دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «ماتریکس : مسیر نئو»

آقای اندرسون شما بازداشتید

فیلم ماتریکس از معدود فیلم های موفقی است که در زمینه کامپیوتر ساخته شد و توانست موفقیت زیادی را به دنبال داشته باشد. در فیلم شاهد آن بودیم که آقای اندرسون چگونه به نئو تبدیل شد و سپس به قدرتی رسید که تمان آرزوها و امید ها به نئو ختم می شد و همگان آرزوی رسید به قدرت نئو را در سر داشتند و نجات خود را از نابودی در نئو می دیدند. و سر انجام نیز نئو با از دست دادن دوستان خود، جان و روح خود را در راه نجات مردمش از دست داد تا مردم سرزمینش بتوانند باردیگر غروب زیبای خورشید را تماشا کنند.

سال 2006 تا کنون بد نبود و سال خوبی برای بازیهای جدید بود که همگی با استقبال خوبی روبرو شدند. بازی ماتریکس 2 نیز از این دست است. در بازی جدید ماتریکس برعکس نسخه قبلی شما تمام مدت در نقش نئو و آقای اندرسون هستید، برعکس نسخه قبلی که چهره های بازی کمی متفاوت بود اما در این نسخه از چهره های فیلم استفاده شده و شما نیز از چهره بازیگر هالیوود کیانو ریووز در نقش نئو ظاهر شده اید .مسیر بازی نیز براساس سه فیلم ماتریکس هدایت و کمی تغییرات به بازی اضافه شده است تا هیجان بازی صد چندان شود.

در ابتدا، همانند فیلم پیدایش ماتریکس، شما باید یکی از دو قرص آبی یا قرمز را انتخاب کنید و با انتخاب هریک مسیری جداگانه را تا پایان بازی ادامه دهید. شما در ابتدا به عنوان یک برنامه نویس هستید که ماتریکس در کامپیوتر خانه شما شروع به پیدایش کرده و باید با ترینیتی  آشنا می شوید و در جای جای بازی به شما کمک خواهد کرد.

Matrix : Path of Neoدر ابتدای بازی شما به عنوان یک فرد عادی هستید و هیچ اطلاعی از ترفندهای گروه ماتریکس و نحوه مبارزه آنها ندارید. نه می توانید از خطوط ارتباطی تلفن – نماد ارتباطات – رد شوید و نه در مبارزه تن به تن به موفقی برسید. اما با گذشت مراحلی از بازی کم کم یادگیری های شما زیاد خواهد شد و در انتهای بازی حتی می توانید پرواز کنید و به سرعت خود را به نقطه مورد نظر برسانید.

در زمان بازی اپراطور مرکزی به شما یاد خواهد داد و کمک خواهد کرد که از چه دستوراتی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی از پس مشکلات برآیید.

در ابتدای بازی شما همانند فیلم ماتریکس یک باید از دیواره آتش عبور کنید و سپس نیروهای امنیتی به همراه ماموران اسمیت به سراغ شما در محا کارتان می آیند و با کمک مورفی از مخمسه با ترینیتی فرار می کنید و سپس جنگهای تن به تن را یااد خواهید گرفت و نحوه پرواز کردن و سپس شما یک ماتریکس هستید. در دالانهای تاریک با آنتی ویروس ها آشنا خواهید شد و با کمک اپراطور باید آنها را از بین ببرید. دوستانی که به شما خیانت می کنند تا شما را به دست دشمن دهند و یادگیری هایی دیگر.

از آنجایی که در هر بخش از بازی باید تخصص خاصی را به کار گیرید، کمی کنترل بازی سخت است و به خاط سپردن همه دستورات تا حدودی مشکل و وقتگیر است. در سری جدید بازی ماتریکس با قدرتی که شما دارید می توانید با مامور اسمیت مبارزه تن به تن کنید و پیروز شوید، نکته ای که در سری قبل بازی وجود نداشت و درگیری با مامور اسمیت در بیشتر مواقع شکست را به دنبال داشت. نکته بسیار جالب بازی، که در نسخه قبلی نیز دیده شد، استفاده از صحنه های آهسته تحت عنوان Focus است. دستوری که میتوانید سرعت بازی را کند کنید و در برابر حملات دشمن حرکت های جالبی همچون جا خالی دادن در برابر گلوله ها، وارد کردن ضربه های کشنده به دشمن، حرکت بر روی دیوارها و چرخش دوربین در جهتی که شما تمایل دارید صحنه را از آن زاویه ببینید.

گرفتن اسلحه از نیروهای امنیتی یکی از فن هایی است که در حین بازی به شما قدرت زیادی می دهد. به گونه ای که شما از پشت به نیروهای امنیتی حمله کرده و اسلحه را می گیرید و به آنها شلیک می کنید.

امکان جدیدی که در بازی به وجود آمده است، استفاده از قدرت دیجیتال است، یعنی اینکه می توانید محیط اطراف خود را به صفر و یک تبدیل کنید و با این قدرت قادرید که محیط پشت دیوارها را نیز ببینید.

بازی بر اساس سه گانه ماتریکس هدایت شده است و در هر بخش از بازی شما قدرت جدیدی را به دست خواهید آورد که بتوانید در برابر دشمن های قویتر مقاومت کنید. یکی از بزرگترین دشمنان شما مامور اسمیت ماتریکس: مسیر نئوبه همراه دو همکار خود است. مامور اسمیت قادر است هر کاری را که نئو انجام دهد، را انجام دهد.

بازی ماتریکس: مسیر نئو از نظر گرافیکی در حد بالایی است . صدا و افکت های بازی چنان است که شما مجذوب بازی خواهید شد. کنترل بازی بسیار سخت است. اما این مشکل در کنسولهای PS2 و X BOX ها وجود ندارد. تنظیم حرکت دوربین با چرخش موس است و در برخی از نبردهای تن به تن شما قادر به دیدن نئو نخواهید شد و ناگزیرید که نئو را از روبه رو مشاهده کنید که این تنظیم در حرکت صحیح نئو شما را دچار مشکل خواهد کرد.

در حالت کلی یک بازی اکشن تمام است و شما از بازی کردن لذت خواهید برد. هر چند یک بازی سخت است. اما با استفاده از کدهای تقلب می توانید بازی را به راحتی به اتمام برسانید. حتما بازی را تهیه کنید، ضرر نخواهید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد