دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «تاریکی» - Obscure

ترس بر روی دیوار پاشیده شده است

 

 بازی های ترسناک از سری بازیهایی است که مخاطبان آن بسیار زیاد است، اما پیدا کردن بازی مناسب که بتواند به راستی ترس و وحشت را خلق کند، کار بسیار ساده ای نیست. برخی از این بازی ها فقط و فقط به کشتن موجودات عجیب و غریب ختم می شود و برخی نیز آنقدر در حاشیه حرکت می کند که معنی ترس و وحشت را درک نخواهیم کرد.

یکی از بازیهایی که در القای ترس و وحشت بسیار عالی کار کرده است بازی تاریکی است. در این بازی شما فقط و قثط برای از بین بردن موجودات عجیب و جهش یافته ژنتیکی بازی نمی کنید بلکه باید در هر قسمت از بازی از توانایی های هم گروهی های خود در حل مشکلات نیز استفاده کنید.

ماجرای بازی تاریکی در یک دبیرستان اتفاق میافتد. پنج دانش آموز این دبیرستان در پی ناپدید شدن مرموزانه تعدادی از دوستان خود برای یافتن حقیقت دست به کار می شوند. پس از چندی در می یابند که دبیرستان محل تحصیل آنها پرده ای است بر روی قسمتهای ترسناک این مکان.

گرافیک بازی با توجه به بازهای مشابه رشد چشم افزونی نداشت و مخاطب را به یاد سری بازی های Resident Evil که برای کنسول PC ساخته شده است، می اندازد. در طراحی انسانها دقت زیادی شده است و کاملا طبیعی به نظر می رسند.

یک عامل اصلی که باعث ترس و وحشت در بازی خواهد شد، تصاویر بازی است. تصاویر وحشت آور از محیط اطراف، موجودات عجیب و از همه مهم تر حرکت سایه ها. بازی تاریکی، بازی است که در ایجاد ترس از طریق تصویر به خوبی عمل کرده است و در زمانیکه شما به یک موجود عجیب برخورد خواهید کرد محیط اطراف شما نیز دست خوش تغییرات خواهد شد و حتی زمانیکه شما مدرک جدید و یا چیزی را پیدا می کنید، تصاویر به گونه ای درست شده اند که شما انتظار ورود یک موجود عجیب را دارید که گاهی چنین اتفاقی نخواهد افتاد و برخی اوقات نیز به محض خروج از محیط ترسناک و به خیال آنکه همه چیز تمام شده موجود عجیبی در سر راه شما سبز خواهد شد و ترس را د خون شما تزریق خواهد کرد.

یکی دیگر از عوامل ترس در این بازی تاریکی هایی است که در اکثر نقاط سالنها و اتاقها دیده می شود که با آهنگ هیجان آور نوعی ترس را در شما القا خواهد کرد که در واقع هیچ چیزی در پشت این تصاویر و صداها وجود ندارد.

صداها و آواها از عواملی است که در ایجاد ترس و وحشت در بازیها نقش بسیار مهم و اصلی را ایفا می کند. افکت های صوتی به کار گرفته شده در این بازی بسیار عالی است و برای ایجاد یک سکته قلبی بسیار مناسب است.

نباید فراموش کرد که دشمن تاریکی، نور است. از همین رو همیشه چراغ دستی خود را روشن نگه دارید تا تاریکی از بین برود. در این بازی بر خلاف دیگر بازیها شما می توانید همزمان چندین نفر را در حل مشکلات داشته باشید و در نقش آنها ظاهر شوید و همانگونه که گقته شد هر یک از این دانش آموزان برای انجام برخی از کارها مهارت خاصی دارند.

بازی بر روی سیستم عامل های 98/ XP/2000/ ME قابل اجراست. CPU مورد نیاز این بازی 1 GH و رم 256 مگا بایتی برای بازی کافی است. کارت گرافیکی مورد نیاز برای پشتیبانی این بازی 32 مگایابتی است و فضای مورد نیاز بروی هارد دیسک حدود 3 گیگا بایت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد