر برد امتیازی را برای خود و تیمتان ثبت کنید که بر همین اساس می توانید برای اعضای تیم لباس و کفش های با کیفیت بهتر و لباس های زیبا تر خریداری نمایید. و یا اینکه با در اختیار داشتن سرمایه کافی به  خرید و فروش بازیکنان از دیگر تیم ها بروید.

این بازی نیز همچون سایر بازیهای این شرکت، قابلیت اجرا بر روی اینترنت را دارد و می توانید به راحتی با ثبت نام رایگان در سایت، وارد بازیهای گروهی این بازی شده و یک بازی زیبا و دلچسب واقعی را در محیط مجازی تجربه کنید. در کل پیشنهاد من به شما این است که این بازی را همین الان تهیه کنید و بازی کنید.

نگاهی به بازی بولینگ

هدف گیریت عالیه

 

بازیهای ورزشی همیشه طرفدار داره و همه سنین علاقه به بازی کردن این دست از بازیها دارند و جز بازیهایی هستند که ساعتها می توان پشت دستگاه نشست و از بازی لذت برد. تا کنون در سبک بازهای ورزشی بازهای ورزشی، اکثر بازها به بازار بازی رایه شده است و همیشه مخاطب زیادی را در کنار خود به وجود آورده  است.

اما بازی بولینگ نیز جزو بازیهایی  است که نتوانست طرفداران زیادی را جذب کند، شاید یکی از عللی که باعث این شکست باشد گرافیک ضعیف بازی باشد. گرافیک بازی بر عکس سایر بازیهایی که در سال 2005 به بازار ارایه شده، بسیار پایین  است. به جرات می توان گفت که گرافیک بازی بسیار عقب تر از سال 2005 است. ضعف های گرافیکی در بازی چنان چشمگیر است که علاقه ای در ادامه بازی در کاربر به وجود نخواهد آورد. البته این ضعف بیشتر در اجسام متحرک بازی دیده می شود و بخش هایی از بازی که به صورت ثابت هستند در حد قابل قبولی کار شده است.

به عنوان نمونه از ضعف گرافیکی بازی می توان به انسانهای بازی اشاره داشت که در قسمتهایی از بدن کار گرافیکی سنگینی صورت نگرفته است . یعنی برخی از قسمتهای بدن با سایر قسمتها تداخل پیدا خواهد کرد، و به اصطلاح عامه در شکم هم فرو می روند.

اما در طراحی برخی از قسمتها و اعمال به خوبی دقت شده و سعی شده است تا حالتی طبیعی را به وجود آورد. مثلا زمانیکه توپ را به سمت هدف پرتاب می کنید، شخص حالتی طبیعی را برای پرتاب توپ و بعد از پرتاب را به خود خواهد گرفت. البته نباید این نکته را نادیده گرفت که گرافیک کار شده این بازی سه بعدی، در نحوه راه رفتن افراد بسیار عالی کار کرده است و همانند یک انسان واقعی حرکت را نشان می دهد.

هر چند محیط اطراف بازی زیباست و عالی کار شده است، اما یادآور بازیهایی است که در آنها عکس به کار رفته و حالتی طبیعی دارند. اما ضعف دیگری که در بازی به چشم می خورد سایر افراد در این بازی هستند که در پس زمینه بازی قرار گرفته اند. سازندگان بازی دقت زیادی را در طراحی پس زمینه به خرج نداده اند و بازی را برای رفع تکلیف ساخته اند، تمامی حرکات یکسان و همیشه تکراری است و این تکرار باعث خستگی در دید خواهد شد.

از همین سو برای اجرای بازی نیازی به کارت های تصویری با رم زیاد نیاز نیست و می توان این بازی را با کارتهای نصب شده بر روی Mother Board اجرا کرد و رم و سی.پی.یو بالایی نیز برای بازی کردن نیازی نیست. اما این بازی بر روی ویندوز های 98 و ME اجرا نمی شود.

به هر حال، اگر ضعف گرافیکی بازی بگذریم، افکت های صوتی بازی نسبت به گرافیک بازی بسیار عالی کار شده است. صدای برخورد توپ با زمین، صدای برخورد شیشه ها بایکدیگر و یا کشیده شدن صندلی بر روی زمین بسیار عالی است. اما با این وجود بازهم تکرر در این صداها نوعی خستگی را به وجود خواهد آورد. ولی وجود آهنگهای ملایم در بازی تا حدی این خستگی را برطرف خواهد کرد.

اما نکته ای که در بازی می توان آنرا جذاب ارزیابی کرد، صحبتهایی است که بازیکنان می گویند و در اینجا دیگر تکرار وجود ندارد و چندین حالت برای برد و باخت بازی در نظر گرفته شده است تا بازیکنان این حرفها را بگویند.

کنترل بازی بسیار راحت است و می توان به راحتی در کمتر از 15 دقیقه بازی را یاد گرفت و چگونگی کنترل و پرتاب توب را آموخت تا بتوان با همان پرتاب اول تمامی استوانه ها را حذف کرد. هوش مصنوعی به کار رفته در بازی نیز بسیار عالیست و چنان طراحی نشده است که همیشه برنده میدان باشد. هوش مصنوعی گاهی همه استوانه ها و گاهی اوقات سه، چهار عدد از استوانه ها را حذف خواهد کرد.

روند بازی به صورت مسابقه است، و شما با صعود از گروه خود به فینال این بازی خواهید رسید و در هر مرحله از بازی، هوش مصنوعی نیز قویتر خواهد شد و شکست دادن او مشکلتر. در بازی چند نوع مسابقه وجود دارد، و شما با پیروزی در هریک از این مسابقه ها مدال و جوایز گوناگونی را خواهید گرفت. بازی بولینگ یک بازی بسیار جذاب است، هر چند از نظر گرافیکی بسیار ساده است اما یک بازی خوب برای پر کردن اوقات فراغت است. چنانچه تمایل به دریافت این بازی دارید ما را مطلع سازید تا این بازی را به صورت پستی برایتان ارسال کنیم.

یک بازی جنسی Secret Desires

من با تو خوابیدم

 

تا حالا هر بازی معرفی کردم بازی هایی بودند که اجازه ورود به خاک ایران را دارند، بازی این بار که معرفی می کنم یک بازی جنسی است. در این بازی شما باید با طرف مقابل خود که کی زن و یا یک مرد است، صحبت کنید و اعمالی را انجام دهید تا حس شهوت یا به عبارتی passion او را برانگیزید و برنده بازی شوید.

شما با فرد مقابل خود سر پول یا شام و یا لباس شرص می بندید که می توانید حس شهوت او را فعال و با وی سکس داشته باشید. در صورتی که شما برنده بازی باشید می توانید پول دریافت کنید و یا به حساب طرف مقابل به خرید بروید، و چنانچه شما بازنده این بازی باشید، باید همه کارهای بالا را انجام دهید.

شما می توانید علایق خود را در بازی تعریف کنید. به عنوان مثال می توانید مشخص کنید که زمانیکه برنده شدید چه چیزهایی را برایتان انجام  شود و یا زمانیکه شما بازنده بازی بودید چه کارهایی از دستتان بر می آید.

همچنین شما می توانید ظاهر پوشش خود را تعریف کنید. یعنی زمانیکه با طرف مقابل خود نشسته اید و صحبت می کنید چه لباسی را پوشیده اید. البته هیچ یک ار این تنظیمات شما قابل رویت نیست و باید بر اساس نوشته هایی که در بازی برایتان اعلام خواهد شد، حدس بزنید که طرف مقابلتان در چه وضعیتی قرار دارد و چگونه می توانید حس شهوت –libido- او را برانگیزانید و سرانجام با وی سکس داشته باشد. البته شما می توانید که طرف مقابل را مجاب کنید که با شما چگونه سکس داشته باشد، سکس دهانی –Oral sex- یا اینکه بدن شما را فقط نوازش دهد و یا هر نوع سکس و ارتباط جنسی دیگری را.

شروع بازی نیز هر بار متفاوت است و شما در حالتهای مخالفی قرار خواهید داشت. یا با طرف مقابل خود در حال سکس دهانی هستید و یا اینکه دستتان در لباس طرف مقابل است و شما به مالش دادن بدن طرف مقابل برای تحریک جنسی مشغول هستید. اما روند بازی به یک شکل است و هدف بازی فقط ایجاد ارتباط جنسی بین دو طرف است.

این بازی 6 مگابایتی را می توانید از اینجا به صورت رایگان ذخیره کنید.

کدهای تقلب – بازی «Longbow»

آپاچی آسمانها شوید

 

بازی Longbow را چندی پیش معرفی کردم و امروز نیز کدهای تقلب این بازی را در اختیارتان می گذارم تا بتوانید برای همیشه بدون دلواپسی از اتمام مهمات و یا سلامتی خود با دشمن بجنگید و آنها را از پای در بیاورید.

نحوه وارد کردن کدهای تقلب این بازی کمی متفاوت است. برعکس همه بازیها که ایتدا وارد بازی شده و سپس کد تقلب را وارد می کنیم، در این بازی ایتدا کد تقلب را وارد می کنیم بعد بازی را شروع می کنیم.

فایل ca.ini را پیدا کنید و تغییرات زیر را در این فایل از طریق برنامه text editor اعمال کنید. برای آنکه مهمات شما بی نهایت شود، "infiniteammo=0" را به "infiniteammo=1" تغییر داده و برای انکه شکست ناپذیر شوید "invulnerability=0" را به "invulnerability=1" تغییر دهید تا شما آپاچی آسمانها شوید.

نگاهی به بازی «Operation Flashpoint»

از این بدتر وجود نداره

 

یک روز گرم تابستانی به محل کار جدید خود می روید و با رییس خود چند ساعتی را در خصوص کار و باید ها و نبایدها صحبت می کنید. ساعتی را در دفتر خود می گذرانید که ناگهان صدای زنگ خطر را می شنوید و همزمان نیز از بلندگوی شهر اعلام می شود که به شهر حمله نظامی شده و شما نیز شهر را ترک می کنید.

بازهم جنگ در یوگسلاوی، نیروهای آمریکایی و صرب و مسلمان. همه با هم دشمنند و به کسی رحمی نمی کنند. بازی در سبک اکشن – سوم شخص و به اصطلاح Shooting است. یک بازی هیجان انگیز که ضعفهای زیاد در بازی، هیچ گونه رقبتی برای ادامه بازی وجود ندارد. ماجرای داستان، سالهای خونین و جنگ 1992 در یوگسلاوی را بازگو می کنند که با مداخله نظامی آریکا و ناتو این کشور تجزیه شد. شما به عنوان سرهنگ صرب در این بازی ایفای نقش می کنید و باید در مراحل بازی با نیروهای آمریکایی – اغلب با این نیروها – و یا نیروهای روس مبارزه کنید. در این بازی نیز شما می توانید نیروهای خود را همانند یک فرمانده هدایت و به هر یک از سربازان خود دستورات جداگانه ای بدهید، و این دستورات نیز با توانایی های هر یک از سربازان متفاوت است. در این بازی شما و تیم همراهتان اهداف تعیین شده از سوی مرکز فرماندهی را پیدا و نابود سازید. در بازی می توانید مهمات مورد نیاز خود را از کسانی که مرده اند به دست آورید و یا اینکه سلاح خود را عوض کنید.

اما با همه این جذابیتها، بازی Operation Flashpoint، آنچنان که باید گرافیک مناسبی داشته باشد، ندارد. گرافیک بازی آنچنان ضعیف است که هیچ رقبتی به بازی ایجاد نمی کند. ضعف در طراحی ساختمانها، صورتهای زاویه دار، نوشته های ناخوانا همه باهم این ضعف را قوی تر می کنند. اما گرافیک بازی در مواقعی بسیار عالی کار می کند، زمانیکه شما نارنجک پرتاب می کنید و یا با RPG به تانک و یا مکانی شلیک می کنید، آتش این انفجارها دیدنی است. اما بازهم یک ضعف دیگر در بازی نمایان می شود، مکان انفجار به حدی مسخره طراحی شده است که به هر چیزی شباهت دارد به جز خرابی حاصل از یک انفجار.

اما در بازی جنبش دهان، زمانیکه شخصی مشغول حرف زدن باشد، بسیار جالب است. اما بازهم ضعف گرافیکی در اینجا نیز خودنمایی می کند، حرف ها تمام می شود و دهان هنوز می جنبد. البته ممکن است در پایان شخص زمزمه ای کند و ما نمی شنویم!

نحوه به دست گرفتن اسلحه نیز بسیار ضعیف است. در واقع دست آنچنان بزرگ است که اسلحه در برابر دست خیلی کوچک. همچنین سایه های اجسام در بازی حالتی غیر طبیعی دارد و به جای آنکه گوشه های انتهایی سایه ها حالتی Blur داشته باشد، دیده نمی شود. بدتر ازاین مورد نیز وجود دارد، بعضی از سایه ها زاویه دارند. اما نحوه نور پردازی به سایه بسیار ماهرانه انجام شده است و گاهی اوقات نور مانع از دید صحیح توسط دوربین خواهد شد. البته در بازی حالت پرسپکتیو به خوبی راعایت شده است و اجسامی که به شما نزدیک می شوند با حالتی طبیعی بزرگتر می شوند. در واقع بزرگنمایی و بزرگ شدن اجسام چند مرحله ای نبوده و به صورت فریم به فریم بزرگ می شوند.

با گذشت از گرافیک بازی  Operation Flashpoint، افکت های صوتی در بازی نسبت به گرافیک بسیار بهتر است. صدای موتورهای دیزلی مانند تانک و خودروها و صدای انسانها بسیار عالی کار شده است. به عنوان نمونه شما می توانید صدای تانک و یا نزدیک شدن هر جسمی را با کیفیت عالی بشنوید. اما با این وجود صداهایی که برای افکت های صدایی مانند انفجار، حرکت اتومبیل ها همه یکسان هستند و تنوع صدایی وجود ندارد.

با ابن وجود نکته ی دیگری که در بازی باعث می شود تا حوصله فرد از بازی کردن سر برود، زمان است. گاهی اوقات زمان فرا رسیدن برخی از ماموریتها آنچنان زیاد است که تصمیم به خروج از بازی را خواهید گرفت. اما امکانی که در بازی وجود دارد کنترل زمان است، بدین صورت که شما می توانیدزمان بازی را تا دو یا چهار برابر سریعتر کنید. منترل بازی راحت و ساده است. به راحتی می توانید به افراد گروهتان دستور حمله یا عقب نشینی بدهید. به راحتی می توانید هدفها را تعیین کنید تا افراد شما با تمام نیرو به آنها حمله و نابود سازند. بازی از این نظر که حالتی استراتژیک دارد، بسیار جذاب است و به خصوص آنکه دستورات صادر شده از سوی شما دقیقا انجام خواهد شد و شما یک فرمانده خوب هستید که برای نجات جان افرادتان همه کار خواهید کرد.

این بازی هم تحت شبکه و هم تحت اینترنت قابل اجراست و با پیدا کردن همگروهی های خوب می توانید یک بازی بسیار جذاب دیگری را تحت شبکه و یا اینرنت تجربه کنید. مراحل بازی تحت نت Operation Flashpoint کمی متفاوت از مراحل اصلی است، اما بسیار جذابتر و هیجان آورتر از مراحل عادی.

در هر حال این بازی یک بازی متوسط به سمت منفی است که از امتحان بازی عملیات نقطه جوش هیچ ضرری نخواهید کرد.

کدهای تقلب – بازی ترس

من دیگه ابدی شدم

 

همیشه انسان در فکر ابدی شدن بوده، هست و خواهد بود. ارزویی که شاید این روزها به آن نخواهد رسید. اما در بازی های کامپیوتری چنین اتفاقی افتاده و شما فقط و فقط با فشار دادن چند دگمه می توانید یک موجود ابدی شوید و قدرت فراوانی پیدا کنید.

یکی از این قدرتها که در بازی ترس – FEAR- وجود دارد، این است که شما از تیررس دشمنان دور باشید و آنها نتوانند به درستی روی شما هدف گیری کنند. با فشردن دکمه T و وارد کردن دستور notarget امکان پذیرخواهد بود. اما یادتان باشد که این دستور تا زمانی کار می کند که در صفحه نمایش قابل رویت باشد و در غیر این صورت شما یک موجود طبیعی خواهید بود. البته برای رفع این نقص می توانید دستور poltergeist را وارد کنید.

چنانچه دوست دارید که در این بازی همیشه نفر اول باشید که تیر را شلیک می کنید باید از تعداد خشابهای ذخیره شده اطلاع داشته باشید و مهمتر، باید به مقدار لازم مهمات داشته باشید. البته زره شما نیز آسیب پذیر خواهد بود و همچنین بر اثر اثابت گلوله زخمی خواهید شد که برای برطرف کردن تمامی این کمبودها با ید دستور kfa  را وارد کنید. همچنین دستور god نیز شما را رویین تن خواهد کرد.

در ضمن اگر حوصله ندارید تا تمامی مراحل بازی را انجام دهید، می توانید دستور maphole را وارد تا به مرحله بعد بروید.

نگاهی به بازی «CSI: 3 dimensions of murder»

ابر هیچ وقت پشت خورشید نمی ماند

 

بازی جدیدی که به بازار بازیهای ایران وارد شده است، بازی CSI است که بر اساس فیلمی بر همین نام است. ماجرای بازی مربوط به قتل هایی که در شهر میامی انجام می گیرد و گروهی زیر نظر پلیس برای انجام تحقیقات در مورد قتل مامور می شوند.

بازی CSI یک بازی معمایی و فکری است که شما باید به تمامی نکات ریز اطراف خود اشراف داشته باشید و از همه چیز نمونه برداری کنید و در آزمایشگاه های مخصوص بر روی آنها آزمایشاتی را انجام دهید تا بتوانید اطلاعات مفیدی را پیدا کنید. بازی هایی که در این سبک ارایه شده باشد بسیار کم است و این بازی از نظر گرافیکی و صدا بسیار عالی است. در هنگام بازی باید دقت داشته باشید که به همه جزییات برسید و کوچکترین جزییات را جا نگذارید. شما باید همچون یک مامور تشخیص هویت رفتار کنید و به تمامی نکات و جرییات محیط ازاف خود اشراف داشته باشید و با کشف هر مورد جدیدی از آن عکس می گیرید و یا اثر آن را در نزد خود حفظ خواهید کرد تا در ازمایشگاه های پیشرفته آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا بتواند با مدارک به دست آورده مضنونین را شناسایی کنید و به مضنون اصلی برسید. در هر بخشی از بازی شما می توانید زنجیره ای از اطلاعات را نگاه کنید تا ارتباط مضنونین با مقتول را بررسی کنید، همچون یک پرونده بسیار کامل.

کنترل بازی از آنجایی که نیاز به حرکت ندارد و فقط با موس باید گزینه ها را انتخاب کنید، بسیار آسان است.

گرافیک بازی در حد بسیار عالی است. محیط بازی بسیار بسیار زیبا کار شده است و سعی شده است که به کوچکترین جزییات نقش اساسی را داشته باشند.

محیط سه بعدی با چهره های شناخته شده در فیلم CSI و پوشش ظاهری آنها لذت خاصی را به بازی داده است. اما با تمام این قدرتها بازی در اجرای دمو ها دچار نقص است و گاهی اوقات برنامه از اجرای دمو عاجز خواهد شد و کاربر را از این لذت محروم خواهد کرد.

به هر حال نحوه تنظیم دوربین به گونه ای طراخی شده است که یادآور فیلم باشد، کشف یک نکته جدید و اتفاقاتی که در نور محیط خواهد افتاد نیز از قدرتهای گرافیکی این بازی است.

از آنجایی که این بازی به گونه ای است که کشف تمامی رازهای بازی بر گفت و گو ها استوار است لذا شنیدن در این بازی نقش مهمی را دارد و شرکت UBISOFT برای همین منظور صداها و افکت های صوتی بازی را در حد بالایی تنظیم کرده است.

برای کار کردن آنهم به مدت طولانی شما احتیاج به یک محرک بسیار مناسب دارید و موسیقی ملایم بازی نقش این محرک را می تواند بازی کند.

زمانیکه حرف قتل به میان می آید، شما حتما به یک آزمایشگاه پیشرفته علمی نیاز دارید تا آزمایشات مربوزه را در آنجا انجام دهید و آزمایشگاه Crim مکان مناسبی برای آزمایشات شماست. دستگاه تشخیص DNA و خون شناس، دستگاه تفکیک کننده اصوات، دستگاه تفکیک کننده اثر انگشت و سایر دستگاه ها و تکنولوژیی که شما برای انجام آزمایشات خود بر روی کشفیات نیاز دارید در این ازمایشگاه در دسترس است.

البته نباید فراموش کرد که دکتر بولینز در کالبد شکافی Morguo می تواند اطلاعات مهمی در مورد جنازه به شما دهد. اطلاعاتی از قبیل زمان مرگ، نحوه مرگ و سایر اطلاعاتی که شما نیاز دارید.

اما همه این اطلاعات بدون حضور کاپیتان جیم براس دچار نقص خواهند بود. کاپیتانی که در اداره پلیس به اطلاعات این اداره دسترسی دارد و می تواند اطلاعات مفیدی را در مورد مصنونین و سابقه کیفیری آنها به شما ارایه دهد تا شما بهتر بتوایند مجرم اصلی را شناسایی کنید و به پلیس معرفی نمایید.

بازی CSI یک بازی بسیار مهیج است که برای سنین بالای 16 سال توصیه شده است.

نگاهی به بازی «SWAT 4»

لطفا به من شلیک نکنید

 

هر زمان جایی گروگانی گرفته شود و یا سارقین و مجرمین مسلح در یاختمانی باشند، فقط و قط یک گروه قوی و حرفه ای می تواند از پس آنها برآید، ایم گروه نامش SWAT است. اعضای این تیم، آموزشهای ویژه ای دیده اند تا بمب را خنثی و یا ناگهان به مکانی یورش ببرند، بی آنکه گروگانی کشته شود و مجرمین را به شرطی که زنده بمانند بازداشت کنند.

بازی SWAT 4 نیز بر همین اساس است. در این بازی شما فرمانده یک تیم پنج نفره هستید که باید برساس آموزشهای که در ابتدای بازی دیده ید این تیم را هدایت کنید. شما در بازی با مجرمینی روبرو خواهید شد که به راحتی حاضر به تسلیم شدن نیستند. در بازی باید آنقدر حرفه ای عمل کنید که با هدایت افراد خود در محل های مناسب بتوانید مجرمین را از پای درآورد و گروگانها را آزاد سازید.

بازیهایی که در این سبک به بازار ارایه شده است بسیار زیاد است که از معروفترین این بازیها می توان به Rainbow Six اشاره داشت. بازی SWAT 4 نیز در همین سبک است اما با پیشرفت های محسوس در کنترل بازی. در بازیهایی همانند SWAT 4، شما فرماندهی گروهی از نیروهای ویژه پلیس را برعهده دارید که به جنگ تروریستها می رفتید اما هم گروهی های شما از هوش بالایی برخوردار نبودند و غالبا افرادی احمق و فاقد تصمیم گیری مناسب در زمانهای حساس بودند، اما افراد شما در SWAT 4 چنین خصوصیتی را ندارند و می توانید در هر لحظه بر روی آنها حساب کنید و مطمئن باشید که اگر یکی از افرادتان پشت سر شماست، دیگر خطری شما را تحدید نخواهد کرد.

البته هوش مصنوعی به کار گرفته شده در افراد مقابل شما که تررویستها باشند نیز به همین اندازه قوی و پیشرفته است. به عنوان مثال زمانیکه شما یکی از مجرمین را بازداشت می کنید و دستور می دهید که اسلحه در دستش را بیاندازد، ممکن است که هوش مصنوعی بازی تصمیم به شلیک به طرف شما بکند و چون امکان غافلگیر شدن شما وجود دارد، اینجاست که افراد شما ناجی جانتان خواهند بود. البته افرادتان قبل از شلیک مجرم به شما اخطار می کنند که«به او شلیک کن» و اگر شما قادر به انجام دستور نشوید خودشان واردعمل می شوند و مجرم را می کشند.

کنترل بازی بسیار راحت و ساده است. شلیک و دستورات از طریق موس و حرکت و برخی دیگر از اعمال بازی  از روی صفحه کلید کنترل می شود. از آنجایی که گستردگی بازی چندان زیاد نیست از همین رو کنترل بازی بسیار راحت است و یادگیری تمامی امکانات بازی  را در کمتر از 15 دقیقه فرا خواهید گرفت.

گرافیک بازی در حد نرمالی است. در بازی سعی شده است تا حداکثر جزییات اعمال شود، همانند قرارگیری درست دست بر روی ماشه اسلحه. در بازی SWAT 4 بر خلاف بازیهای دیگر، صورت انسانها کاملا واقعی به نظر می رسد و این بر زیبایی بازی افزوده است. نکته دیگری که می توان در مورد گرافیک بازی گفت در مورد شلیک اسحه هاست، برخلاف دقت در جزییات انسانها در ایجاد جزییات شلیک کوتاهی شده است. زمانیکه شما به سمت در و یا دیوار شلیک می کنید، اثری از برخورد گلوله نخواهید یافت و این یک ضعف در اکثر بازیهایی است که در این سبک ارایه شده است.

از گرافیک بازی که بگذریم به صدای بازی می رسیم. برروی افکت های صوتی بازی بسیار عالی کار شده است. البته ایم مورد در بیشتر بازهای جدید یک امر طبیعی است که برای برخورد با هر جسمی چند صدای مختلف گذاشته شده است. اما چیزی که در افکت های صوتی بازی نقش پدرخوانده را ایفا می کند، زمانی است که تیری به سمت شما شلیک شود و از فاصله بسیار نزدیک شما رد شود، صدایی که در اکثر بازیها وجود ندارد، شما صدای عبور فشنگ را خواهید شنید و یا زمانیکه فشنگ به جلیقه ضد گلوله شما اثابت می کند شما صدای پاره شدن پارچه و برخورد ان با جلیقه را به وضوح خواهید شنید.

بازی SWAT 4 جز محدود بازیهایی است که شما می توانید نیروهای خود را کنترل کنید و به افراد خود دستورات جداگانه ای بدهید. این امکان شما را در یک محیط واقعی قرار خواهد داد و باعث خواهد شد تا بازی را تا آخرین مرحله به پیش بروید. بازی SWAT 4 در لیست بازیهای سخت طبقه بندی شده است، زیراکه مراحل بازی به تدریج سخت تر خواهدشد، در واقع شما با یک هوش مصنوعی قوی تر روبرو خواهید شد.

بازی SWAT 4 را می توان مانند بسیاری از بازی ها به صورت اینترنتی بازی کرد. البته چون ما در ایران هستیم و اینجا نیز مشکلات خاص خود را دارد، Server این بازی نیز CD key نصب بر روی بازی را قبول نکرد باز هم از بازی کردن آن لاین محروم ماندم.

در کل امتیازی که می توان به این بازی داد از 5 نمره 75/4 است. یعنی کنترل بازی5، گرافیک 4، صدا 5، ارزش بازی 5. پیشنهاد من به شما این است که بازی را در اسرع وقت تهیه کنید، حتما لذت خواهید برد.

نگاهی به بازی «ترس» - F.E.A.R

آنهایی که می ترسند، شب به خیر

 

بازی هایی مانند Resident Evil، Dead Zone از آن دسته ای هستند که مخاطبان زیادی را به دور خود جمع کرده اند و بازی کردن این بازیها به راحتی در کمتر از یک هفته با صرف زمانی بین 15 تا 20 ساعت قهرمان بازی خواهید شد.

ترس و وحشت جز جدایی ناپذیر این سبک از بازیهاست. وجود خون بر وری در و دیوار، جنازهایی که به طور وحشیانه تیکه تیکه شده اند در ایجاد ترس در بازیگر بسیار موثر است. بازی ترس نیز از همین نوع بازی است که در پی یک حادثه یک نفر به عنوان سر دسته به اصطلاح شورشی یا کسانی که خود را از خون سیراب می کنند تا زنده بمانند. و یک مامور پلیس که یا یک کاماندو یا یک شهروند قهرمان به تنهایی به مبارزه با این هیولاها می رود و در پایان نیز همه را می کشد.

بازی FEAR با سایر بازیهایی که در این سبک ارایه شده کمی تفاوت دارد و از بازی کردن این بازی به خاطر وجود بعضی از صحنه هایی که آدم را به یاد فیلم های ترسناک می اندازد بسیار لذت بخش است. این بازی را می توان در بین بازیهای اول شخص و Shooter بهترین دانست و پانر ترس نیز می توان بهترین دانست.

شما در نقش یک کاماندوهستید که به همرا دو نفر دیگر از دوستان خود مامور شده اید تا شخصی را که خونخوار است را از بین ببرید. اما این کار به راحتی امکان پذیر نیست زیراکه این فرد دارای ارتشی با تمامی امکانات جنگی است که این ارتش موانعی را برای شما ایجاد خواهد کرد و علاوه بر آن روح یک دختر کوچک همیشه در انتظار شماست تا هم به شما کمک کند و گاهی اوقات نیز اعصبانی می شود و قصد نابودی شما را دارد. وجود چنین صحنه هایی از مزایای این بازی است که در سایر بازیهایی از این دست دیده نمی شود در واقع قرار دادن حالات سیناتیک در بازی یک از روشهای جدیدی است که در اکثر بازیها دیده می شود.

اسلحه هایی که شما همراه خود خواهید داشت بسیار قدرتمند هستند در واقع قدرت واقعی این اسلحه ها در بازی اعمال شده است. اسلح هایی مانند کلت، چندین نوع اسلحه خود کار، نارنجک، مین و اسلح های بسیار قدرتمند دیگر که می توانید در رویاروی با دشمن از آنها استفاده کنید.

هوش مصنوعی به کار رفته در بازی چندان قوی نیست و گاهی اوقات سربازهای دشمن مانند یک احمق در چشمان شما زل خواهند زد.

در این بازی شما از سیستمی برخوردار هستید که می تواند صداها را تجزیه و تحلیل کند و شما را از وجود هر صدایی با خبر سازد. این امکان در بازی کمک بسیار زیادی در پیدا کردن و قافلگیر کردن سربازهای دشمن، خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد استفاده از روشهای سینماتیک در این بازی بر زیبایی بازی افزوده و گاهی اوقات شما را در تصور و رویای افراد دیگر خواهد برد و شما متصور خواهید شد که در آن مکان هستید و با دیدن روح و موجودات عجیب ترس تمام وجود شما را خواهد گرفت. وجود روح فرمانده سربازان دشمن در بازی که مسیر حرکت او را نشان خواهد داد نیز بر ترس در این بازی افزوده است. و در حین بازی ناگهان شما خود را در محیطی دیگر خواهید یافت که همه چیز به سمت شما حمله خواهد کرد و شما نیز برای دفاع از خود به همه چیز شلیک خواهید کرد.

گرافیک بازی FEAR بسیار بالاست و برای اجرای بازی حتما باید از کارتهای گرافیکی بالا استفاده کنید. محیط اطراف بازی جزییات ریزی ندارد اما در طراحی بعضی موارد دقت زیادی شده است همانند آب که در استخرها و یا مخازن وجود دارد. شفافیت آب یا کدری آب و حتی شکست نور در آب دقت شده است. انسانها و خونهای پاشیده شده بر روی در و دیوار ها نیز از کیفیت گرافیکی بالایی برخوردار هستند و به تمامی جزییات یک انسان همانند ناخن های آن نیز توجه زیادی شده است.

گرافیک بالای بازی گاهی اوقات در کنترل بازی اختلال به وجود می آورد و باعث کندی بازی خواهد شد و این مشکل بیشتر در زمانیکه شما در یک محیط با اجزای بسیار و چندین جسم متحرک باشید، دیده می شود.

صدا و افکت های صوتی بازی نیز بسیار عالی کار شده است و شما با نزدیک شدن به منبع صوتی با افزایش صدا روبرو خواهید شد. همچنین زمانیکه شما با بی سیم در ارتباط هستید همچون واقعیت در تماس با مرکز نیز اختلالات صوتی را شاهد خواهید بود. در بازی ترس نیز برای ایجاد یک محیط واقعی برای تمامی اجسام صدای مخصوص آن جسم را گذاشته اند. به عنوان نمونه زمانیکه بر روی پلاستیک قدم می زنید صدای نایلون را می شنوید و زمانیکه در آب حرکت می کنید موج ایجاد شده از حرکت و صدای آب، شبه محیط طبیعی را برایتان بازگو می کند.

کنترل بازی نیز بسیار راحت است، و مانند بیشتر بازیها از موس و صفحه کلید برای کنترل استفاده می کنید. یادگیری کنترل بازی در مدت کمتر از 15 دقیقه امکان پذیر است. نحوه قرار گیری دوربین بازی نیز هیچ مشکلی در انجام بازی ایجاد نمی کند.

در بازی FEAR نیز همانند بازیهای ماتریکس و جنون سرعت امکان کاهش بازی وجود دارد و شما می توانید در مواقع لزوم از این روش استفاده کنید اما مشکل این روش در آن است علاوه بر کاهش سرعت حرکت دشمن، سرعت حرکت شما نیز کند خواهد شد و کنترل بازی نیز دچار اختلال خواهد شد.

بازی ترس نیز به صورت چند نفره قابل اجراست و می توان این بازی را تحت شبکه و یا اینترنت انجام داد که باید شما به اتقاهای اجرای بازی متصل شوید و متاسفانه من نتونستم وارد هیچ اتاقی شوم علت این امر را سیستم بی ارزش بودن CD Key عنوان کرده است. به هر حال باید بازی تحت شبکه FEAR بسیار جذابتر باشد. من به شما پیشنهاد تهیه این بازی را می کنم.

کدهای تقلب – Operation Flashpoint

به ندرت بازی سخت می شه

 

برای اجرای کدهای تقلب در بازی Operation Flashpoint: Cold War Crisis ابتدا دگمه Shift سمت چپ صفحه کلید را فشار می دهیم.سپس به نگاه داشتن دگمه کلید منها را از صفحه کلید فشرده تا بتوانیم دستورهای تقلب را وارد کنیم.

اگه دوست دارین که فقط و فقط مراحل بازی باز باشن و شما در هر مرحله چند دقیقه وقت صرف کنین بهتره که دستور Campaign را وارد کنید تا این اتفاق میمون رخ بده و شما شب را به راحتی بخوابین.

اما اگه نه، دوست دارین بازی رو ذخیره کنین و هر مرحله رو خودتون کشف کنین می شه از دستور save game استفاده کرد. نه! اصلا چه طور هوش مصنوعی بازی رو مسخره کنیم و مرحله رو بدون درگیری ببریم و بشیم فاتح بازی پس رفیق دستور endmission رو بنواز.

خب، خشته کننده می شه. نه! تا کی می خوای خشاب عوض کنی. دوست داری تموم مدت تیر بزنی. کوه و درخت و تانک و آدم. واسه همین بد نیست دستور  بدی infinite ammunition تا قدرتی پیدا کنی که تا 100 سال دیگه هم تیرت تموم نشه.

خب حالا دیگه رسیدیم به تیتراژ آخر بازی. از بازی بیا بیرون و برو بخواب که خیالت راحت باشه این بازی رو هم به تنهایی تموم کردی، اونهم تو کمتر از پنج یا شش ساعت.

نگاهی به بازی «تاریکی» - Obscure

ترس بر روی دیوار پاشیده شده است

 

 بازی های ترسناک از سری بازیهایی است که مخاطبان آن بسیار زیاد است، اما پیدا کردن بازی مناسب که بتواند به راستی ترس و وحشت را خلق کند، کار بسیار ساده ای نیست. برخی از این بازی ها فقط و فقط به کشتن موجودات عجیب و غریب ختم می شود و برخی نیز آنقدر در حاشیه حرکت می کند که معنی ترس و وحشت را درک نخواهیم کرد.

یکی از بازیهایی که در القای ترس و وحشت بسیار عالی کار کرده است بازی تاریکی است. در این بازی شما فقط و قثط برای از بین بردن موجودات عجیب و جهش یافته ژنتیکی بازی نمی کنید بلکه باید در هر قسمت از بازی از توانایی های هم گروهی های خود در حل مشکلات نیز استفاده کنید.

ماجرای بازی تاریکی در یک دبیرستان اتفاق میافتد. پنج دانش آموز این دبیرستان در پی ناپدید شدن مرموزانه تعدادی از دوستان خود برای یافتن حقیقت دست به کار می شوند. پس از چندی در می یابند که دبیرستان محل تحصیل آنها پرده ای است بر روی قسمتهای ترسناک این مکان.

گرافیک بازی با توجه به بازهای مشابه رشد چشم افزونی نداشت و مخاطب را به یاد سری بازی های Resident Evil که برای کنسول PC ساخته شده است، می اندازد. در طراحی انسانها دقت زیادی شده است و کاملا طبیعی به نظر می رسند.

یک عامل اصلی که باعث ترس و وحشت در بازی خواهد شد، تصاویر بازی است. تصاویر وحشت آور از محیط اطراف، موجودات عجیب و از همه مهم تر حرکت سایه ها. بازی تاریکی، بازی است که در ایجاد ترس از طریق تصویر به خوبی عمل کرده است و در زمانیکه شما به یک موجود عجیب برخورد خواهید کرد محیط اطراف شما نیز دست خوش تغییرات خواهد شد و حتی زمانیکه شما مدرک جدید و یا چیزی را پیدا می کنید، تصاویر به گونه ای درست شده اند که شما انتظار ورود یک موجود عجیب را دارید که گاهی چنین اتفاقی نخواهد افتاد و برخی اوقات نیز به محض خروج از محیط ترسناک و به خیال آنکه همه چیز تمام شده موجود عجیبی در سر راه شما سبز خواهد شد و ترس را د خون شما تزریق خواهد کرد.

یکی دیگر از عوامل ترس در این بازی تاریکی هایی است که در اکثر نقاط سالنها و اتاقها دیده می شود که با آهنگ هیجان آور نوعی ترس را در شما القا خواهد کرد که در واقع هیچ چیزی در پشت این تصاویر و صداها وجود ندارد.

صداها و آواها از عواملی است که در ایجاد ترس و وحشت در بازیها نقش بسیار مهم و اصلی را ایفا می کند. افکت های صوتی به کار گرفته شده در این بازی بسیار عالی است و برای ایجاد یک سکته قلبی بسیار مناسب است.

نباید فراموش کرد که دشمن تاریکی، نور است. از همین رو همیشه چراغ دستی خود را روشن نگه دارید تا تاریکی از بین برود. در این بازی بر خلاف دیگر بازیها شما می توانید همزمان چندین نفر را در حل مشکلات داشته باشید و در نقش آنها ظاهر شوید و همانگونه که گقته شد هر یک از این دانش آموزان برای انجام برخی از کارها مهارت خاصی دارند.

بازی بر روی سیستم عامل های 98/ XP/2000/ ME قابل اجراست. CPU مورد نیاز این بازی 1 GH و رم 256 مگا بایتی برای بازی کافی است. کارت گرافیکی مورد نیاز برای پشتیبانی این بازی 32 مگایابتی است و فضای مورد نیاز بروی هارد دیسک حدود 3 گیگا بایت است.

نگاهی به بازی «Longbow»

یک بازی بد برای بازی کردن

 

یادش به خیر 10، 12 سال پیش بود که برای اولین بار با بازیهای کامپیوتری آشنا شدم. آتاری. چه دستگاهی بود. هزارجور بازی داشت. بوکس، تانک، تنیس و هواپیما و... . عجب دورانی بود. کم کم با یری کمودور آشنا شدم. کمودور 64 و 512 . ارقامی که بازگو کننده سیستم پردازش دستگاه ها بود. چه کارهایی با اونا که نکردم. چه بازیهایی که شبها تا صبح بازی می کردم.

امروز بعد از گذشت این همه زمان بازهم علاقه من به بازی کم نشده و در همین مدت هم بازی هایی که به بازار بازیها وارد شدن تغییر کردن. گرافیک بالا و محیط های طبیعی با افکت های صوتی خارق العاده.

بگذریم، بعضی اوقات بازی هایی وجود داره که علاوه بر گذشت زمان کار کردن با اون بازی ضرر نداره یکی از این بازیها، بازی هلی کوپتر به نام Longbow هستش.

به هر حال بازی Longbow یک بازی جنگی است که شما در آن خلبان یک هلی کوپترآپاچی از ارتش ایالات متحده آمریکا هستید که باید برای نجات افراد خودی و یا نابود کردن دشمن در روی زمین، دریا و هوا به تنهایی یا با کمک نیروهای دیگر تلاش کنید. این بازی که در سال 2003 وارد بازار شد از استقبال چندانی برخوردار نشد. یکی از دلایلی که این بازی دچار این شکست شد، کنترل سخت بازی است که شما نمی توانید به طور مداوم حرکت کنید و تا به هدف برسید زیرا زمانیکه شما قصد حرکت به سمت جلو و یا عقب را دارید باید به اندازه کافی ارتفاع گرفته و سپس به سمت پایین یورش ببرید. ضعف دیگری که در بازی وجود دارد و ناشی از کنترل سخت بازی است، ضعف شما در برابر شلیک دشمن است، بدین معنی که شما به راحتی نمی توانید در مواقع حساس بازی به سمت دشمن هدف گیری کنید و آنها را منهدم کنید. اما باید دقت داشته باشید که شما در نبردهای زمینی و دریایی بسیار قدرتمند هستید و می توانید از فاصله دور نیروهای دشمن را از بین ببرید.

کنترل بازی از طریق صفحه کلید است و تمامی امکانات هلی کوپتر را از طریق صفحه کلید می توانید کنترل کنید.  زیبایی بازی نیز در همین کنترل است که اکثر دگمه های کنترل کننده بازی تقریبا نزدیک یکدیگر هستند و شما می توانید در کمتر از 30 دقیقه تمامی کنترل ها را در دست بگیرید.

از کنترل بازی که بگذریم به گرافیک بازی می رسیم. گرافیکی که بر زیبایی بازی افزوده و شما از گرافیک بالای بازی لذت خواهید برد. دودهایی که بر اثر انفجار به وجود می آید، انعکاس نور که باعث خطای دید می شود از جمله بخشهای گرافیکی این بازی است نمایانگر دقت زیادی است که در طراحی گرافیک بازی صورت گرفته است.

صدای بازی برعکس گرافیک، چندان مناسب نیست. صدای موتور سایر هلی کوپترهایی که در نزدیکی شما پرواز می کنند بسیار ضعیف است و شما بر این تصور خواهید بود که فاصله زیادی را دارند، اما در واقع چنین نیست. با این حال سعی شده است که صداها تا حد زیادی شبیه به صداهای واقعی باشد و کاربر محترم! از بازی کردن لذت ببرد.

از آنجایی که Longbow یک بازی جنگی است همچون سایر بازیهایی که در این سبک وجود دارد، برای بازی ماجرای خاصی در نظر گرفته نشده و شما فقط و فقط باید بر اساس نقشه و مسیرهایی که از پیش تعیین شده حرکت کرده و مکانهایی را که هوش مصنوعی برایتان مشخص کرده است را نابود سازید.

حرف از هوش مصنوعی شد. هوش مصنوعی که به عنوان دشمن شما در مقابلتان عرض اندام کرده بسیار باهوش بوده و نمی توان به راحتی از دست آنها فرار کرد. نیروهایی که در آسمان باید با آنها مبارزه کنید و ازبین ببرید تا جهنم نیز شما را دنبال می کنند تا نابودتان کنند. بازی Longbow از این نظر بسیار عالیست و شما از هوش مصنوعی بازی لذت خواهید برد.

اما گاهی اوقات انجام تمامی مراحل بازی به راحتی امان پذیر نیست و شما برای انجام بازی نیاز به کدهای تقلب بازی دارید که این کدها در خود سی دی اورجینال بازی به صورت مراحل بازشده وجود دارد.

دستور jkammo برای دریافت مهمات بی نهایت

دستور jkgodm برای god mode

نگاهی به بازی«نیروی دلتا: بینهایت» - Delta Force: Xtreme

نهایت دقت

 

بازی جدید «نیروی دلتا : بینهایت» بهترین بازی از سری بازیهای نیروی دلتاست که تا به امروز وارد بازار بازیها شده است. سری بازیهای نیروهای دلتا از بازیهای اکشن و اول شخصی است که همیشه برای بازی کردن آنها وقت زیادی صرف می کنم. یک بازی اول شخص و تکنفره. بازیهای تکنفره همیشه هیجان انگیز است ولی سکسه آور نیست!

یادم هست که بازیهای دلتا رو از سری دوم این بازیها شروع کردم و امروز به DFX رسیده. یک بازی تک نفره با بیست مرحله در سه کمپ مختلف. به همراه تعدادی اسلحه محدود مانند تیربار، چند نوع مسلسل اتوماتیک و اسلحه مجهز به صدا خفه کن برای حمله مخفیانه که همراه این اسلحه ها همیشه نارنجک، نارنجک دودزا و فلش که دید را تا چند ثانیه مختل می کند، وجود دارد.

بازی جدید نیروهای دلتا، از نظر گرافیکی نسبت به سری قبل بازیها بسیار تغییر کرده است و توانست خود را بالا بکشد. تغییرات در سری بازی های نیروهای دلتا – Delta Force – از بازی سقوط شاهین سیاه آغاز شد که بر مبنای فیلمی با همین نام است. هر چند تغییرات اعمال شده چندان به چشم نمی آید و برای دیدن این تغییرات باید دقت فراوانی شود. اما با این وجود گاهی اوقات تصاویر بازی دچار اختلال می شود و جهش هایی در تصویر باعث کاهش قدرت مانور در گرافیک بازی شده است.

کنترل بازی با موس و صفحه کلید بوده و مثل همیشه کنترل بازی بسیار آسان است. اما با این وجود برخی از تنظیمات پیش فرض صفحه کلید کمی ضمخت بوده و باید آنها را به دلخواه تغییر داد.

به صدای بازی که می رسیم، صداهایی مانند انفجارها و شلیک گلوله و صداهایی از این دست فوق العاده تنظیم شده است و کاملا طبیعی است. اما محیطی کاملا ساکت و بی روح کمی آزار دهنده است. اما متایفانه چنین افکت های صوتی نیز در دو سری پیشین همین بازی داشتیم. متاسفانه، هیچ افکت جدیدی که بتواند باعث رشد صوتی بازی باشد به گوش نمی رسد.

بازی DFX از نظر سختی بازی جز بازیهایی طبقه بندی شده است که سختی بازی متوسط است. اما زمانیکه درگیر بازی خواهید شد درخواهید یافت که عملا چنین چییز نیست و شما با یک بازی بسیار آسان روبرو هستید که در بازه زمانی  چهار الی پنج ساعت بازی را به اتمام خواهید رساند و از این نظر هوش مصنوعی به کار رفته در بازی کمی خنگ است.

بازیهای DF یک اشکال اساسی دارند که این اشکال فقط و فقط در سقوط شاهیت سیاه وجود نداشت. نبود یک موضوع مناسب یک ضعف بزرگ در بازیهای DF است. در این بازیها شما بر اساس مسیر تعیین شده بر روی نقشه حرکت خواهید کرد. می کشید و نابود می سازید بدون داشتن یک هدف، همچون یک ماشین.

اما یک نکته ای که در بازیهای DF وجود دارد انجام بازیهای آن لاین است. نوعی بازی که من علاقه زیادی به آن دارم.مخصوصا بازیهای DF را به صورت آن لاین انجام دهم و با افرادی رودررو شوم که هوش مصنوعی در آن دخیل نیست و یک جنگ تمام اعیار است. از همین رو در رتبه بندی سرورهایی که بر روی آنها بازی انجام می گیرد، شرکت Novaworld در پله اول قرار دارد.

در کل می توان گفت که Novalogic همیشه بازیهایی را ارایه داده است که مخاطبان زیادی را دور خودش جمع کرده است و توانست طی این چند سال مخطبان خود را با ارایه بازیهای بهتر نگه دارد.

کد های تقلب

ارتش برادران : جاده جهنمی

برای فعال سازی کد تقلب بازی، BAKERSDOZEN را به عنوان یکی از بازیگران معرفی کنید تا تمامی مراحل بازی قابل دسترس گردد.

دستور Old Movie برای آسان سازی بازی است تا شما به راحتی دشمن را شکست دهید.

Infinite Ammunition  مهمات بینهایت این دستور در حالتی کار خواهد کرد که شما سختی بازی را روی normal تنظیم کرده باشید.

Super Squad این دستور را زمانی وارد کنید که سختی بازی را بر روی hard تنظیم کرده اید. در این صورت تمامی مراحل آزاد شده و شما به تمامی امکانات بازی دست خواهید یافت.

Brother in arms Cheat code

نگاهی به بازی «NFSU: Most Wanted»

پلیس در انتظار شماست

 با نگاهی به سری بازیهای مسابقه ای و مسابقات جاده ای در خواهیم یافت که سری بازیهای NFS همیشه در صدر بازیهایی در این سبک هستند. سری بازیهای NFS خالق شگفتیهای جدید در بازیهای مسابقه ای  جاده ای بودند و سایر شرکتها با ساخت بازیهای  مشابه قصد رقابت با را داشتند تا جایی که که ساخت بازیهای مشابه به بازی Underground سبب شد تا شرکت EA یک بازی جدیدی در سری Underground با تغییراتی اساسی را به بازار بازیها ارایه کند.

در سری جدید بازی NFSU شرکت EA شاهد ماشین های پر سرعت و قدرتمند اروپایی همانند مدلهایی از فولکس واگن، فراری و BMW هستیم که از این نظر بازی را بسیار مهیج تر کرده است.

اضافه شدن پلیس به این سری از بازی NFSU جذابیت خاصی را به بازی داده است. البته فرار از دست نیروهای پلیس با کمی هوشیاری و دست فرمان خوب و صد البته توجه داشتن به مسیرها و نقاطی که در نقشه قرار دارد بسیار ساده است. نکته ای که به زیبایی بازی افزوده است زمانی است که شما توسط ماشین های پلیس شناسایی می شوید. کشف این زیبایی بر عهده خود شماست.

کنترل بازی Most Wanted تا حدودی نسبت به نسخه های قبلی این بازی سخت تر شده است و علت آن نیز به دلیل گرافیک باللای بازی است که که برای رندر کردن هر صحنه کمی سرعت بازی را خواهد گرفت. نمونه گرافیک بالای بازی را می توان در دموهای بازی پیدا کرد. دمو هایی که دست کمی از یک فیلم واقعی ندارند و بیننده را در تشخیص صحیح بین فیلم و انیمیشن گمراه خواهد کرد.

نورپردازی Most Wanted بسسیار بسیاز عالی و زیباست به گونه ای که نور خورشید مانع از دید شما خواهد شد و یا اینکه انعکاس نور بر روی خودرو بسیار دیدنی خواهد بود.

یکی دیگر از جذابیت های بازی کند کردن زمان بازی است ، همانند کاری که در سری بازیهای ماتریکس وجود دارد. البته این کار نیز زمانی محدود را در بر دارد و شما می توانید برای دیدن بهتر صحنه های زیبای بازی از این خاصیت بازی استفاده کنید.

در سری جدید بازی جنون سرعت، شرکت EA صدمه دیدن بدنه اتومبیل است. در صورتیکه بدنه اتومبیل شما تا حد خاصی دچار آسیب دیدگی شود از مسیر بازی خارج و برای بازسازی یک بدنه جدید باید هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. به همین دلیل باید بدنه اتومبیل را در فروشگاه ها عوض کنید. در Most Wanted دیگر قیمت ها به ارزانی سری قبل این بازی نیست و برای دست یابی به برخی از امکانات اتومبیل باید حتما مراحل زیادی را پشت سر بگذارید.

حتی در طراحی برخی از قسمت ها نیز یک نوآوری جدید را شرکت EA برنامه ریزی کرده است در این سری از NFSU دیگر تمام بدنه اتومبیل یک پارچه نیست و شما می توانید هر قسمت را به دلخواه خود انتخاب کنید.

اما در این بازی همانند سری های قبلی NFSU شلوغی و ترافیک چشمگیری در خیابانها دیده نمی شود. البته نمی توان  این امر را در برابر شگفتی های جدید این بازی یک ضعف اساسی به شمار آورد.

تا کنون هر حرفی بود، حرف از خارج اتومیبل بود. یکی از مواردی که در بازیهای رالی خستگی را جبران می کند، موسیقی است. NFSU2 نیز مانند نسخه های قبلی همین بازی از مویقی های متال و رپ استفاده کرده است. البته در مواقع حساس بازی، آهنگ بازی نیز تغییر خواهد کرد و به یک آهنگ مهیج تبدیل خواهد شد.افکت های صوتی بازی در حد بسیار عالی است. حتی برای برخورد اتومبیل با سطوح فلزی و یا چوبی صدا های جداگانه ای گذاشته شده است.

 

زمان یادگیری بازی: 0 - 15 دقیقه

ناشر EA :

سبک بازی : مسابقه ای – رالی

کنسول : PC-PS2-Xbox-Xbox360

سختی بازی : متوسط