دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «ترس» - F.E.A.R

آنهایی که می ترسند، شب به خیر

 

بازی هایی مانند Resident Evil، Dead Zone از آن دسته ای هستند که مخاطبان زیادی را به دور خود جمع کرده اند و بازی کردن این بازیها به راحتی در کمتر از یک هفته با صرف زمانی بین 15 تا 20 ساعت قهرمان بازی خواهید شد.

ترس و وحشت جز جدایی ناپذیر این سبک از بازیهاست. وجود خون بر وری در و دیوار، جنازهایی که به طور وحشیانه تیکه تیکه شده اند در ایجاد ترس در بازیگر بسیار موثر است. بازی ترس نیز از همین نوع بازی است که در پی یک حادثه یک نفر به عنوان سر دسته به اصطلاح شورشی یا کسانی که خود را از خون سیراب می کنند تا زنده بمانند. و یک مامور پلیس که یا یک کاماندو یا یک شهروند قهرمان به تنهایی به مبارزه با این هیولاها می رود و در پایان نیز همه را می کشد.

بازی FEAR با سایر بازیهایی که در این سبک ارایه شده کمی تفاوت دارد و از بازی کردن این بازی به خاطر وجود بعضی از صحنه هایی که آدم را به یاد فیلم های ترسناک می اندازد بسیار لذت بخش است. این بازی را می توان در بین بازیهای اول شخص و Shooter بهترین دانست و پانر ترس نیز می توان بهترین دانست.

شما در نقش یک کاماندوهستید که به همرا دو نفر دیگر از دوستان خود مامور شده اید تا شخصی را که خونخوار است را از بین ببرید. اما این کار به راحتی امکان پذیر نیست زیراکه این فرد دارای ارتشی با تمامی امکانات جنگی است که این ارتش موانعی را برای شما ایجاد خواهد کرد و علاوه بر آن روح یک دختر کوچک همیشه در انتظار شماست تا هم به شما کمک کند و گاهی اوقات نیز اعصبانی می شود و قصد نابودی شما را دارد. وجود چنین صحنه هایی از مزایای این بازی است که در سایر بازیهایی از این دست دیده نمی شود در واقع قرار دادن حالات سیناتیک در بازی یک از روشهای جدیدی است که در اکثر بازیها دیده می شود.

اسلحه هایی که شما همراه خود خواهید داشت بسیار قدرتمند هستند در واقع قدرت واقعی این اسلحه ها در بازی اعمال شده است. اسلح هایی مانند کلت، چندین نوع اسلحه خود کار، نارنجک، مین و اسلح های بسیار قدرتمند دیگر که می توانید در رویاروی با دشمن از آنها استفاده کنید.

هوش مصنوعی به کار رفته در بازی چندان قوی نیست و گاهی اوقات سربازهای دشمن مانند یک احمق در چشمان شما زل خواهند زد.

در این بازی شما از سیستمی برخوردار هستید که می تواند صداها را تجزیه و تحلیل کند و شما را از وجود هر صدایی با خبر سازد. این امکان در بازی کمک بسیار زیادی در پیدا کردن و قافلگیر کردن سربازهای دشمن، خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد استفاده از روشهای سینماتیک در این بازی بر زیبایی بازی افزوده و گاهی اوقات شما را در تصور و رویای افراد دیگر خواهد برد و شما متصور خواهید شد که در آن مکان هستید و با دیدن روح و موجودات عجیب ترس تمام وجود شما را خواهد گرفت. وجود روح فرمانده سربازان دشمن در بازی که مسیر حرکت او را نشان خواهد داد نیز بر ترس در این بازی افزوده است. و در حین بازی ناگهان شما خود را در محیطی دیگر خواهید یافت که همه چیز به سمت شما حمله خواهد کرد و شما نیز برای دفاع از خود به همه چیز شلیک خواهید کرد.

گرافیک بازی FEAR بسیار بالاست و برای اجرای بازی حتما باید از کارتهای گرافیکی بالا استفاده کنید. محیط اطراف بازی جزییات ریزی ندارد اما در طراحی بعضی موارد دقت زیادی شده است همانند آب که در استخرها و یا مخازن وجود دارد. شفافیت آب یا کدری آب و حتی شکست نور در آب دقت شده است. انسانها و خونهای پاشیده شده بر روی در و دیوار ها نیز از کیفیت گرافیکی بالایی برخوردار هستند و به تمامی جزییات یک انسان همانند ناخن های آن نیز توجه زیادی شده است.

گرافیک بالای بازی گاهی اوقات در کنترل بازی اختلال به وجود می آورد و باعث کندی بازی خواهد شد و این مشکل بیشتر در زمانیکه شما در یک محیط با اجزای بسیار و چندین جسم متحرک باشید، دیده می شود.

صدا و افکت های صوتی بازی نیز بسیار عالی کار شده است و شما با نزدیک شدن به منبع صوتی با افزایش صدا روبرو خواهید شد. همچنین زمانیکه شما با بی سیم در ارتباط هستید همچون واقعیت در تماس با مرکز نیز اختلالات صوتی را شاهد خواهید بود. در بازی ترس نیز برای ایجاد یک محیط واقعی برای تمامی اجسام صدای مخصوص آن جسم را گذاشته اند. به عنوان نمونه زمانیکه بر روی پلاستیک قدم می زنید صدای نایلون را می شنوید و زمانیکه در آب حرکت می کنید موج ایجاد شده از حرکت و صدای آب، شبه محیط طبیعی را برایتان بازگو می کند.

کنترل بازی نیز بسیار راحت است، و مانند بیشتر بازیها از موس و صفحه کلید برای کنترل استفاده می کنید. یادگیری کنترل بازی در مدت کمتر از 15 دقیقه امکان پذیر است. نحوه قرار گیری دوربین بازی نیز هیچ مشکلی در انجام بازی ایجاد نمی کند.

در بازی FEAR نیز همانند بازیهای ماتریکس و جنون سرعت امکان کاهش بازی وجود دارد و شما می توانید در مواقع لزوم از این روش استفاده کنید اما مشکل این روش در آن است علاوه بر کاهش سرعت حرکت دشمن، سرعت حرکت شما نیز کند خواهد شد و کنترل بازی نیز دچار اختلال خواهد شد.

بازی ترس نیز به صورت چند نفره قابل اجراست و می توان این بازی را تحت شبکه و یا اینترنت انجام داد که باید شما به اتقاهای اجرای بازی متصل شوید و متاسفانه من نتونستم وارد هیچ اتاقی شوم علت این امر را سیستم بی ارزش بودن CD Key عنوان کرده است. به هر حال باید بازی تحت شبکه FEAR بسیار جذابتر باشد. من به شما پیشنهاد تهیه این بازی را می کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد