دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «NFSU: Most Wanted»

پلیس در انتظار شماست

 با نگاهی به سری بازیهای مسابقه ای و مسابقات جاده ای در خواهیم یافت که سری بازیهای NFS همیشه در صدر بازیهایی در این سبک هستند. سری بازیهای NFS خالق شگفتیهای جدید در بازیهای مسابقه ای  جاده ای بودند و سایر شرکتها با ساخت بازیهای  مشابه قصد رقابت با را داشتند تا جایی که که ساخت بازیهای مشابه به بازی Underground سبب شد تا شرکت EA یک بازی جدیدی در سری Underground با تغییراتی اساسی را به بازار بازیها ارایه کند.

در سری جدید بازی NFSU شرکت EA شاهد ماشین های پر سرعت و قدرتمند اروپایی همانند مدلهایی از فولکس واگن، فراری و BMW هستیم که از این نظر بازی را بسیار مهیج تر کرده است.

اضافه شدن پلیس به این سری از بازی NFSU جذابیت خاصی را به بازی داده است. البته فرار از دست نیروهای پلیس با کمی هوشیاری و دست فرمان خوب و صد البته توجه داشتن به مسیرها و نقاطی که در نقشه قرار دارد بسیار ساده است. نکته ای که به زیبایی بازی افزوده است زمانی است که شما توسط ماشین های پلیس شناسایی می شوید. کشف این زیبایی بر عهده خود شماست.

کنترل بازی Most Wanted تا حدودی نسبت به نسخه های قبلی این بازی سخت تر شده است و علت آن نیز به دلیل گرافیک باللای بازی است که که برای رندر کردن هر صحنه کمی سرعت بازی را خواهد گرفت. نمونه گرافیک بالای بازی را می توان در دموهای بازی پیدا کرد. دمو هایی که دست کمی از یک فیلم واقعی ندارند و بیننده را در تشخیص صحیح بین فیلم و انیمیشن گمراه خواهد کرد.

نورپردازی Most Wanted بسسیار بسیاز عالی و زیباست به گونه ای که نور خورشید مانع از دید شما خواهد شد و یا اینکه انعکاس نور بر روی خودرو بسیار دیدنی خواهد بود.

یکی دیگر از جذابیت های بازی کند کردن زمان بازی است ، همانند کاری که در سری بازیهای ماتریکس وجود دارد. البته این کار نیز زمانی محدود را در بر دارد و شما می توانید برای دیدن بهتر صحنه های زیبای بازی از این خاصیت بازی استفاده کنید.

در سری جدید بازی جنون سرعت، شرکت EA صدمه دیدن بدنه اتومبیل است. در صورتیکه بدنه اتومبیل شما تا حد خاصی دچار آسیب دیدگی شود از مسیر بازی خارج و برای بازسازی یک بدنه جدید باید هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. به همین دلیل باید بدنه اتومبیل را در فروشگاه ها عوض کنید. در Most Wanted دیگر قیمت ها به ارزانی سری قبل این بازی نیست و برای دست یابی به برخی از امکانات اتومبیل باید حتما مراحل زیادی را پشت سر بگذارید.

حتی در طراحی برخی از قسمت ها نیز یک نوآوری جدید را شرکت EA برنامه ریزی کرده است در این سری از NFSU دیگر تمام بدنه اتومبیل یک پارچه نیست و شما می توانید هر قسمت را به دلخواه خود انتخاب کنید.

اما در این بازی همانند سری های قبلی NFSU شلوغی و ترافیک چشمگیری در خیابانها دیده نمی شود. البته نمی توان  این امر را در برابر شگفتی های جدید این بازی یک ضعف اساسی به شمار آورد.

تا کنون هر حرفی بود، حرف از خارج اتومیبل بود. یکی از مواردی که در بازیهای رالی خستگی را جبران می کند، موسیقی است. NFSU2 نیز مانند نسخه های قبلی همین بازی از مویقی های متال و رپ استفاده کرده است. البته در مواقع حساس بازی، آهنگ بازی نیز تغییر خواهد کرد و به یک آهنگ مهیج تبدیل خواهد شد.افکت های صوتی بازی در حد بسیار عالی است. حتی برای برخورد اتومبیل با سطوح فلزی و یا چوبی صدا های جداگانه ای گذاشته شده است.

 

زمان یادگیری بازی: 0 - 15 دقیقه

ناشر EA :

سبک بازی : مسابقه ای – رالی

کنسول : PC-PS2-Xbox-Xbox360

سختی بازی : متوسط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد