دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی«نیروی دلتا: بینهایت» - Delta Force: Xtreme

نهایت دقت

 

بازی جدید «نیروی دلتا : بینهایت» بهترین بازی از سری بازیهای نیروی دلتاست که تا به امروز وارد بازار بازیها شده است. سری بازیهای نیروهای دلتا از بازیهای اکشن و اول شخصی است که همیشه برای بازی کردن آنها وقت زیادی صرف می کنم. یک بازی اول شخص و تکنفره. بازیهای تکنفره همیشه هیجان انگیز است ولی سکسه آور نیست!

یادم هست که بازیهای دلتا رو از سری دوم این بازیها شروع کردم و امروز به DFX رسیده. یک بازی تک نفره با بیست مرحله در سه کمپ مختلف. به همراه تعدادی اسلحه محدود مانند تیربار، چند نوع مسلسل اتوماتیک و اسلحه مجهز به صدا خفه کن برای حمله مخفیانه که همراه این اسلحه ها همیشه نارنجک، نارنجک دودزا و فلش که دید را تا چند ثانیه مختل می کند، وجود دارد.

بازی جدید نیروهای دلتا، از نظر گرافیکی نسبت به سری قبل بازیها بسیار تغییر کرده است و توانست خود را بالا بکشد. تغییرات در سری بازی های نیروهای دلتا – Delta Force – از بازی سقوط شاهین سیاه آغاز شد که بر مبنای فیلمی با همین نام است. هر چند تغییرات اعمال شده چندان به چشم نمی آید و برای دیدن این تغییرات باید دقت فراوانی شود. اما با این وجود گاهی اوقات تصاویر بازی دچار اختلال می شود و جهش هایی در تصویر باعث کاهش قدرت مانور در گرافیک بازی شده است.

کنترل بازی با موس و صفحه کلید بوده و مثل همیشه کنترل بازی بسیار آسان است. اما با این وجود برخی از تنظیمات پیش فرض صفحه کلید کمی ضمخت بوده و باید آنها را به دلخواه تغییر داد.

به صدای بازی که می رسیم، صداهایی مانند انفجارها و شلیک گلوله و صداهایی از این دست فوق العاده تنظیم شده است و کاملا طبیعی است. اما محیطی کاملا ساکت و بی روح کمی آزار دهنده است. اما متایفانه چنین افکت های صوتی نیز در دو سری پیشین همین بازی داشتیم. متاسفانه، هیچ افکت جدیدی که بتواند باعث رشد صوتی بازی باشد به گوش نمی رسد.

بازی DFX از نظر سختی بازی جز بازیهایی طبقه بندی شده است که سختی بازی متوسط است. اما زمانیکه درگیر بازی خواهید شد درخواهید یافت که عملا چنین چییز نیست و شما با یک بازی بسیار آسان روبرو هستید که در بازه زمانی  چهار الی پنج ساعت بازی را به اتمام خواهید رساند و از این نظر هوش مصنوعی به کار رفته در بازی کمی خنگ است.

بازیهای DF یک اشکال اساسی دارند که این اشکال فقط و فقط در سقوط شاهیت سیاه وجود نداشت. نبود یک موضوع مناسب یک ضعف بزرگ در بازیهای DF است. در این بازیها شما بر اساس مسیر تعیین شده بر روی نقشه حرکت خواهید کرد. می کشید و نابود می سازید بدون داشتن یک هدف، همچون یک ماشین.

اما یک نکته ای که در بازیهای DF وجود دارد انجام بازیهای آن لاین است. نوعی بازی که من علاقه زیادی به آن دارم.مخصوصا بازیهای DF را به صورت آن لاین انجام دهم و با افرادی رودررو شوم که هوش مصنوعی در آن دخیل نیست و یک جنگ تمام اعیار است. از همین رو در رتبه بندی سرورهایی که بر روی آنها بازی انجام می گیرد، شرکت Novaworld در پله اول قرار دارد.

در کل می توان گفت که Novalogic همیشه بازیهایی را ارایه داده است که مخاطبان زیادی را دور خودش جمع کرده است و توانست طی این چند سال مخطبان خود را با ارایه بازیهای بهتر نگه دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:21 ق.ظ

مطالب خیلی جابی در مورد گیم ها وجود دارد اگر ممکن باشد کد تقلب گیم ها را هم درج کنید ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد