دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

دنیای بازی

توضیحاتی در مورد بازی های کامپیوتری

نگاهی به بازی «SWAT 4»

لطفا به من شلیک نکنید

 

هر زمان جایی گروگانی گرفته شود و یا سارقین و مجرمین مسلح در یاختمانی باشند، فقط و قط یک گروه قوی و حرفه ای می تواند از پس آنها برآید، ایم گروه نامش SWAT است. اعضای این تیم، آموزشهای ویژه ای دیده اند تا بمب را خنثی و یا ناگهان به مکانی یورش ببرند، بی آنکه گروگانی کشته شود و مجرمین را به شرطی که زنده بمانند بازداشت کنند.

بازی SWAT 4 نیز بر همین اساس است. در این بازی شما فرمانده یک تیم پنج نفره هستید که باید برساس آموزشهای که در ابتدای بازی دیده ید این تیم را هدایت کنید. شما در بازی با مجرمینی روبرو خواهید شد که به راحتی حاضر به تسلیم شدن نیستند. در بازی باید آنقدر حرفه ای عمل کنید که با هدایت افراد خود در محل های مناسب بتوانید مجرمین را از پای درآورد و گروگانها را آزاد سازید.

بازیهایی که در این سبک به بازار ارایه شده است بسیار زیاد است که از معروفترین این بازیها می توان به Rainbow Six اشاره داشت. بازی SWAT 4 نیز در همین سبک است اما با پیشرفت های محسوس در کنترل بازی. در بازیهایی همانند SWAT 4، شما فرماندهی گروهی از نیروهای ویژه پلیس را برعهده دارید که به جنگ تروریستها می رفتید اما هم گروهی های شما از هوش بالایی برخوردار نبودند و غالبا افرادی احمق و فاقد تصمیم گیری مناسب در زمانهای حساس بودند، اما افراد شما در SWAT 4 چنین خصوصیتی را ندارند و می توانید در هر لحظه بر روی آنها حساب کنید و مطمئن باشید که اگر یکی از افرادتان پشت سر شماست، دیگر خطری شما را تحدید نخواهد کرد.

البته هوش مصنوعی به کار گرفته شده در افراد مقابل شما که تررویستها باشند نیز به همین اندازه قوی و پیشرفته است. به عنوان مثال زمانیکه شما یکی از مجرمین را بازداشت می کنید و دستور می دهید که اسلحه در دستش را بیاندازد، ممکن است که هوش مصنوعی بازی تصمیم به شلیک به طرف شما بکند و چون امکان غافلگیر شدن شما وجود دارد، اینجاست که افراد شما ناجی جانتان خواهند بود. البته افرادتان قبل از شلیک مجرم به شما اخطار می کنند که«به او شلیک کن» و اگر شما قادر به انجام دستور نشوید خودشان واردعمل می شوند و مجرم را می کشند.

کنترل بازی بسیار راحت و ساده است. شلیک و دستورات از طریق موس و حرکت و برخی دیگر از اعمال بازی  از روی صفحه کلید کنترل می شود. از آنجایی که گستردگی بازی چندان زیاد نیست از همین رو کنترل بازی بسیار راحت است و یادگیری تمامی امکانات بازی  را در کمتر از 15 دقیقه فرا خواهید گرفت.

گرافیک بازی در حد نرمالی است. در بازی سعی شده است تا حداکثر جزییات اعمال شود، همانند قرارگیری درست دست بر روی ماشه اسلحه. در بازی SWAT 4 بر خلاف بازیهای دیگر، صورت انسانها کاملا واقعی به نظر می رسد و این بر زیبایی بازی افزوده است. نکته دیگری که می توان در مورد گرافیک بازی گفت در مورد شلیک اسحه هاست، برخلاف دقت در جزییات انسانها در ایجاد جزییات شلیک کوتاهی شده است. زمانیکه شما به سمت در و یا دیوار شلیک می کنید، اثری از برخورد گلوله نخواهید یافت و این یک ضعف در اکثر بازیهایی است که در این سبک ارایه شده است.

از گرافیک بازی که بگذریم به صدای بازی می رسیم. برروی افکت های صوتی بازی بسیار عالی کار شده است. البته ایم مورد در بیشتر بازهای جدید یک امر طبیعی است که برای برخورد با هر جسمی چند صدای مختلف گذاشته شده است. اما چیزی که در افکت های صوتی بازی نقش پدرخوانده را ایفا می کند، زمانی است که تیری به سمت شما شلیک شود و از فاصله بسیار نزدیک شما رد شود، صدایی که در اکثر بازیها وجود ندارد، شما صدای عبور فشنگ را خواهید شنید و یا زمانیکه فشنگ به جلیقه ضد گلوله شما اثابت می کند شما صدای پاره شدن پارچه و برخورد ان با جلیقه را به وضوح خواهید شنید.

بازی SWAT 4 جز محدود بازیهایی است که شما می توانید نیروهای خود را کنترل کنید و به افراد خود دستورات جداگانه ای بدهید. این امکان شما را در یک محیط واقعی قرار خواهد داد و باعث خواهد شد تا بازی را تا آخرین مرحله به پیش بروید. بازی SWAT 4 در لیست بازیهای سخت طبقه بندی شده است، زیراکه مراحل بازی به تدریج سخت تر خواهدشد، در واقع شما با یک هوش مصنوعی قوی تر روبرو خواهید شد.

بازی SWAT 4 را می توان مانند بسیاری از بازی ها به صورت اینترنتی بازی کرد. البته چون ما در ایران هستیم و اینجا نیز مشکلات خاص خود را دارد، Server این بازی نیز CD key نصب بر روی بازی را قبول نکرد باز هم از بازی کردن آن لاین محروم ماندم.

در کل امتیازی که می توان به این بازی داد از 5 نمره 75/4 است. یعنی کنترل بازی5، گرافیک 4، صدا 5، ارزش بازی 5. پیشنهاد من به شما این است که بازی را در اسرع وقت تهیه کنید، حتما لذت خواهید برد.

نظرات 3 + ارسال نظر
علی جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:33 ق.ظ http://www.persiangame.blogfa.com

تبادل لینک

سپهر چهارشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:29 ب.ظ http://www.sepehrfox.blogfa.com

من لوگوی شما را در وبلاگم قرار میدم شما هم من را لینک کنید و به من خبر بدید

م.ش چهارشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:26 ق.ظ http://faqgame.mihanblog.com

تاریخ 10 /5/1386

عنوان : اولین لینک باکس تخصصی بازی ها


با سلام

دوست گرامی

به خاطر اینکه ما امکانات لازم برای ایجاد یک دیتا بیس یا به عنوان مثال موتور جستجوی تخصصی برای بازی ها را مانند انگلیسی زبان ها نداریم(از لحاظ مالی و اقتصادی و...) و از طرفی خلاء یک مرجع کامل به زبان فارسی برای بازی دوستان ایرانی احساس میشود ما اقدام به ایجاد اولین لینک باکس تخصصی بازی ها کردیم که شامل لینک هایی از تمام سایت های مرتبط با موضوع بازی است
پیشنهادهایی که معمولا برای گذاشتن لینک باکس به صاحبان وبلاگ ها و سایت ها میشود با وعده هایی مانند افزایش چند برابری آمار بازدید و چیز های از این قبیل همراه است ولی هدف ما از این کار نه افزایش آمار بازدید بلکه دسترسی به منابع بیشتر برای علاقه مندان به بازی ها است

همکار عزیز ما فکر می کنیم مطالب وب تحت مدیریت شما برای قرار گرفتن در این لینک باکس مناسب میباشد اگر شما هم مانند ما فکر می کنید خواهشمندیم این لینک باکس را در وبلاگ خود قرار دهید و لینک خود را هم ارسال کنید تا در لینک باکس قرار بگیرد

پیشاپیش از توجه شما متشکریم

آدرس لینک باکس: http://faqgame.mihanblog.com


کد های لینک باکس
<p align="center">
<iframe name="dk_linkbox" src="http://faqgame.mihanblog.com/" width="500" height="300" scrolling="yes" marginwidth="1" marginheight="1" border="1" frameborder="1" target="_parent"></iframe></table>




برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد