دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «Longbow»

یک بازی بد برای بازی کردن

 

یادش به خیر 10، 12 سال پیش بود که برای اولین بار با بازیهای کامپیوتری آشنا شدم. آتاری. چه دستگاهی بود. هزارجور بازی داشت. بوکس، تانک، تنیس و هواپیما و... . عجب دورانی بود. کم کم با یری کمودور آشنا شدم. کمودور 64 و 512 . ارقامی که بازگو کننده سیستم پردازش دستگاه ها بود. چه کارهایی با اونا که نکردم. چه بازیهایی که شبها تا صبح بازی می کردم.

امروز بعد از گذشت این همه زمان بازهم علاقه من به بازی کم نشده و در همین مدت هم بازی هایی که به بازار بازیها وارد شدن تغییر کردن. گرافیک بالا و محیط های طبیعی با افکت های صوتی خارق العاده.

بگذریم، بعضی اوقات بازی هایی وجود داره که علاوه بر گذشت زمان کار کردن با اون بازی ضرر نداره یکی از این بازیها، بازی هلی کوپتر به نام Longbow هستش.

به هر حال بازی Longbow یک بازی جنگی است که شما در آن خلبان یک هلی کوپترآپاچی از ارتش ایالات متحده آمریکا هستید که باید برای نجات افراد خودی و یا نابود کردن دشمن در روی زمین، دریا و هوا به تنهایی یا با کمک نیروهای دیگر تلاش کنید. این بازی که در سال 2003 وارد بازار شد از استقبال چندانی برخوردار نشد. یکی از دلایلی که این بازی دچار این شکست شد، کنترل سخت بازی است که شما نمی توانید به طور مداوم حرکت کنید و تا به هدف برسید زیرا زمانیکه شما قصد حرکت به سمت جلو و یا عقب را دارید باید به اندازه کافی ارتفاع گرفته و سپس به سمت پایین یورش ببرید. ضعف دیگری که در بازی وجود دارد و ناشی از کنترل سخت بازی است، ضعف شما در برابر شلیک دشمن است، بدین معنی که شما به راحتی نمی توانید در مواقع حساس بازی به سمت دشمن هدف گیری کنید و آنها را منهدم کنید. اما باید دقت داشته باشید که شما در نبردهای زمینی و دریایی بسیار قدرتمند هستید و می توانید از فاصله دور نیروهای دشمن را از بین ببرید.

کنترل بازی از طریق صفحه کلید است و تمامی امکانات هلی کوپتر را از طریق صفحه کلید می توانید کنترل کنید.  زیبایی بازی نیز در همین کنترل است که اکثر دگمه های کنترل کننده بازی تقریبا نزدیک یکدیگر هستند و شما می توانید در کمتر از 30 دقیقه تمامی کنترل ها را در دست بگیرید.

از کنترل بازی که بگذریم به گرافیک بازی می رسیم. گرافیکی که بر زیبایی بازی افزوده و شما از گرافیک بالای بازی لذت خواهید برد. دودهایی که بر اثر انفجار به وجود می آید، انعکاس نور که باعث خطای دید می شود از جمله بخشهای گرافیکی این بازی است نمایانگر دقت زیادی است که در طراحی گرافیک بازی صورت گرفته است.

صدای بازی برعکس گرافیک، چندان مناسب نیست. صدای موتور سایر هلی کوپترهایی که در نزدیکی شما پرواز می کنند بسیار ضعیف است و شما بر این تصور خواهید بود که فاصله زیادی را دارند، اما در واقع چنین نیست. با این حال سعی شده است که صداها تا حد زیادی شبیه به صداهای واقعی باشد و کاربر محترم! از بازی کردن لذت ببرد.

از آنجایی که Longbow یک بازی جنگی است همچون سایر بازیهایی که در این سبک وجود دارد، برای بازی ماجرای خاصی در نظر گرفته نشده و شما فقط و فقط باید بر اساس نقشه و مسیرهایی که از پیش تعیین شده حرکت کرده و مکانهایی را که هوش مصنوعی برایتان مشخص کرده است را نابود سازید.

حرف از هوش مصنوعی شد. هوش مصنوعی که به عنوان دشمن شما در مقابلتان عرض اندام کرده بسیار باهوش بوده و نمی توان به راحتی از دست آنها فرار کرد. نیروهایی که در آسمان باید با آنها مبارزه کنید و ازبین ببرید تا جهنم نیز شما را دنبال می کنند تا نابودتان کنند. بازی Longbow از این نظر بسیار عالیست و شما از هوش مصنوعی بازی لذت خواهید برد.

اما گاهی اوقات انجام تمامی مراحل بازی به راحتی امان پذیر نیست و شما برای انجام بازی نیاز به کدهای تقلب بازی دارید که این کدها در خود سی دی اورجینال بازی به صورت مراحل بازشده وجود دارد.

دستور jkammo برای دریافت مهمات بی نهایت

دستور jkgodm برای god mode

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد